23
به جا مانده از ایران - رومانی در هندبال زنان قهرمانی جهان

نکاتی درباره فاطمه خلیلی | شایستگی‌های پنهان یک دروازه‌بان

  • کد خبر : 73694
  • 14 آذر 1400 - 10:11
نکاتی درباره فاطمه خلیلی | شایستگی‌های پنهان یک دروازه‌بان
فاطمه خلیلی سنگربان تیم ملی هندبال زنان ایران در بازی با رومانی نمایشی درخشان داشت اما آیا عدالت درباره او اجرا شده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانتیم ملی هندبال زنان ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان برابر رومانی شکست خورد اما فاطمه خلیلی در آن درخشید.

دروازه بان قمی تیم ملی هندبال در بازی با رومانی ۳۹ گل دریافت کرد —–اما بارها ناجی دروازه ایران شد به طوری که به نظر می رسد بدون حضور او ممکن بود شمار گل های خورده ایران از ۵۰ گل هم عبور کند.

فاطمه خلیلی بی شک بهترین دروازه‌بان هندبال ایران است اما آیا او شایسته بازی در تیمی شاخص و لیگی معتبر در اروپا نیست؟

خلیلی در تیم جدیدش در هندبال ترکیه هم دروازه‌بان ثابتی نیست و درخشش او برابر رومانی نشان داد خلیلی به راحتی می‌تواند در لیگ‌های بزرگ اروپا بازی کند.

در وصف راهی که فاطمه خلیلی بهفر طی کرده همین بس که او قدم به قدم و از زیر صفر شروع کرد و امروز این‌چنین می‌درخشد.

زمانی که در قم استعدادیابی و به هندبال آورده شد احتمالاً هرگز فکر آن را نمی‌کرد که روزی در مسابقات قهرمانی جهان بدرخشد اما زندگی متعلق به سخت‌کوشان است.

او لیاقتش را در همان آغاز راه ثابت کرد و برای ملی‌پوش شدن در مسابقات قهرمانی آسیا نیازی به صبر طولانی نداشت و در ۲۵ سالگی ۵ دوره حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را دیده است.

در حال و هوایی که همه، امروز او را می‌بینند یادی کنیم از آغاز دهه ۹۰، زهرا احمدی نیا مربی کاشف او و هدف پویان جوان قم، تیمی که او را به سطح اول هندبال ایران معرفی کرد.

نکته دیگر دیده شدن اوست. یک مقایسه ساده فنی بین او و زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان (در زمینه میزان توجهی که به کودایی شد) بیانگر ظلمی است که به غیر فوتبال و فوتسالی‌ها می‌رود.

واقعیت این است که فاطمه با چنین دوران درخشانی، سهمی از دیده شدن در رسانه‌های دولتی ندارد و برای این ادعا جستجویی در فضای برخط، کفایت می‌کند. عدالت در اغلب موارد فقط یک کلمه است و نه بیشتر.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.