2
حسرت برای تیم ملی والیبال نشسته

شکست در ست پنجم و وداع با پارالمپیک پاریس

  • کد خبر : 96380
  • 22 فروردین 1403 - 8:24
شکست در ست پنجم و وداع با پارالمپیک پاریس
تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران با شکست نزدیک و حسرت‌بار برابر اسلوونی نتوانست جواز حضور در پارالمپیک پاریس را به دست بیاورد.

به گزارش افرا ورزش، در ادامه مسابقات انتخابی والیبال نشسته پارالمپیک پاریس به میزبانی چین، تیم ملی زنان ایران بامداد امروز چهارشنبه  فروردین در یک بازی نزدیک مغلوب اسلوونی شد.

این مسابقه، رقابت مرگ و زندگی برای صعود به پارالمپیک پاریس محسوب می‌شد و تیم والیبال نشسته زنان ایران با وجود رقابتی نزدیک با حریف در ست پنجم بازنده شد و ۲ بر ۳ نتیجه را واگذار کرد.

این بازی، مسابقه‌ای بود که می‌توانست پایانی دل‌انگیز برای ایران داشته باشد. ایران خود را شایسته حضور در بین ۸ تیم پارالمپیکی نشان داد؛ اما غفلت در آخرین ست و آخرین ثانیه‌ها کار دست ایران داد.

در این مسابقه ایران در ست نخست ۱۳ بر ۲۵ بازنده بود؛ اما در ست دوم با برتری ۲۵ بر ۱۱ به بازی برگشت.

در ست سوم باز هم اسلوونیایی‌ها تیم برتر میدان بودند و ۲۵ بر ۲۲ ایران را شکست دادند؛ اما ایران در ست چهارم بار دیگر پیروز بود و ۲۵ بر ۲۳ این ست را به سود خود پایان داد.

در ست پنجم و نفس‌گیر و تعیین‌کننده بازی، در شرایطی که دو تیم همپای هم پیش می‌رفتند اسلوونی ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسید و فاتح این بازی و صاحب سهمیه پارالمپیک شد.

این، اولین باری نبود که تیم والیبال نشسته زنان در این مسابقات برابر اسلوونی قرار می‌گرفت. دیدار دو تیم در مرحله اول مسابقات نیز ۳ بر صفر به سود تیم این اروپای شرقی پایان یافته بود.

ملی‌پوشان کشورمان در مرحله گروهی برابر تیم‌های ژاپن، تایلند و آلمان به برتری رسیدند و برابر تیم‌های چین، اسلوونی و اوکراین تن به شکست دادند.

معصومه زارعی، زینب ملکی، فرزانه حیدری، عشرت کردستانی، مهری فلاحی، فاطمه عباسی، زهرا لطفی، زهرا نجاتی عارف، سپیده جمال دوست، زهرا دانای طوس، فاطمه جهانی و حدیث رضایی اعضای تیم ایران در انتخابی پارالمپیک بودند.

معصومه زارعی با ۴۲ سال و ۱۱ ماه مسن‌ترین و  سپیده جمال دوست با ۱۸ سال و ۲ ماه، جوان‌ترین اعضای تیم ملی ایران بودند.

بدین ترتیب ۸ تیم نهایی حاضر در پارالمپیک پاریس در والیبال نشسته زنان مشخص شدند.

برزیل، آمریکا، چین، ایتالیا، کانادا، روآندا، فرانسه میزبان و اسلوونی به‌عنوان قهرمان مسابقات انتخابی در پاریس حاضر خواهند بود.

در دوره گذشته پارالمپیک در توکیو، آمریکا با پیروزی بر چین صاحب نشان طلا شد و مدال برنز نیز به زنان برزیل رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.