15
در پایان مسابقات ۳ مرحله‌ای سال ۱۴۰۰ باشگاه‌ها

پلیمر خلیج فارس قهرمان مسابقات دوومیدانی بانوان کشور شد

  • کد خبر : 70085
  • 19 مهر 1400 - 9:02
پلیمر خلیج فارس قهرمان مسابقات دوومیدانی بانوان کشور شد
تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد در پایان مسابقات ۳ مرحله‌ای سال ۱۴۰۰ باشگاه‌ها، قهرمان دوومیدانی بانوان کشور شد و بالاتر از دانشگاه آزاد و سپاهان ایستاد.

به گزارش دختران قهرمان؛ مسابقات دوومیدانی بانوان باشگاه‌های کشور شامگاه یکشنبه ۱۸ مهر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران پایان یافت و پلیمر خلیج فارس خرم آباد جام قهرمانی را بالای سر برد.

پس از پیشتازی در دو مرحله قبل، قهرمانی پلیمر کاملاً قابل پیش‌بینی بود و این تیم برای نخستین بار قهرمانی دوومیدانی زنان کشور شد.

در مرحله سوم مسابقات دوومیدانی بانوان، ۴ رکورد شکنی رخ داد که سهم پریسا عرب دونده استامتی ایران ۲ بار بهبود رکورد بود. او یک بار رکورد ملی ۵ هزار متر و یک بار هم رکورد ملی ۱۰ هزار متر را جابجا کرد.

در ماده ۵ هزار متر، پریسا عرب با زمان ۱۶:۴۴.۴۲ موفق شد رکورد ملی و باشگاهی این ماده را بهبود ببخشد. رکوردهای پیشین این ماده با زمان ۱۷:۱۴.۴۴ دقیقه در ۱۲ مهر ۹۹، به خودش تعلق داشت.

عرب سپس در ماده ۱۰ هزار متر نیز با زمان  ۳۴:۵۲.۵۶ رکورد ملی و باشگاهی این ماده را که در مرحله اول مسابقات امسال شکسته بود دوباره بهبود بخشید.

در پرش سه گام، سارینا ساعدی پدیده آینده دار این ماده با پرشی به طول ۱۲.۷۷ متر رکورد ملی جوانان و باشگاهی این رشته را شکست.

رکورد پیشین ملی جوانان این ماده با ۱۲.۷۴ متر در ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ متعلق به جواهر زمانی و رکورد پیشین باشگاهی نیز با ۱۲.۷۱ متر در ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ متعلق به همین ورزشکار بود.

دیگر رکوردشکنی مرحله سوم توسط یک دونده مشهدی اتفاق افتاد. حدیثه رئوف دونده خوش آتیه ماده ۳ هزار متر با مانع با زمان ۱۱:۰۸.۸۷ دقیقه رکورد ملی جوانان این ماده را شکست.

رئوف که در این رقابت با فاصله ناچیزی نسبت به سمیرا خداترس دوم شد رکوردی را بهبود بخشید که در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ با زمان  ۱۱:۲۳.۵۶ دقیقه توسط فاطمه سیما شادکام ثبت شده بود.

در پایان این مسابقات پلیمر خلیج فارس با مربیگری حمیده جوان و زهرا نبی زاده به لطف ۱۰ عنوان نخست بیشتر و تقریباً عناوین دوم دو برابری نسبت به دانشگاه آزاد با ۹۲۸ امتیاز قهرمان شد.

دانشگاه آزاد با سپیده توکلی و فهیمه کلهر با ۷۰۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و سپاهان با فاطمه بهرامی با ۵۳۷ امتیاز رتبه سوم را در میان ۶ تیم حاضر در مسابقات کسب کرد.

مسابقات دوومیدانی بانوان در سه مرحله در شهریور و مهر ۱۴۰۰ برگزار شد. فرزانه فصیحی با وجود قرار گرفتن در فهرست سپاهان برای این تیم مسابقه نداد.

جابجایی رکوردهای ملی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی پس از دورانی طولانی از اتفاقات مهم این دوره از مسابقات بود. ریحانه مبینی در پرش طول باز هم ارتقای رکورد داشت.

رکورد ملی پیاده روی جوانان نیز با فاصله یک مرحله از مسابقات، یک بار توسط فاطمه زهرا قلعه نویی و بار دیگر توسط صبا فرمان پور جابجا شد و مهلا محروقی، تکتم دستاربندان، فاطمه محیطی زاده و مهسا میرزاطبیبی نیز رکورد شکنی کردند.

بخش ویژه مسابقات، آمار و نتایج را در لینک تصویر پایین، ببینید

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.