12
رقیب تازه در غرب آسیا برای ایران از راه رسید

روز تاریخی برای فوتبال زنان عربستان با پیروزی بر سیشل

  • کد خبر : 78629
  • 02 اسفند 1400 - 21:22
روز تاریخی برای فوتبال زنان عربستان با پیروزی بر سیشل
امروز روزی تاریخی برای فوتبال زنان عربستان بود. تیم ملی فوتبال زنان این کشور برای نخستین بار به میدان رفت و سیشل را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” گرچه لیگ فوتبال زنان عربستان پیش از این راه اندازی شده بود اما تیم ملی فوتبال زنان این کشور در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته بود.

تشکیل نشدن تیم ملی زنان عربستان سعودی سبب شد این کشور در انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا غیبت داشته باشد اما سرانجام روز موعود برای دختران جزیره العرب فرا رسید.

در جریان یک تورنمنت سه جانبه در مالدیو، امروز عربستان برای اولین بار در تاریخ یک بازی ملی در سطح زنان انجام داد و تیم سیشل، از قاره آفریقا را 2 بر صفر شکست داد.

البندری مبارک بازیکن عربستان در نیمه اول، نخستین گل تاریخ فوتبال ملی زنان عربستان را به ثمر رساند و مریم التمیمی در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند.

این یک شروع دلپذیر برای فوتبال زنان عربستان و در راستای تغییرات بنیادین اجتماعی در این کشور است. در تیم ملی عربستان به بازیکنان این اختیار داده شده که با یا بدون حجاب اسلامی بازی کنند.

حالا ایران در منطقه غرب آسیا رقیب تازه ای دارد. فوتبال زنان به سرعت در حال رشد است و بعید نیست در آینده شاهد رویارویی ایران و عربستان در فوتبال زنان باشیم. احتمالا با همان حساسیت های همیشگی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.