13
ثبت یک رکورد جدید در ماده پیاده روی

۵ مدال طلا و ۳ نقره برای دختران ایران در دوومیدانی آسیای میانه

  • کد خبر : 68664
  • 09 مهر 1400 - 8:26
۵ مدال طلا و ۳ نقره برای دختران ایران در دوومیدانی آسیای میانه
مسابقات دوومیدانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه در تاشکند برای دختران ایران هشت مدال از جمله پنج طلا و یک رکوردشکنی به همراه داشت.

به گزارش دختران قهرمان، رقابت‌های دوومیدانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه پس از دو روز رقابت در تاشکند ازبکستان، شامگاه پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و سهم دختران ایران ۸ مدال شامل ۵ طلا و ۳ نقره بود.

در این مسابقات ۳۰۰ ورزشکار دختر و پسر از ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور داشتند و عملکرد تیم ایران در مجموع پسران و ختران ۱۸ طلا، ۱۱ نقره و ۲ برنز بود و یک رکورد ملی در بخش دختران هم شکسته شد.

فدراسیون دوومیدانی ایران این اعزام را بزرگ‌ترین اعزام کاروان‌های ورزشی ایران از نظر تعداد نفرات اعزامی در یک رشته به یک تورنمنت بین‌المللی عنوان کرده است.

در مسابقات برگزار شده فاطمه زهرا قلعه نویی موفق شده بود با ثبت حدنصاب ۵۴:۲۶٫۲۶ دقیقه ضمن کسب مدال طلا رکورد ملی رده سنی جوانان را بهبود بخشد. رکورد پیشین این ماده با زمان ۵۶:۱۶٫۵ به صبا فرمان پور (چهارم شهریور ۱۴۰۰) تعلق داشت.

الهه علیزاده در پرتاب وزنه (۱۳٫۰۸ متر) و نسا مرادی در پرش طول (۵٫۴۷ متر) نیز با کسب عناوین چهارمی و ششمی از دستیابی به مدال بازماندند.

در پرتاب چکش رده سنی جوانان، بیتا فکری با پرتابی به طول ۵۵ متر و ۹۱ سانتی متری به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت. ملیکا نوروزی دیگر نماینده ایران در این ماده با رکورد ۵۵٫۸۱ متر دوم شد.

محدثه ابراهیم پور نیز در ۲۰۰ متر جوانان با زمان ۲۴٫۹۸ ثانیه به مقام قهرمانی رسید. در پرش سه گام جوانان، سارینا ساعدی پرنده خوش آتیه تهرانی با پرشی به طول ۱۲٫۶۷ متر قهرمان شد.

 

مهلا محروقی پرتابگر نیشابوری که به تازگی در مسابقات جوانان جهان در نایروبی کنیا شرکت کرده، دیگر طلایی ایران بود که در پرتاب دیسک جوانان را رکورد ۴۷٫۹۴ به مقام نخست دست یافت.

در ماده ۱۰۰ متر با مانع جوانان نرگس رستگار با زمان ۱۵٫۰۴ ثانیه نایب قهرمان شد و فاطمه محیطی زاده نیز در ماده هفتگانه جوانان با ۴۶۶۰ امتیاز به مدال نقره رسید.

کادر فنی تیم ملی دو و میدانی کشورمان را پریسا بهزادی، محمدمحسن ربانی، حمید ابراهیم نژاد، تورج و ایرج سپهوند تشکیل دادند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=68664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.