8
نگاهی به انتخابی تیم ملی کاراته

شیما آل سعدی یا لیلا برجعلی ؛ رقابت برای جانشینی عباسعلی

  • کد خبر : 78795
  • 06 اسفند 1400 - 11:43
شیما آل سعدی یا لیلا برجعلی ؛ رقابت برای جانشینی عباسعلی
در انتخابی تیم ملی کاراته زنان، رقابت وزن مثبت 68 کیلو داغ بود. شیما آل سعدی بر لیلا برجعلی پیروز شد. اما این رقابت وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” با مصدومیت حمیده عباسعلی و سلسله اتفاقاتی که برای او از زمان انتخابی المپیک تا حضور در توکیو رخ داد، مسئله جانشینی او به یک موضوع قابل توجه در کاراته زنان تبدیل شده است.

در مرحله سوم انتخابی تیم ملی کاراته بانوان، روز پنج شنبه 5 اسفند ، 4 شرکت کننده در دسته مثبت 68 کیلو با هم رقابت کردند که اوج رقابت بین شیما آل سعدی شیرازی و لیلا برجعلی قزوینی بود.

آل سعدی، کاراته‌کایی موفق اما نه چندان باثبات و البته به مراتب باتجربه تر از لیلا برجعلی جوان است و قابل پیش بینی بود که در رقابت روددرو بتواند لیلا برجعلی را شکست داد.

البته که این پیروزی برای دختر شیرازی به سادگی به دست نیامد. در رویارویی نخست، دو کاارته کا به تساوی 5 بر 5 بسنده کردند و در مبارزه دوم برتری 14 بر 10 با لیلا برجعلی بود.

این نتیجه برای برجعلی ناامید کننده نیست؛ زیرا او این فرصت را دارد که در دور بعدی، جبران مافات کند. حتی اگر شانس شیما آل سعدی برای فیکس شدن در این وزن کماکان بیشتر از او باشد.

این رقابت نزدیک بین آل سعدی و برجعلی، نشان داد خبری از برتری قاطع یکی بر دیگری نیست و هر اندازه، فاصله رقابتی بین 2 مدعی بیشتر باشد، رشد فنی هر دو کاراته‌کا بیشتر خواهد بود و تیم ملی به این رقابت نزدیک نیاز دارد.

موضوع جانشینی حمیده عباسعلی، یک موضوع غیرقابل اجتناب است. عباسعلی حتی در صورت بازگشت از مصدومیت و رسیدن به اوج آمادگی باز هم در مسیر خروج تدریجی از صحنه قهرمانی قرار دارد و کاراته ایران باید خود را برای تغییر تدریجی آماده کند.

در این میان، کمک به شیما آل سعدی و لیلا برجعلی به عنوان جوانان پشت خط و سرمایه گذاری روی آنها برای رسیدن به آنچه حمیده به آن رسیده بود، وزن مثبت 68 را همچنان در نقطه قوت تیم ملی حفظ خواهد کرد.

البته که غیر از شیما و لیلا، آیدا خوشبختی جوان و هنگامه جعفری که در همین انتخابی سوم مسابقه دادند نیز برای کارهای بزرگ در آینده، ظرفیت کافی را دارند اما در کوتاه مدت، رقابت اصلی بین شیما آل سعدی و لیلا برجعلی است.

این رقابتی جذاب است که از دیدن آن لذت می بریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. اونایی که تمام تلاششونو کردند تا لیلا یرجعلی نباشه نمیدونستن که بالاترین زد و بند زد و بند با خداست نه بنده ی حقیرش . در دور اول فیلم مبارزات کاملا از غش کردن داور به سمت شیما آل سعدی مشخص بود که ایشون دارن از جایی به سر مربیان دیکته میشن اما در دور سوم مبارزه ریاست محترم فدراسیون شخصا ورود کردن و یک تیم داوری بی طرف قضاوت را به دست گرفتن که مشخص شد لیلا برجعلی چقدر به لحاظ فنی سر تر از شیما آل سعدی بوده. میگن کار خوبه که خدا درست کنه سلطان محمود خره کیه مصداق اینجاست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.