10
گفتگو با دوچرخه سوار نام آشنای پیست

درباره غایب بزرگ دوچرخه سواری قهرمانی کشور | کرونا علیه آتوسا عباسی

  • کد خبر : 67537
  • 27 شهریور 1400 - 12:51
درباره غایب بزرگ دوچرخه سواری قهرمانی کشور | کرونا علیه آتوسا عباسی
رقابت‌های دو چرخه سواری پیست قهرمانی کشور با غیبت آتوسا عباسی برگزار می‌شود. رکابزنی که رکورد او در ۷ سال گذشته پابرجا مانده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران: رقابت‌های دوچرخه سواری پیست قهرمانی کشور در بخش زنان با تعویق دوساله ناشی از شیوع کرونا، از شنبه ۲۷ شهریور در تهران آغاز شده است.

این مسابقات در حالی استارت خورد که آتوسا عباسی رکورددار این رقابت‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده و هفته اول درمان خود را سپری می‌کند و قادر به حضور در این مسابقات نیست.

عدم حضور او به معنای حذف یک نام شاخص در میان مدال آوران نهایی این مسابقات است آن هم در شرایطی که رکابزن باتجربه ماه‌ها درگیر تمرینات پرفشار برای این مسابقات بود تا تقدیر، بار دیگر حرف آخر را بزند.

درباره آتوسا، زندگی عجین با دوچرخه سواری

اگرچه در مورد رکابزن خوشنام ایران، انتشار یک ویدئو از مشکلات او در آن مقطع، حاشیه ساز شد اما نام آتوسا عباسی در دوچرخه سواری ایران بیانگر افتخار و ثبات در نتیجه گیری است.

آتوسا عباسی دارنده اولین مدال انفرادی دوچرخه سواری بزرگسالان آسیا ورزش را به توصیه پدرش شروع کرد و به سمت بسکتبال و شنا رفت و البته در این رشته‌ها موفق هم بود.

او در بسکتبال، مدال استانی گرفت و در شنا به عضویت تیم شرکت نفت درآمد اما مسیر او به سمت دنیای جدیدی تغییر کرد: دوچرخه سواری!

پدر به آتوسا توصیه می‌کند که یک ورزش را انتخاب و آن را به صورت حرفه‌ای دنبال کند در نتیجه آتوسا عباسی ر بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در ۲۰ سالگی با دنبال کردن علاقه خود دوچرخه سواری را از سال ۸۸ و بدون داشتن سابقه در این رشته آغاز می‌کند.

نکته جالب در مورد آتوسا عباسی این است که او بعد از یک سال آموزش و گذراندن تمرینات به تیم ملی دعوت می‌شود و با کسب ۲ مدال نقره در دو رشته مهارت بالای خود در این رشته را نشان می‌دهد.

عباسی مدتی بعد با مربی دوچرخه سواری‌اش ازدواج می‌کند و پس از یک سال غیبت، با حضور دوباره در تیم ملی و ۲ سال تمرین، در سال ۹۰ مدال برنز رشته ۵۰۰ متر را در مسابقات آسیایی مالزی را کسب کند و نخستین بانوی ایرانی می‌شود که موفق به کسب مدال در مسابقات قاره‌ای این رشته شده است.

او در سال ۹۳ موفق شد رکورد دوچرخه سواری سرعت زنان ایران را بشکند، رکوردی که هنوز به نام آتوسا عباسی است. عباسی به علت بارداری ورزش را به مدت ۳ سال کنار می‌گذارد اما در سال ۹۶ باز می‌گردد و تمرینات خود را از سرمی گیرد و در ۲ سال متوالی ۹۷ و ۹۸ قهرمان این رشته می‌شود.

در اوج آمادگی بودم اما…

آتوساعباسی در گفت و گو با “آژانس ورزش زنان ایران”اظهار کرد: در این وقفه ۲ ساله از سال ۹۸ تا کنون که رقابت‌های دوچرخه سواری به علت شیوع کرونا به تعویق افتاده تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم. رکوردهای تمرینی‌ام خوب بود و در اوج آمادگی بودم.

او قصد داشت در مسابقات قهرمانی کشور رکورد خودش را ارتقا دهد: همه چیز امیدبخش بود، تا در هفته پایانی تمرینات خود در پیست تمرین و در آستانه برگزاری رقابت‌های دو چرخه سواری به ویروس کرونا مبتلا شدم.

عباسی افزود: در این مدت، بدون لوازم مسابقه‌ای، به رکوردم نزدیک شده بودم. انگیزه‌ام را از دست نداده‌ام اما غمگینم که نتوانسته‌ام نتیجه تمرینات دوساله‌ام را ببینم. حالا تصمیم دارم با گذراندن دوران درمان، تمرین برای حضور در بازی‌های آسیایی را از سر بگیرم.

عباسی حالا هدف اصلی خود را حضور در رقابت‌های آسیایی می‌داند و البته زمانی که از او درباره رقبایش می‌پرسیم می‌گوید: “تنها رقیب من، خودم هستم. باید تلاش کنم از خود قبلی‌ام، بهتر باشم و رکوردهایی را که زده‌ام بالاتر ببرم.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد؛ دوچرخه سواری، ورزشی سنگین است و در سطح جهان، جایگاه دارد اما در ایران به دلایل مختلف از جمله حمایت نشدن و اعزام بسیار کم و فقدان مربیان حرفه‌ای برای تیم ملی مانع نتیجه گیری ورزشکاران ما می‌شود.

آتوسا در ۳۳ سالگی معتقد است با انگیزه و تلاشی که دارد و با کمک مربی خود می‌تواند بر این مشکلات غلبه کند. او با وجود ظهور نسل جوان در دوچرخه سواری ایران، برای حضور در مسابقات قاره‌ای و اهداف جاه‌طلبانه‌تر، به شکل قابل ستایشی باانگیزه به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.