10
سرمربی دانشگاه آزاد از شانس تیمش برای قهرمانی می‌گوید

روایت سپیده توکلی | رکورد ۴۷ ساله چگونه شکسته شد؟

  • کد خبر : 67031
  • 16 شهریور 1400 - 15:11
روایت سپیده توکلی | رکورد ۴۷ ساله چگونه شکسته شد؟
سپیده توکلی سرمربی تیم دانشگاه آزاد درباره شکستن رکورد ۴۷ ساله دو امدادی توسط تیمش و برنامه برای رقابت با پلیمر در صدر جدول صحبت کرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ نخستین مرحله از مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور با صدرنشینی پلیمر خلیج فارس خرم آباد پایان یافت و دانشگاه آزاد با فاصله کمی در جایگاه دوم ایستاد.

سپیده توکلی مربی تیم دانشگاه آزاد که تلاش می‌کند قهرمانی را پس بگیرد در گام اول از حریف پرمهره خود عقب افتاده اما امیدوار است در ۲ مرحله باقی مانده، جریان بازی را تغییر دهد.

توکلی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: تیم پلیمر در ۲ ماده آخر شامل ۱۰ هزار متر و پرش طول، یک رکورد ملی و یک رکورد باشگاهی ثبت کرد و ۱۵ امتیاز از این ۲ ماده کسب کرد و از ما فاصله گرفت.

او ادامه داد: هیچ چیزی قابل بینی نیست. یک آسیب دیدگی یا یک تست مثبت کرونا می‌تواند همه چیز را برای یک تیم زیر و رو کند. من از عملکرد تیم راضی هستم. تیم تلاش خود را کرد و شاید اگر مسابقات، به تعویق نمی‌افتاد عملکرد ما از این هم بهتر بود. فکر می‌کنم در مرحله دوم بهتر از این باشیم.

دانشگاه آزاد در مرحله اول فائزه نسایی در ۲۰۰ متر را در اختیار نداشت و سمیرا زمانی را نیز در حین برگزاری مسابقه ۳ هراز متر مانع از دست داد. این جریانات، کار را برای دانشگاه آزاد در رقابت با صدرنشین دشوار کرد.

سرمربی دانشگاه آزاد می‌گوید: چون باید ۱۰ روز دیگر در مرحله دوم رقابت کنیم این ریسک را نکردیم که به فائزه نسایی اجازه حضور بدهیم. امیدوارم سمیرا زمانی هم در لیگ بعد جبران مافات کند. تغییراتی هم در مراحل بعدی داریم و می‌توانیم فاصله با پلیمر را جبران کنیم.

اتفاق بزرگ برای دانشگاه آزاد در روز اول مرحله نخست رخ داد جایی که یک رکورد ۴۷ ساله توسط دار و دسته دانشگاه آزادی‌ها شکسته شد. ۴ در ۱۰۰ متر امدادی ایران حالا صاحبان جدیدی دارد.

سپیده توکلی درباره این رکوردشکنی می‌گوید:  این ایده را پیش از شروع مسابقات داشتیم که برای رکوردزنی امدادی وارد شویم و ذهن ما برای این اتفاق، آماده بود. با تک تک آن‌ها صحبت کرده بودیم. برای موفقیت در دو امدادی، ترکیب نفرات سرعتی کلیدی‌ترین موضوع است و ما ترکیب برنده را در اختیار داشتیم.

ترکیب برنده سپیده توکلی شامل الهام کاکلی و ساناز امیری پور به همراه دو فائزه بود. یکی نسایی و دیگری آشورپور و هر دو با گام‌های سریع و بلند. البته که پشت این نام‌ها مربیانی متفکر قرار داشتند.

رکورد-دو-4-در-100-متر-امدادی-بانوان-شکست-دانشگاه-آزاد-سپیده-توکلی-فهیمه-کلهر-فائزه-نسایی-فائزه-آشورپور-الهام-کاکلی-ساناز-امیری-پور

سرمربی پرافتخار دانشگاه آزاد در این باره می‌گوید: ترکیب قرار گیری نفرات در خط، یک انتخاب بود. در این زمینه از همسرم ایمان روغنی کمک گرفتم. او رکورددار ۲۰۰ متر و ۴ در صد متر ایران بوده و مشاوره او کمک بزرگی برای تیم دانشگاه آزاد بود.

او ادامه داد: ما فائزه آشورپور را که رکورددار و قهرمان ۱۰۰ متر با مانع ایران است و استارت خوبی دارد در چوب یک قرار دادیم و ساناز امیری پور و فائزه نسایی که دونده صد متر هستند در چوب دو و سه قرار گرفتند.

توکلی می گوید الهام کاکلی باتجربه را در چوب ۴ قرار داده است:  “الهام مهره‌ای است که می‌تواند همه چیز را در چوب چهارم جبران کند و خوشبختانه کار به جبران نرسید و اوضاع برای تیم خوب پیش رفت.”

دختران دانشگاه آزاد برای این موفقیت زیر نظر ایمان روغنی، روی “تعویض چوب” تمرین کرده بودند. لحظه ای که در دو امدادی یک لحظه کلیدی و سرنوشت ساز در رقابتهای سطح بالای به شمار می آید.

سپیده توکلی در این باره می‌گوید: از سال قبل روی تعویض چوب کار می کردیم. البته این رکورد باید سال قبل جابجا می‌شد اما آن‌قدر گرفتار مصدومیت‌های سریالی و عجیب شدیم که دیگر کاری از دستمان برنمی‌آمد. خوشحالم که بالاخره کار را تمام کردیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.