16

فریبا سلیمانی:شکست‌ها مانع رسیدن به هدفمان نمی‌شود/ تلاش برای سربلندی در جاکارتا

  • کد خبر : 7220
  • 28 تیر 1397 - 19:33
فریبا سلیمانی:شکست‌ها مانع رسیدن به هدفمان نمی‌شود/ تلاش برای سربلندی در جاکارتا

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان علت شکست در بازی‌ها را کم تجربگی بازیکنان دانست و گفت: شکست ها مانع رسیدن به هدفمان نمی‌شود و ما با قدرت راه‌مان را ادامه می‌دهیم.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” تیم  والیبال نشسته کشورمان که دچار تغییرات ساختاری و شاکله تیمی شده است در اولین حضور خود در مسابقات جهانی هلند مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت؛ این مسابقات سخت‌‌ترین آزمون دختران والیبالیست کشورمان قبل از حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا به شمار می‌آید.

شاگردان فریبا سلیمانی در این مسابقات نشان دادند از نظر کیفی و فنی فاصله زیادی با تیم‌های قدرتمند ندارند و می‌توانند همپای آنها برای کسب نتیجه بجنگند اما هنوز کم تجربه و راه زیادی برای رسیدن به قله‌های موفقیت که دور از دسترس نیست، دارند.

فریبا سلیمانی درخصوص این رقابت‌ها به “آی دبلیو اسپورتس” می‌گوید: متاسفانه تیم ما با شکست مقابل ایتالیا از حضور در میان هشت تیم برتر و صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند؛ ایتالیا تیم سرعتی بالایی است اما تیم ما می توانست با توجه به آنالیزی که از حریف داشتیم پیروز شود.

استرس و کم تجربگی مهم ترین عامل شکست تیم جوان

از نظر فنی چیزی کم نداشتیم اما این تیم جوان حوصله زیادی می خواهد؛شاید به عنوان مربی انتظار زیادی داشتم، بازیکنان ما از نظر تجربه میدان ندیده هستند و نیاز به فرصت دارند؛ 70درصد تیم تغییر کرده، استرس و بی‌دقتی بازیکنان باعث شد ببازند به‌طور کلی از عملکرد انها راضی هستیم.

بازیکنانم روز اول اسلوانی را بردند و با چین در شرایطی که ۱۲ پوئن از حریف ۲۲_۱۰عقب بودند توانستند 23-17 نتیجه رو عوض کنند؛ نشان دادند که جنگندگی لازم را دارند و می‌توانند تیمی قدرتمند را تا چند امتیار متوقف کنند؛ اینها نشان دهنده پیشرفت آنهاست. با وجود اینکه تنها4 اردو داشتیم با تیم‌های رقابت کردیم که در تورنمت‌های بین المللی زیادی حضور پیدا کردند.

تیم نیازمند حضور در تورنمنت‌های بین المللی است

شکرخدا فدراسیون نگاه جنسیتی ندارد و می‌داند بازیکنان نیاز دارند در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنند و حمایت‌های لازم را در این خصوص دارند و با پشتوانه سازی کمک زیادی به والیبال نشسته کشور می‌کنند.

شکست‌ها ما را از هدفمان دور نمیکند و ما باید جوانانمان را به جایگاهی برسانیم که لیاقتش را دارند؛ این شکست باعث شد بازیکنان بعد از یک پیروزی مغرور نشوند؛ نقاط ضعفمان را شناسایی کردیم و در اردوهای که در ایران خواهیم داشت آنها را برطرف می کنیم.

نظر مثبت مسئولین فدراسیون جهانی

باتوجه به عملکرد خوبی که بازیکنان داشتند، مسئولین فدراسیون جهانی که بازی‌های گذشته مارا دیده بودند تیم مارا در مسیر پیشرفت دانستند که قطعا این نظرات باعث دلگرمی ماست.

تلاش برای سربلندی

امروز از شهر آرنهم به روتردام آمدیم  که برای کسب جایگاه 9 تا 12 بجنگیم امیدواریم حداقل مقام نهم را بدست بیاوریم؛ سعی می کنیم تا فردا بچه‌ها را از نظر روحی شارژ کنیم امیدوارم مردم و مسئولین همچنان از ما حمایت کننند.

اولین بازی با تیم سوم روآندا است که اگر ببریم باید با برنده بازی ژاپن و فنلاند بازی کنیم امیدوارم بتوانیم در روزهای پایانی سربلند باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.