14
مسابقات هندبال زنان قهرمانی جهان در اسپانیا

ایران ۹ نروژ ۴۱ | شکست دختران هندبال در شب خاطره انگیز فاطمه خلیلی

  • کد خبر : 73715
  • 15 آذر 1400 - 0:42
ایران ۹ نروژ ۴۱ | شکست دختران هندبال در شب خاطره انگیز فاطمه خلیلی
تیم ملی هندبال زنان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا برابر نروژ، قهرمان ۲ دوره المپیک و ۳ دوره مسابقات جهانی مغلوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی هندبال زنان ایران یکشنبه شب در دومین دیدار خود در مسابقات هندبال زنان قهرمانی جهان برابر تیم قدرتمند نروژ تن به شکست سنگین 41 بر 9 داد.

شکست با اختلاف برابر نروژ نتیجه‌ای بود که پیش بینی آن می‌رفت و در زمین مسابقه،، این بازی برای تیم ملی هندبال بانوان یک بازی آموزشی و تجربی بود.

در این بازی در نیمه نخست نروژ 22 بر 3 به پیروزی رسید و باز هم همانند بازی ایران برابر رومانی، فاطمه خلیلی سنگربان ایران بارها ناجی دروازه ایران شد.

گل های الناز قاسمی، نوریه عباسی و صونا بیداد در شروع بازی امیدبخش بود اما اشتباهات پرتعداد و پیاپی در به مقصد رساندن توپ که حاکی از ناآمادگی روانی نفرات ایران داشت فاصله را در نیمه اول بیشتر و بیشتر کرد.

در نیمه دوم ایران بازی بهتری انجام داد و زینب بذرافکن و هانیه لک دروازه بانان دیگر ایران نیز مجال بازی پیدا کردند چنان که زینب بذرافکن در چند صحنه سیوهایی تماشایی ثبت کرد.

یکی از صحنه های جذاب بازی برای ایران در دقیقه 34 و با قطع توپ بلند نروژی ها توسط الناز قاسمی حادث شد و یک موقعیت تک به تک را از حریف گرفت.

حدیثه نوروزی و شقایق باپیری هر یک، دو بار و نوریه عباسی و آرزو کیانی آرا گلزنان ایران در نیمه دوم بودند تا ایران در نیمه دوم 3 گل کمتر از نیمه اول دریافت کند و 6 گل بیشتر بزند.

نکته دیگر درباره نمایش نیمه دوم ایران، تاثیر حضور مریم یوسفی در میدان بود. او پازل سایر باتجربه های تیم را تکمیل می کرد. شاید اگر اشتباهات پیاپی ایران در نیمه نخست نبود ایران می توانست با نتیجه بهتری زمین را ترک کند.

تفاوت فنی فاحش بین بازیکنان نروژ که انبوهی از افتخارات در مسابقات جهانی، اروپایی و المپیک را در کارنامه دارند با بازیکنان هندبال زنان ایران، سبب شد اختلاف نتیجه بین دو تیم طبیعی باشد.

در پایان این مسابقه و در عین شگفتی، فاطمه خلیلی دروازه بان ایران به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد و در حین دریافت جایزه اش گریست.

او سپس در حلقه شادی بازیکنان ایران قرار گرفت و بازیکنان نروژ و تماشاگران حاضر در سالن نیز او را تشویق کردند. عکس یادگاری مشترک تیم های ایران و نروژ در پایان بازی، صحنه هایی زیبا برای مسابقات جهانی هندبال خلق کرد.

تیم هندبال زنان ایران در بازی اول خود برابر دیگر تیم سرسخت اروپایی، رومانی ۳۹ بر ۱۱ مغلوب شده بود و در سومین و آخرین دیدار خود در دور گروهی برابر قزاقستان به میدان خواهد رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.