15
گفتگو با رنک 2 دختران زیر ۲۱ سال کاراته جهان

رازهای موفقیت حدیثه جمال : رابطه ناگسستنی استاد – شاگردی؟

  • کد خبر : 76516
  • 05 بهمن 1400 - 19:54
رازهای موفقیت حدیثه جمال : رابطه ناگسستنی استاد – شاگردی؟
حدیثه جمال پس از کسب طلای کاتای امیدهای آسیا به دنبال اهداف بزرگ‌تر است. کاتارویی که می‌گوید مربی‌اش معصومه تمیمی را بیشتر از مادرش می‌بیند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانحدیثه جمال یکی از ستارگان جوان کاتای ایران است که امسال در مسابقات امیدهای آسیا نیز صاحب نشان طلا شد.

ملی‌پوش ۲۰ ساله، کاتارویی است که توانسته کسب اولین مدال طلای آسیایی جوانان را برای ایران به نام خود ثبت کند و از همان زمان، دوران پرفروغش را آغاز کرد.

جمال در لیگ جهانی قهرمان شد، به مسابقات جهانی اسپانیا رفت و برنز گرفت و البته ناگفته نماند که او همین چند هفته پیش طلای امیدهای آسیا را در کلکسیون افتخاراتش جا داد.

دانشجوی رشته علوم ورزشی در مقطع کارشناسی دانشگاه تهران می‌گوید: برای یک ورزشکار ملی، درس خواندن در سطح بالا سختی‌های فراوانی به همراه دارد. برای من هم سختی‌ها از اولین سال دبیرستان شروع شد همزمان با اولین ورودم به اردوی تیم ملی!

البته حدیثه جمال در میان صحبت‌هایش از بوروکراسی اداری گله می‌کند که مدت طولانی او را پیش از ورود به دانشگاه متوقف کرد. البته او از این توقف تحصیلی به عنوان سکوی پرتاب در ورزش استفاده کرد.

حدیث جمال در مسابقات کاتا سوپر لیگ کاراته بانوان

او ادامه می‌دهد: من و برادرم هر دو از سال ۱۳۸۶ به واسطه مادرم وارد دنیای ورزش شدیم. رشته‌های ورزشی مختلف را امتحان کردیم و در نهایت من کاراته را انتخاب کردم و برادرم کشتی را!

همان زمان وارد هر رشته‌ای که می‌شدم مربیان به هوش جسمانی‌ام اشاره می‌کردند و به نوعی احتمال می‌دادند اگر من انرژی و زمان کافی بگذارم می‌توانم در آن رشته موفق شوم.

رابطه صمیمی حدیثه جمال و معصومه تمیمی

جمال به نکته قابل توجهی اشاره می‌کند و می‌گوید: من از همان ابتدا تا الان فقط با یک مربی (معصومه تمیمی) تمرین کرده‌ام و زیر نظر ایشان بودم.

او در رابطه با تداوم این ارتباطِ استاد – شاگردی معتقد است به روز بودن مربی‌اش در کنار اخلاق شایسته، توانسته حدیثه را سال‌های سال به مربی‌اش وفادار نگه دارد.

در باب این وفاداری و ارتباط نزدیک بین حدیثه جمال و معصومه تمیمی، جمال می‌گوید: شاید باورتان نشود اما من مربی‌ام را بیشتر از مادرم در طول روز می‌بینم!

کاتارو آینده دار ایران یکی از دلایل موفقیت خود را حضور در رقابت‌های بین‌المللی پیش از اعزام با تیم ملی می‌داند و می‌گوید: همیشه سعی می‌کردم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم. البته این به حمایت خانواده‌ام برمی‌گردد که از لحاظ مالی شرایط حضور من در این رقابت‌ها را فراهم می‌کردند.

جمال اذعان می‌کند: آشنایی با جو مسابقات برون‌مرزی سبب شد در اولین اعزام آسیایی عملکرد خوبی داشته باشم به طوری که توانستم با مدال طلا تاریخ‌ساز کاتای جوانان ایران باشم.

ملی‌پوش جوان، سه دوره در صدر رنکینگ جهانی در رده سنی خودش بوده است و در آخرین رنکینگ اعلامی از سوی فدراسیون جهانی در جایگاه دوم قرار دارم و تلاشم بر حفظ آن است.

با این وجود، حدیثه جمال معتقد است اگر مربی‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا در کنارش حضور داشت و تمام ارتباط آنها به صفحه تلفن همراه ختم نمی‌شد همه چیز خیلی بهتر پیش می‌رفت.

هدف بعدی جمال حضور در لیگ‌های جهانی است  گرچه همه ما می دانیم برای شرکت در این رقابت‌ها باید هزینه‌های هنگفتی پرداخت شود. این، مهم‌ترین دغدغه کاتاروی جوان است.

رقابت با حریفان از یکسو و چالش‌های ادامه راه به‌عنوان یک کاتارو در راه پرپیچ و خم ورزش قهرمانی، از حدیثه جوان دختری قدرتمند ساخته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=76516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.