18
حمایت کمیته بین‌المللی المپیک به مدت ۳۲ ماه

بورسیه ماهانه ۱۵ میلیونی المپیک شامل کدام ورزشکاران می‌شود؟

  • کد خبر : 73739
  • 15 آذر 1400 - 15:18
بورسیه ماهانه ۱۵ میلیونی المپیک شامل کدام ورزشکاران می‌شود؟
کمیته بین‌المللی المپیک به ۶ دختر ورزشکار ایرانی ماهانه ۱۵ میلیون به عنوان حقوق بورسیه و کمک برای رشد تا المپیک پاریس پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فهرست بورسیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک پس از المپیک توکیو به‌روز شد و ۶ دختر ورزشکار وارد لیست بورسیه ماهانه ۵۰۰ دلاری آی او سی IOC شدند.

بر این اساس، ۱۵ ورزشکار ایرانی شامل ۶ دختر ورزشکار به مدت ۳۲ ماه تا زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از کمک مالی ماهانه ۵۰۰ دلاری بهره‌مند می‌شوند.

با در نظر گرفتن ۳۰ هزار تومان قیمت تقریبی برای دلار ، این ورزشکاران ماهانه ۱۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد و در مدت بورسیه تا المپیک پاریس حدود 480 میلیون تومان درآمد مجموع، خواهند داشت.

این ۶ دختر ورزشکار عبارت‌اند از:

۱) سمیه یزدانی (دوچرخه سواری)

یزدانی، ۳۰ ساله و متولد شهرکرد، بانوی اول دوچرخه‌سواری جاده ایران و تنها دختر ایرانی است که در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش جاده برای ایران مدال کسب کرده است.

در زمان برگزاری المپیک توکیو گفته می‌شد او دارای شانس مناسبی برای استفاده از وایلد کارت به منظور حضور در المپیک بود اما این موضوع به طور جدی پیگیری نشده بود.

۲) ریحانه مبینی (دوومیدانی – پرش طول)

نابغه پرش طول ایران، اهل آران و بیدگل و ۲۱ ساله و دانشجوی دندانپزشکی است که در یکی دو سال اخیر، چهره اول رکوردشکنی در دوومیدانی زنان ایران بوده است.

پیشرفت او به حدی شگرف بوده که کارشناسان دوومیدانی می گویند او شانس مناسبی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ دارد و این یک موفقیت تاریخی خواهد بود.

۳) فاطمه کرم زاده (تیراندازی تفنگ)

تیرانداز جوان بوشهری، ۲۳ ساله است و تابستان امسال در المپیک توکیو شرکت کرد. او شانس مناسبی برای درخشش در بازی‌های آسیایی هانگژو دارد.

با وجود موفقیت‌های بین‌المللی، او امیدوار است در هانگژو و سپس المپیک پاریس بدرخشد و حالا کمیته المپیک ایران او را سرمایه پاریس می‌داند.

۴) الهام حسینی (وزنه برداری)

وزنه‌بردار ۳۳ ساله ایران اهل دورود در استان لرستان و یکی از پرچمداران وزنه‌برداری زنان در ایران است. رشته‌ای که در گام‌های آغازینش در کشور ما قرار دارد.

او در سال ۹۸ در مسابقات جام نعیم سلیمان اوغلو ترکیه اولین مدال بین‌المللی تاریخ وزنه‌برداری را کسب کرد و سپس برای تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان روی تخته رفت.

گرچه او یک وزنه بردار جوان نیست اما رکوردهایش، او را دارای شانس موفقیت در هانگژو و پاریس معرفی کرده است.

۵) نازنین ملایی (قایقرانی رویینگ)

پرفروغ‌ترین چهره تیم زنان ایران در المپیک توکیو، ۳۰ ساله و اهل بندر انزلی است و حالا با این حمایت ویژه امیدوار است در المپیک پاریس نیز حضوری درخشان همانند توکیو داشته باشد.

او یک شانس مسلم برای مدال آوری در بازی‌های آسیایی هانگژو است. ۳ سال کلیدی پیش روی نازنین ملایی است.

نکته ویژه در مورد نازنین ملایی این است که او تنها ورزشکار بین این ۶ نفر است که از دوره گذشته بورسیه شده‌ها باقی مانده و بورسیه‌اش تمدید شده است.

۶) مهلا مومن زاده (تکواندو)

جوان‌ترین عضو این گروه ۶ نفره، مهلا مومن زاده ۱۹ ساله و اهل کرج است. او به واسطه نقره‌اش در مسابقات تکواندو بزرگسالان جهان در ۱۷ سالگی در منچستر، همچنان یک امید بزرگ برای ایران است.

گرچه مهلا مومن زاده هم المپیک، هم مسابقات قهرمانی آسیا و هم مسابقات اوپن ریاض را از دست داده اما کمیته المپیک او را شایسته سرمایه‌گذاری برای آینده می‌داند.

جواد فروغی از تیراندازی، محمدرضا گرایی و امیرحسین زارع از کشتی، دانیال شه‌بخش از بوکس، رضا علیپور از صخره‌نوردی، علی داوودی از وزنه‌برداری، علی پاکدامن از شمشیربازی، مهرشاد افقری از شنا و مهدی احمدکهنی از ژیمناستیک مردان بورسیه المپیک هستند.

بورسیه‌های قبلی المپیک چه کسانی بودند؟

پیش از المپیک توکیو، ۴ دختر ورزشکار ایرانی حقوق بورسیه را دریافت می‌کردند که یکی از آن‌ها همان طور که اشاره شد نازنین ملایی در رویینگ بود.

سه نفر دیگر عبارت بودند از: ناهید کیانی (تکواندو) الهه احمدی (تیراندازی) و رزیتا علیپور (کاراته). از این جمع تنها ناهید کیانی سهمیه المپیک را کسب کرد.

الهه احمدی حالا از تیراندازی فاصله گرفته است و رزیتا علیپور برای مدال در مسابقات قهرمانی آسیا تلاش می‌کند و ناهید کیانی در وضعیتی متزلزل در تیم ملی تکواندو، چشم‌انتظار بازگشت به دوران اوج در مسابقات جهانی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.