13
مسابقات کاراته قهرمانی اسیا ۲۰۲۱

روز اول : جهانشاهی، عزتی و سعیدآبادی طلایی شدند | زنگ خطر برای کاراته

  • کد خبر : 74408
  • 28 آذر 1400 - 9:09
روز اول : جهانشاهی، عزتی و سعیدآبادی طلایی شدند | زنگ خطر برای کاراته
در پایان روز نخست کاراته قهرمانی قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان،  ۱۰ مدال رنگارنگ برای ایران به دست آمد که سهم دختران کاراته، ۳ مدال طلا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان“، مسابقات کاراته قهرمانی_آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از صبح شنبه 27 آذر به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شد.

در پایان روز نخست مسابقات، کاتا رو های ایران به ۳ مدال خوش‌رنگ طلا، یک نقره و یک برنز رسیدند. در بخش کومیته نیز ۳ طلا، یک نقره و یک برنز به دست آمد.

سهم دختران کاراته کای ایران در روز نخست، 3 مدال طلا بود و 2 مدال نیز در کومیته از دست تیم زنان ایران پرید تا ایران در پایان روز نخست رقابت ها با مجموع ۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان دهد.

کاتای انفرادی نوجوانان

ساجده جهانشاهی پس از قرار گرفتن در جایگاه نخست گروه خودش راهی فینال شد و در این مرحله با امتیاز ۲۴:۲۲ کلیوچینک از کشور میزبان را شکست داد و نخستین طلایی تیم ایران شد.

کاتای انفرادی جوانان

ملیکا عزتی پس از صعود به فینال موفق شد با امتیاز ۲۴:۵۴ سریار گارکرایسانگ از تایلند را از پیش رو بردارد و دومین طلایی ایران شود.

کومیته نوجوانان

در وزن ۵۴ – کیلوگرم فاطمه زهرا سعیدآبادی با شکست نمایندگان اردن، اندونزی و قرقیزستان به فینال رسید. سعید آبادی در فینال نیز با نتیجه ۵ بر صفر سرن النجار از اردن را شکست داد و طلایی شد.

در وزن ۵۴ + کیلوگرم مائده زارع با شکست مقابل کاراته کاهای قرقیزستان و اردن راهی رده بندی شده بود با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب النورا ابرایموا از قرقیزستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

در وزن ۴۷- کیلوگرم، رومینا خادمی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب لن هاکوروس از اردن شد و مدال برنز را از دست داد.

در حاشیه مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021

روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با حاشیه هایی همراه بود. تغییر جدول مسابقات کومیته با وجود قرعه کشی قبلی از اتفاقات مهم روز نخست بود که رخدادی نادر است.

همچنین با صلاحدید برگزارکنندگان، در اوزانی که تعداد شرکت کنندگان تنها 4 نفر است دیگر نفرات سوم مشترک مدال نمی گیرند و مسابقه رده بندی برگزار می شود.

عدم استقبال کشورهای آسیایی از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به ویژه در بخش های پایه زنگ خطر را برای کاراته به صدا درآورده است و تورنمنت را تا حدود زیادی از اعتبار انداخته است.

در بخش کومیته دختران و در رده های نوجوانان و جوانان، روی هم رفته از همه کشورهای آسیا تنها 36 ورزشکار حضور دارند که در 7 وزن پخش شده اند و این برای آینده کاراته زنان آسیا یک زنگ خطر واقعی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.