19
مسیر روشن محصول جدید فاطمه بغلانی پور

ملیکا عزتی؛ ستاره‌ای که روحی تازه به کاتا بخشیده است

  • کد خبر : 70674
  • 28 مهر 1400 - 13:01
ملیکا عزتی؛ ستاره‌ای که روحی تازه به کاتا بخشیده است
ملیکا عزتی در خانواده کاراته به عنوان ستاره آینده شناخته می‌شود. او در انتخابی تیم ملی جوانان قهرمان شد دختری که با کاتا زندگی می‌کند.

به گزارش دختران قهرمان؛ یکی از چهره‌های شاخص مسابقات کاراته انتخابی تیم‌های ملی دختران، ملیکا عزتی دختر کاتارو و قهرمان رده سنی جوانان بود.

او شاگرد فاطمه بغلانی پور است و نام بغلانی پور با پرورش نسل موفق کاتاروهای جوان ایران عجین است. از فاطمه صادقی تا جوان‌های خوش آتیه امروز.

فاطمه بغلانی پور ۱۶ سال است که قدم به عرصه مربیگری گذاشته و اکنون به عنوان یکی از مربیان شاخص و اثربخش کاراته ایران و سازنده نسل طلایی کاتاروها شناخته می‌شود.

ملیکا عزتی که توانست در مسابقات انتخابی تیم ملی در زنجان بار دیگر ارزش‌هایش را به نمایش بگذارد شاگرد قدیمی فاطمه بغلانی پور است.

او از کودکی زمانی که یک دختر بازیگوش ۴ ساله بوده وارد کاراته شده و از همان ابتدا شاگرد بغلانی پور بوده و همچنان هم با مربی دوران کودکی‌اش به کار ادامه می‌دهد و این وفاداری، ۱۳ ساله شده است.

ملیکا از زمانی که کاراته را شناخته، با آن انس داشته و آن‌طور که بغلانی پور می‌گوید برای اولین بار زمانی که هنوز سن او به پیش دبستانی‌ها هم نمی‌خورد، در مسابقه کودکان پیش‌دبستانی شرکت کرده و اول شده است.

بغلانی پور درباره ملیکا می‌گوید: از همان زمان نشان داد که ارزش وقت گذاشتن را دارد. ملیکا کاتا را با روح اجرا می‌کند و همیشه من را به وجد می‌آورد. او با کاتا زندگی می‌کند. از او می‌توانید هر چیزی را بگیرید اما کاتا را نه.

در این شرایط عجیب نیست که ملیکا عزتی به عنوان پرچمدار نسل خودش مطرح شده است. تمرینات ۵ الی ۶ ساعت در روز و اصرار به تمرین انفرادی در روزهای تعطیل، از او کاتارویی ساخته که همیشه برای تمرین، بی‌تاب است.

با این حال، ویژگی یگانه او در میان تمام کاتاروهای ایرانی، خلاقیت و اجرای متفاوتی است که ملیکا عزتی ارائه می‌دهد به طوری که برخی معتقدند ملیکا به خودی خود، ابداع کننده سبک و روش اجرای تازه‌ای است.

این خصوصیت سبب شده، تماشای کاتای او برای هر کسی جذاب باشد و همه را به تحسین وادارد. ملیکا معتقد است این نمایش متفاوت حاصل تلفیق عملکرد کاتاروهای مطرح جهان است که او زمانی را به تماشای دقیق کاتای آن‌ها اختصاص می‌دهد.

بغلانی پور می‌گوید: به طور جدی اعتقاد دارم که او قادر به انجام کارهای بزرگی خواهد بود. او روزی مدال آسیایی و جهانی کسب خواهد کرد و در فینال مسابقات جهانی در کنار بزرگان جهان قرار خواهد گرفت. ملیکا ظرفیت کارهای بزرگی را دارد.

این نظرات کسی است که عمری را در خدمت به کاراته صرف کرده است. فاطمه صادقی دختر شماره یک کاتا، محصول اوست و زینب حسینی و سپیده امینی در نسل جدید، شاگردان موفق او هستند.

ملیکا درباره مسیری که در پیش دارد می‌گوید: از کاری که انجام می‌دهم لذت می‌برم و راهی که طی کرده‌ام تنها متعلق به من نیست. من سال‌ها با یک مربی بزرگ کار کرده‌ام که وجودش دلگرمی من است و همچنین همیشه تحت حمایت مادرم بودم.

او زندگی‌اش را مدیون مادرش می‌داند و ادامه می‌دهد: او از همه چیز گذشت و ایثار کرد تا من بتوانم در کاراته، رویاهایم را دنبال کنم. او مهم‌ترین شخص در زندگی من است.

ملیکا عزتی به همراه سپیده امینی و زینب حسینی در اجرای کاتای تیمی در سالن تاریک

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70674
  • نویسنده : گفتگو : نگین مهدیون| تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. اگر درباره نفر اول کاتای جوانان مطلب مینویسد درباره نفر اول کاتای نوجوانان و نفر اول کاتای امید و حتی تیم اول کاتا تیمی مسابقات زنجان هم بنوسید و حتی نفرات اول کومیته در هر وزن و نه فقط وزنهای خاص هم درباره شون بنویسید،چرا فقط باید روی چند نفر که اکثرا تهرانی هستند، مانور داده شود؟
    رسانه برای کل کشور است نه فقط بچه های تهران،چون اکثرا همه ی ورزشکارانی که به مسابقات بالا میآیند هفت هشت ساعت در همه روز های هفته کار میکنند و این کار کردن هفت هشت ساعته مختص بچه های تهران نیست پس رسانه هم نباید مختص بچه های تهران باشد

  2. ممنون از جوابدهیتون اما تا جایی که ما میدانیم اسامی افرادی که در این خبر آورده اید همگی از استان تهران هستن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.