13
گفتگو با دوومیدانی کار موفق دانشگاه آزاد

مریم محمودی ؛ ووشوکاری که قهرمان ۱۵۰۰ متر ایران شد

  • کد خبر : 67298
  • 23 شهریور 1400 - 13:43
مریم محمودی ؛ ووشوکاری که قهرمان ۱۵۰۰ متر ایران شد
نخستین مرحله مسابقات دوومیدانی باشگاه‌ها با قهرمانی مریم محمودی در ۱۵۰۰ متر همراه بود اما او یک ووشوکار با شانس حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا بوده.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مریم محمودی در مرحله نخست دوومیدانی باشگاه‌های کشور موفق به کسب مقام نخست ماده ۱۵۰۰ متر شد اما کمتر کسی است که بداند او یک رزمی کار بوده است.

دونده دانشگاه آزاد در ماده ۱۵۰۰ متر گوی سبقت را از فاطمه نصر از سپاهان و حدیثه رئوف دونده جوان پلیمر خلیج فارس ربود و قهرمان شد. او البته در ماده ۸۰۰ متر هم برای دانشگاه آزاد دوید که حاصل تلاش او، رتبه پنجم در ماده غیرتخصصی‌اش بود.

مریم محمودی قصد داشت ورزش قهرمانی را با ورود به دنیای رزمی و رشته ووشو آغاز کند اما حالا، مبارزه با باد را به مبارزه با حریف روی تاتامی ترجیح می‌دهد.

زمانی که ووشوکار بود برای انجام تمرینات استقامتی و هوازی در هفته به پیست می‌رفت و روزی در پیست با مربی حال حاضر دوومیدانی خود آشنا شد. استعداد مریم محمودی به همین سادگی کشف می‌شود.

محمودی به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: “همه چیز سریع پیش رفت. با رکوردگیری و چند جلسه تمرین، مربی‌ام به من گفت که دونده خوبی می‌شوم. نگاهم به دوومیدانی از آن زمان به بعد تغییر کرد.”

محمودی بعد از کشف استعداد خود در دوومیدانی تصمیم می‌گیرد علاوه بر ووشو دوومیدانی را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال کند. این تلفیق برای مریم محمودی نتیجه بخش است و او برای حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت می‌شود.

با این حال شرایط تمرین و علاقه مریم به دوومیدانی باعث شد این رشته را به ووشو ترجیح دهد و به عنوان ورزش تخصصی خود انتخاب کند، پیست بر تاتامی برتری می‌یابد و محمودی باد را به مبارزه فرا می‌خواند.

در نتیجه، مریم در اولین سال‌های حضورش در مسابقات دوومیدانی توانست در ماده‌های ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر و مسابقات صحرا نوردی در جمع نفرات برتر قرار گیرد.

او در سال ۹۸ با حضور در مسابقات کارگری جهان به میزبانی اسپانیا موفق به کسب دو مدال طلا و برنز شد و در سال ۹۹ رکورد دار ۸۰۰ متر باشگاهی و ۴ در ۴۰۰ متر امدادی کشور شد.

مریم در خصوص مرحله نخست رقابت‌های باشگاهی اظهار کرد: “با توجه به قطعی نبودن برنامه مسابقات، فرصت کمی برای انجام تمرینات بیشتر داشته، با این حال است با غلبه بر شرایط غیر قابل پیش بینی به قهرمانی دست یابد، البته محمودی معتقد است با بالاتر رفتن سطح مسابقات، لذت کسب مدال هم دو چندان می‌شود.”

محمودی در خصوص ثبت رکورد ۴:۴۲.۵۱ دقیقه که با فاصله ۲۵ صدمی ثانیه از رقیب خود فاطمه نصر، کسب کرده راضی است و می‌گوید: “چون در جریان مسابقات در سه ماده شرکت می‌کنم و باید انرژی خود را تقسیم کنم، ناچار هستم با فاصله نزدیک بدوم.”

پرچمدار ۱۵۰۰ متر، ۲۴ و ۲۵ شهریور در مرحله دوم مسابقات باشگاهی روی پیست خواهد رفت. یک قهرمانی دیگر برای مریم در دسترس است؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.