9
گفتگو با سرمربیر تیم قهرمان لیگ والیبال زنان

شعبان خمسه پس از قهرمانی : باریج اسانس یک “تیم” واقعی بود

  • کد خبر : 78382
  • 28 بهمن 1400 - 21:16
شعبان خمسه پس از قهرمانی : باریج اسانس یک “تیم” واقعی بود
فاطمه شعبان خمسه سرمربی تیم والیبال باریج اسانس کاشان پس از قهرمانی تیمش در لیگ برتر والیبال زنان، قهرمانی را حاصل "تیم" بودن باریج اسانس دانست.

فاطمه شعبان خمسه در گفتگو با “آژانس ورزش زنان ایران” پس از قهرمانی در لیگ برتر والیبال بانوان اظهار کرد: خوشحالم که فصل را به خوبی تمام کردیم آن هم در شرایطی که لیگ را خوب شروع نکرده بودیم اما می‌دانستم که این توان را داریم که برای قهرمانی بجنگیم.

او ادامه داد: باریج اسانس برای قهرمانی بسته شده بود گرچه مشکلاتی داشتیم که دیگر تیم‌ها نداشتند. با توجه به غیبت باریج اسانس در فصل گذشته، ما بازیکنانی را جذب کردیم که هر کدام در فصل گذشته در تیمی دیگر بازی می‌کردند.

سرمربی باریج گفت: وقتی از والیبال حرف می‌زنیم، صحبت از یک رشته گروهی است و در رشته تیمی، هماهنگی بین نفرات، حرف اول را می زند. در حقیقت، این موضوع چالش ما در طول فصل بود و رفته رفته، رفع شد.

شعبان خمسه به شکست باریج اسانس در بازی اول نیمه نهایی برابر ذوب آهن اشاره و عنوان کرد: باخت ما برابر ذوب آهن در آن مسابقه فنی نبود بلکه روانی بود و آنچه بین بازی اول و دوم انجام دادیم، بازگشت روانی تیم به شرایط نرمال بود.

سرمربی تیم باریج اسانس کاشان با تاکید بر این نکته که برخی تیم‌ها مدعی بودند جوان هستند اما باریج میانگین سنی پایینی داشته گفت: ۶ بازیکن متولد ۸۰ داشتیم و حتی آیتک سلامت و مونا آشفته هم ۲۰ و ۲۱ ساله هستند.

وی درباره مسیر قهرمانی باریج اسانس کاشان گفت: ما از فعل خواستن غافل نشدیم. تیمی که در مرحله گروهی 3 شکست داشته و بازی اول پلی آف را هم می‌بازد، به سادگی قادر به قهرمانی نیست اما تیم ما خواست و تلاش کرد و توانست.

فاطمه شعبان خمسه با ذکر این که ترکیب ذوب آهن و سایپا دستخوش تغییرات اساسی نشده بود گفت: در مقابل رقبا، ما یک تیم کاملاً جدید داشتیم و این، ارزش کاری که بازیکنان تلاشگر و ساعی باریج انجام دادند را بیشتر نمایان می‌کند.

او با تکرار اشاره به شکست در بازی اول پلی آف برابر ذوب آهن گفت: پس از این بازی، یک روز کامل را صرف مسائل روانی تیم کردیم. در چنین سطحی، تعادل روانی یک تیم و افزایش سطح انگیزشی، تعیین کننده است و این، برنامه ما بود.

سرمربی جوان همچنین اذعان کرد: برای قهرمانی تیمی کامل داشتیم گرچه جز مهسا کدخدا و سمانه سیاوشی، درون زمین مهره باتجربه‌ای در اختیار نداشتیم. آنچه باریج اسانس را به قهرمانی رساند، یک ایده یا یک شخص نبود بلکه یک تیم بود.

شعبان خمسه در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد درخشان هاله متقیان گفت: با او در گذشته کار کرده بودم و خوشحالم که او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت که همه آن را دیدند. او یک بازیکن بسیار بااخلاق و یک مهره تاکتیک پذیر و در خدمت تیم است و به نظر من، او هم می‌توانست در جمع برگزیدگان لیگ قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.