15
بخش اول گفتگو با فاطمه بغلانی پور درباره انتقادات از مبینا حیدری

بغلانی پور : کاراته به انتقاد سازنده نیاز دارد نه تخریب مضحک

  • کد خبر : 75259
  • 11 دی 1400 - 15:12
بغلانی پور : کاراته به انتقاد سازنده نیاز دارد نه تخریب مضحک
فاطمه بغلانی پور مربی نام‌آشنای کاراته ایران پس از مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان به انتقاد از کسانی پرداخته که به بهانه عدم موفقیت تیم بزرگسالان، بازیکنان پایه را هم زیر سؤال برده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان”  همه‌چیز از مجموعه عملکرد ضعیف دختران تیم ملی کاراته بزرگسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان شروع شد.

سارا بهمنیار نمایشی فاجعه‌بار داشت و بدون مدال به خانه بازگشت، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار رنگ فینال را ندیدند و در کومیته بزرگسالان چه در تیمی و چه در انفرادی موفقیت قابل‌توجهی به دست نیامد.

تیغ انتقادات بر روی تیم ملی کاراته بانوان

در بخش کومیته جایزه بدترین عملکرد تیم ملی بزرگسال بانوان ایران بعد از اولین حضور بانوان در رقابت‌های آسیایی در سال ۲۰۱۱ و گذشت ۱۰ سال، به مسابقات ۲۰۲۱ قزاقستان اختصاص می‌یابد:  بدون طلا، تنها یک فینالیست و ۳ مدال برنز.

نتایج تیم ملی بزرگسالان بانوان صدای منتقدان را درآورد گرچه عجیب بود که برخی از منتقدان به فشار روی نتایج تیم بزرگسالان اکتفا نکردند و به بازیکنان پایه نیز حمله‌ور شدند.

از این رو گفتگویی ترتیب دادیم با فاطمه بغلانی پور مربی نام‌آشنای کاراته ایران.

نتایج قابل‌قبول نبود اما انتقاد باید سازنده باشد

فاطمه بغلانی پور در گفت‌وگو با رسانه تخصصی ورزش زنان ایران می‌گوید: انتقاد باید سازنده باشد. بعد از اینکه دختران ما در کسب سهمیه المپیک و حتی خود المپیک نتیجه مطلوبی را کسب نکردند بلافاصله همه دست به قلم شدند و بدون نگاه جزئی به هر بازیکن و شرایط آن تمام بازیکنان و اعضای کادر تیم ملی را زیر سؤال بردند.

او ادامه داد: منتقدین به جای فشار و نشانه‌گیری تلاش‌ها، چرا کمکی به بهبود شرایط نکردند؟ الان هم همین شرایط را داریم! وقتی در قزاقستان نتایج قابل‌قبول نبود برخی منتقدین تر و خشک را با هم سوزاندند.

مربی نام‌آشنای کاراته ایران ادامه می‌دهد: هیچ بازیکن و هیچ مربی علاقه‌ای به باخت ندارد. درست است که ما نتیجه خوبی نگرفتیم اما من روی صحبتم با منتقدینی است که به خاطر اهداف خود انتقاد می‌کنند و گاهی حتی در این انتقاد زیاده‌روی می‌کنند طوری که هر مخاطبی در هر جایگاهی متوجه آن می‌شود.

بغلانی پور می‌گوید: سؤال من اینجاست چرا مبینا حیدری تنها فینالیست رده بزرگسالان و مدال‌آور رده امید باید در تیررس منتقدین یا شاید هم معترضین قرار بگیرد؟

با تصمیم فدراسیون کاراته مبینا حیدری کم سن ترین عضو تیم ملی بزرگسالان به دلیل اعزام نشدن هنگامه بی غم در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم رده سنی امید هم بر روی تاتامی رفت.

همچنین در ترکیب کومیته تیمی هم حضور داشت. او توانست در امید طلا بگیرد و در بزرگسالان به مدال نقره برسد.

فاطمه بغلانی پور عنوان می‌کند: تمرکز من و مبینا روی مسابقات رده بزرگسالانش بود. او متولد نیمه دوم ۸۰ است و طبیعتاً باید در رده امید باشد اما با این سن رزومه و تجربه خوبی دارد و از اولین سال شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور وارد اردوی تیم ملی و عضو تیم ملی شده است.

بابت اتفاقی هم که برای هنگامه بی غم افتاد متاسفیم. مبینا هم به همین دلیل احساس مسئولیت زیادی می‌کرد و صد در صد توان خود را در رده امید گذاشت تا بتواند بهترین جنس مدال را بگیرد.

با این حساب مبینا حیدری عملکرد خیلی خوبی نسبت به سایر بازیکنان داشته است اما متاسفانه همچنان برخی‌ها در پی تخریب او هستند.

هجمه‌های وارد شده مضحک است

مبینا حیدری در این وزن با استناد به نتایجش در انتخابی ها مدعی است اما برخی افراد در حالی حرف از شایستگی مبینا کاویانی می‌زنند که او قریب به ۳ سال است در هیچ رقابت رسمی در سطح بالا حضور ندارد.

مبینا کاویانی را نه در لیگ‌های کاراته می‌بینیم نه در رقابت‌های انتخابی تیم ملی. از آخرین باری که او در یک رقابت رسمی سطح بالا دیده شده مدتی طولانی می گذرد و بعید است حتی خود او هم دیگر مایل به بازگشت باشد.

بغلانی پور هجمه های برخی افراد نسبت به مبینا حیدری را مضحک می داند و می گوید: اگر نام مبینا کاویانی یا هر بازیکن دیگری را مطرح می کنند، آنها هم مثل صدها بازیکن کاراته می‌توانید در انتخابی‌ها شرکت کنند. اذهان را به سمتی می‌برند که اگر کاویانی یا یاوری در این وزن بودند عملکرد بهتری از مبینا حیدری داشتند؛ سؤال من اینجاست مگر بهتر بودن نباید در عمل دیده شود؟ هرکس حرفی برای گفتن دارد باید در زمین مسابقه بزند و خود را در عمل اثبات کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=75259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.