9
با پیروزی بر سوریه در آخرین گام

دختران نوجوان هندبال ایران قهرمان آسیا شدند

  • کد خبر : 80160
  • 03 فروردین 1401 - 15:50
دختران نوجوان هندبال ایران قهرمان آسیا شدند
دختران نوجوان هندبال ایران در روز پایانی مسابقات هندبال نوجوانان آسیا در آلماتی قزاقستان برابر سوریه پیروز و قهرمان آسیا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” دختران نوجوان هندبال ایران با ۴ بازی و ۴ پیروزی برای نخستین بار قهرمان آسیا شدند.

در ادامه روزهای شیرین هندبالی در ورزش زنان ایران، تیم ملی هندبال نوجوانان نیز همانند تیم‌های بزرگسالان و جوانان سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد.

برای دختران هندبالیست نوجوان، این سهمیه روز اول فروردین نهایی شده بود اما ایران امروز برای قهرمانی آسیا به میدان رفت و با شکست سوریه بر سکوی نخست ایستاد.

پس از سه پیروزی متوالی برابر ازبکستان، قزاقستان و هند، امروز ایران ۳۶ بر ۲۱ سوریه را شکست داد و با ۸ امتیاز قهرمان شد.

بر خلاف سه بازی قبل که نیمه نخست آن برای دختران هندبالیست به سختی و پرچالش پیش رفته بود، ایران امروز در نیمه اول ۱۷ بر ۸ پیروز شد و نشان داد که برد را در مشت خود دارد.

بدین ترتیب دختران شایسته هندبال ایران، اولین مدال طلای ورزش زنان ایران در سال ۱۴۰۱ را به دست آوردند و امسال در مسابقات نوجوانان جهان در گرجستان نیز رقابت خواهند کرد.

این اولین بار است که یکی از تیم‌های ملی هندبال زنان ایران توانسته است در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شود البته از نبود تیم‌های شرق آسیا در مسابقات سال ۲۰۲۲ نباید صرف‌نظر کرد.

غیبت تیم‌های قدرتمند شرق آسیا راه را برای رقابت قهرمانی بین تیم‌های آسیای میانه و ایران گشود گرچه نباید از رشد هندبالی هندی‌ها به‌سادگی گذشت که هم در رده جوانان و هم نوجوانان در حال تبدیل شدن به یک خطر برای سایر تیم‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.