14
تیم‌های لیگ برتری فوتسال زنان با مشکلات جدی مواجه هستند

وضعیت قرمز در فوتسال شیراز | پویندگان و پارس آرا در بحران مالی

  • کد خبر : 73683
  • 14 آذر 1400 - 14:59
وضعیت قرمز در فوتسال شیراز | پویندگان و پارس آرا در بحران مالی
وضعیت فوتسال بانوان در شیراز نگران کننده است. پویندگان صنعت فجر و پارس آرای شیراز مشکلات مالی جدی در لیگ برتر فوتسال زنان دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در حالی که هنوز یک هفته تا پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتسال زنان باقی مانده اوضاع دو تیم شیرازی پویندگان صنعت فجر و پارس آرا وضعیتی نگران‌کننده است.

هر ۲ باشگاه شیرازی، از تیم‌های باثبات و مقاوم لیگ در مقابل مشکلات اقتصادی هستند و با وجود مشکلات دائمی، پای بقا در لیگ برتر باقی مانده‌اند اما مشخص نیست این مشکلات قرار است سرانجام این تیم‌ها را به کدام نقطه برساند.

تیم‌های شخصی لیگ برتر، که از حمایت نهادهای دولتی برخوردار نیستند، همواره با مشکلات زیادی روبرو بودند. مشکلاتی که تأثیر زیادی هم بر عملکرد تیم‌ها دارند.

نجمه برزگر: ورزش بانوان در شیراز تنهاست

نجمه برزگر سرمربی تیم پویندگان فجر در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران در این خصوص گفت: مشکلات متعددی سر راه تیم‌های شیرازی قرار دارد و بازگو کردن این مشکلات هم تاکنون نتیجه‌ای نداشته است

او ادامه داد: سطح حمایت از ورزش بانوان در شیراز بسیار پایین است. توجه لازم به فوتسال و فوتبال زنان در شیراز وجود ندارد و بقای ما در لیگ به‌سختی صورت گرفته است.

سرمربی تیم شیرازی افزود: شرایط و وضعیت اکنون، باعث شده بازیکنان باکیفیت شیرازی، در شهرهای دیگر بازی کنند و دست تیم‌های شیرازی برای حضور در لیگ برتر فوتسال زنان، خالی بماند.

برزگر همچنین اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود، نتوانستیم در اول فصل بازیکنان مدنظر را جذب کنیم و همین باعث شد که از بازیکنان بومی استفاده کنیم و ظرفیت فنی بازیکنان بومی هم محدود است.

او در ادامه گفت: ترکیب بسیار جوانی داریم و اکثر بازیکنان از تجربه کمی برخوردارند. با این وجود همگی تلاش می‌کنیم تا نتایج قابل قبولی را در این شرایط کسب کنیم.

سرمربی پویندگان در مورد وضعیت کنونی تیم گفت: نمی‌توانم بگویم که در حال حاضر در فرم خوبی قرار داریم. هدف‌گذاری اولیه ما، این رتبه در جدول نبود و امیدوارم که بتوانیم در نیم‌فصل دوم، نتایج بهتری کسب کنیم، و مسئولان حامی تیم ما باشند.

ستاره زارع: طی سه سال، به پارس آرا ۲۰ میلیون تومان کمک شده است

ستاره زارع سرمربی تیم پارس آرای شیراز در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران در این مورد گفت: تیم ما به صورت شخصی اداره می‌شود و صنایع و نهادهای دولتی حمایتی از تیم نمی‌کنند. مشکلات در این‌گونه تیم‌ها یکی، دو تا نیست.

او ادامه داد: همین شرایط باعث شده تا نتوانیم مانند تیم‌های توانمند لیگ، با بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه قرارداد ببندیم. ما توان پرداخت مبالغ هنگفت این قراردادها را نداریم.

سرمربی تیم شیرازی اظهار کرد: شرایط ایجاد شده باعث شد تا تصمیم بگیریم از بازیکنان جوان استفاده کنیم و با فرصت دادن به جوانان بومی، آینده باشگاه را تأمین کنیم.

زارع افزود: جوان‌گرایی آسان نخواهد بود و شاید هر کسی هم این مسئولیت را قبول نکند. با وجود تحمل سختی‌های زیاد، آینده باشگاه و جوانان فارس، در اولویت خواهد بود.

سرمربی پارس‌آرا گفت: تا حمایت دولتی نباشد، نمی‌توانیم با ابرقدرت‌های لیگ برتر فوتسال زنان رقابت کنیم. فارس پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان فارس می‌توانند با هم در قامت مدعی ظاهر شوند.

او اظهار کرد: در طی سه سال اخیر، که من دو سال از آن را در باشگاه بودم، مجموع کمک‌ها از طرف اداره ورزش و جوانان، هیئت فوتبال، شورای شهر و دیگر نهادهای دولتی، ۲۰ میلیون تومان بوده که همین مقدار هم با تاخیر یک ساله، پرداخت شد.

زارع ادامه داد: تنها حامی ما در این چند سال، سید محمدرضا حسینی، ریاست هیئت فوتبال شیراز و همچنین مجتمع خیرساز ماهان بوده‌است اما این حمایت‌ها بدون زیرساخت‌های لازم، نتیجه‌ای نخواهد داد.

وی افزود: از مسئولین انتظار نداریم که سالن را رایگان در اختیار ما قرار دهند. چرا که باشگاه که تمام هزینه‌های سالن را پرداخت کرده‌است. فقط می‌خواهیم سالنی در اختیار ما قرار دهند، تا دغدغه مکان تمرین و مسابقه را نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.