12
گفتگو با قهرمان جوان ده کیلومتر پیاده روی ایران

درباره فاطمه زهرا قلعه نویی | قایقرانی که رکورد شکن ماده پیاده روی شد

  • کد خبر : 67091
  • 20 شهریور 1400 - 9:18
درباره فاطمه زهرا قلعه نویی | قایقرانی که رکورد شکن ماده پیاده روی شد
مرحله اول مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های کشور با رکورد شکنی و قهرمانی پدیده جوان فاطمه زهرا قلعه نویی همراه بود. نکته جالب در مورد او این است که او از شنا و قایقرانی آمده و سر از دنیای دوومیدانی درآورده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ نخستین مرحله از مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور به پایان رسید و یکی از ۴ رکورد شکنی این مرحله در ماده ۱۰ کیلومتر پیاده روی رخ داد.

در ماده ده کیلومتر پیاده روی با غیبت قهرمان همیشگی این ماده زهرا جعفر آبادی، پدیده جوان، فاطمه زهرا قلعه نویی با وجود داشتن رقبایی مثل زینب احدی، قهرمان شد و البته رکورد ملی جوانان را هم شکست.

فاطمه زهرا قلعه نویی، ورزش را با تشویق مادرش در رشته شنا شروع کرده و ۶ تا ۱۴ سالگی این رشته را ادامه می‌دهد، اما سرانجام احساس می‌کند شنا را دوست ندارد و به سمت یک رشته آبی دیگر می‌رود: قایقرانی!

قلعه نویی قایقرانی را به طور جدی دنبال می‌کرد اما با یک پیشنهاد، تصمیم می‌گیرد حضور در دوومیدانی را امتحان کند. ابتدا در مواد ۳ هزار، ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر مسابقه می‌دهد و از تعویض دو مربی با خسرو شیری و فهیمه کلهر آشنا می‌شود.

آشنایی با مربیان سازنده دوومیدانی ایران مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. در یکی از جلسات تمرین، خسرو شیری از فاطمه زهرا تست می‌گیرد و متوجه استعداد قلعه نویی در ماده پیاده روی می‌شود.

در نتیجه فاطمه زهرا قلعه نویی مسیر خود را با ورود به ماده ۱۰ کیلومتر پیاده روی پیدا می‌کند که حاصل آن ثبت اولین رکورد ملی نوجوانان در مرداد ۹۷ است و پس از آن، فاطمه جوان به عنوان یک استعداد مطرح می‌شود.

سال ۱۴۰۰، بازگشت به اوج

او در مرحله نخست مسابقات سرحال نشان داد. قلعه نویی می‌گوید پیش از مسابقات سال ۹۹ به علت کنکور و تحصیل ۷ ماه ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشته و همین موجب شده که نتواند نتیجه بگیرد اما پس از آن، به طور منظم تمرین داشته و نتیجه این تمرینات قهرمانی مرحله نخست است.

 

فاطمه در خصوص سومین سال حضور خود در این مسابقات اظهار کرد: فدراسیون دوومیدانی نفرات برتر این دوره از مسابقات را به مسابقات آسیای میانه ازبکستان اعزام می‌کند و همین، انگیزه من در دستیابی به رکورد ملی و قهرمانی بود.

بدین ترتیب قلعه نویی با گرفتن جواز حضور در مسابقات آسیای میانه اولین تجربه برون مرزی خود را نیز کسب خواهد کرد. او توانسته رکورد رده سنی جوانان را حدود ۴ ثانیه بهبود بخشد گرچه خود، از رکورد کسب شده چندان راضی نیست.

قلعه نویی می‌گوید: در تمرینات عملکرد بهتری داشتم اما به دلیل مشکلاتی نتوانستم، در مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشم. اگر زهرا جعفر آبادی که رکودار ملی و باشگاهی این ماده است در مسابقات حضور داشت انگیزه‌ام را برای به دست آوردن قهرمانی بیشتر می‌شد.

قهرمان رده سنی جوانان می‌گوید: در مسابقه، در اصطلاح طرف قوی‌تر طرف ضعیف‌تر را می‌کِشد و شاید اگر زهرا جعفر آبادی حضور داشت باعث می‌شد که بتوانم رکورد ملی بهتری را به ثبت برسانم. کسی چه می‌داند. شاید هم قهرمان می‌شدم. او همیشه مشوق من است و از رقابت با او و بهترین‌ها لذت می‌برم.

قهرمان ماده ۱۰ کیلومتر پیاده روی مرحله اول مسابقات باشگاه‌های کشور عقیده دارد این قهرمانی سبب افزایش انگیزه‌هایش شده است: “نتیجه تلاش‌ها و تمریناتم را دیدم و امیدوارم که زحمات مربی‌ام را نیز تا حدودی جبران کرده باشم. ما این موفقیت را باهم به دست آوردیم”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.