10
آغاز رقابت در قزاقستان از ۱۶ اسفند

برنامه حضور ایران در هندبال جوانان دختر آسیا

  • کد خبر : 78907
  • 09 اسفند 1400 - 11:59
برنامه حضور ایران در هندبال جوانان دختر آسیا
برنامه حضور ایران در هندبال جوانان دختر آسیا اعلام شد و تیم ملی هندبال از ۱۶ اسفند کار خود را در قزاقستان آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” شانزدهمین دوره مسابقات هندبال جوانان دختر آسیا از ۱۶ تا ۲۱ اسفند به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد.

آلماتی در حالی از دختران ایران و سه کشور دیگر میزبانی می کند که این مسابقات قرار بود در ازبکستان برگزار شود اما اوایل دی ماه اعلام شد که میزبان، تغییر کرده است.

تیم ملی هندبال جوانان پس از عبور از اردوهای متعدد آماده رقابت با حریفان در آسیای مرکزی است و اولین دیدار خود را برابر ازبکستان برگزار می‌کند.

پیش از این قرار بود کره جنوبی اولین حریف ایران باشد اما این تیم در آستانه برگزاری تورنمنت، از حضور در این رویداد انصراف داد تا تعداد تیم‌ها باز هم کمتر شود.

حضور تنها ۵ تیم در مسابقات هندبال جوانان دختر آسیا گویای مشکلاتی است که در هندبال زنان در آسیا وجود دارد و کنفدراسیون هندبال آسیا قاعدتاً باید پاسخگوی بی‌میلی کشورها به حضور در این پیکارها باشد.

وضعیت مسابقات به گونه ای است که بازی های سخت دختران هندبالیست در ابتدای راه قرار دارد و بتدریج ، بازی های ایران آسان تر خواهد شد.

رقابت با قزاقستان میزبان و ازبکستان بازی های دشوار ایران را تشکیل می دهند و باید دید دختران هندبال چه نتیجه ای را رقم می زنند.

دو تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در هندبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسلوونی را کسب می‌کنند.

اعضای تیم ملی هندبال جوانان چه کسانی هستند؟

سیده لیلا حسینی، هدیه ویسی، نگار زنده بودی، سارا موسی زاده، فاطمه برات پور، هانیه كریمی، معصومه قنبری، مرضیه قاراخانی، مبینا حسن نژاد، مهربان بدوی، مائده شهبازی، غزل عادلی، هستی دوخایی، الناز یارمحمدی، آرزو بهمئی و فاطمه مریخ بازیکنانی هستند که در لیست تیم ملی قرار دارند.

در این میان، هانیه کریمی بازیکن جوانی است که در مسابقات بزرگسالان جهان در اسپانیا نیز برای ایران بازی کرد و هدیه ویسی از بازیکنان برجسته این تیم به شمار می رود.

غلامعلی اکبرآبادی سرمربی تیم ملی است و آزاده گیلانی مدیر تیم و مهسا معتمدی و زهرا احمدی نیا نیز مربیان تیم ملی هستند. معتمدی هدایت تاسیسات دریایی در لیگ برتر را بر عهده دارد.

زهرا احمدی نیا، مربی پیشین تیم هدف پویان قم بود که در اواسط دهه ۹۰‬ در لیگ برتر حضور داشت و پیش از این نیز در کادر تیم ملی جوانان حضور داشته است.

برنامه هندبال جوانان دختر آسیا – قزاقستان ۲۰۲۲

دوشنبه ۱۶ اسفند: ایران – ازبکستان ساعت ۱۲:۳۰

سه‌شنبه ۱۷ اسفند: ایران – قزاقستان ساعت ۱۴:۳۰

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند: ایران – هند ساعت ۱۲:۳۰

شنبه ۲۱ اسفند: ایران – تایلند ساعت ۱۲:۳۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.