3
در رقابتی نزدیک با دوومیدانی کاران یزد

خراسان رضوی فاتح دوومیدانی جوانان دختر کشور شد

  • کد خبر : 81021
  • 17 اردیبهشت 1401 - 8:53
خراسان رضوی فاتح دوومیدانی جوانان دختر کشور شد
در پایان رقابت‌های دو و میدانی جوانان دختر کشور تیم خراسان رضوی موفق شد با کسب بیشترین مدال عنوان نخست را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پرونده مسابقات دوومیدانی جوانان دختر کشور در اراک با قهرمانی دختران دوومیدانی کار خراسان رضوی بسته شد.

این مسابقات دو روزه، روز جمعه 16 اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی اراک به پایان رسید و خراسان رضوی با 5 طلا، 4 نقره و یک برنز در رقابتی میلی متری با یزد که یک نقره و یک برنز کمتر از خراسان کسب کرد، قهرمان شد.

تیم دوومیدانی دختران تهران نیز با 4 مدال یک طلا و یک نقره و کسب 2 مدال برنز به مقام سوم رسید. تهرانی ها برای قهرمانی تنها به یک مدال طلای بیشتر نیاز داشتند.

تنها رکورد شکنی از آن فاطمه محیطی زاده

فاطمه محیطی زاده هفتگانه کار خوشنام دوومیدانی ایران در رده سنی جوانان که بارها رکوردشکن بوده، در اراک نیز بار دیگر رکورد ملی جوانان را بهبود بخشید.

او با کسب امتیاز 4676 رکوردی را جابجا کرد که پیش تر متعلق به خودش بود. دونده تیم یزد احتمالا سالی با رکوردهای تازه را آغاز کرده است.

پنج دوومیدانی کار با دو قهرمانی

در این مسابقات ساناز امیری پور دونده سرعت یزد در هر دو ماده 100 و 200 متر قهرمان شد. فاطمه محیطی زاده نیز در دو ماده 100 متر با مانع و هفتگانه به قهرمانی رسید.

حدیثه رئوف دونده تیم خراسان رضوی نیز قهرمانی هر دو ماده 3 هزار متر و 3 هزار متر با مانع را به دست آورد و سارینا ساعدی نیز در هر دو ماده پرش طول و پرش سه گام اول شد.

همچنین در در 1500 متر مینا ناصری از خراسان رضوی، به مقام نخست رسید و همین رتبه را در ماده 800 متر نیز کسب کرد.

قهرمانان دوومیدانی جوانان دختر کشور

در مواد پرشی، سارینا ساعدی طبق پیش بینی ها قهرمان ماده پرش سه گام و پرش طول شد. در پرش ارتفاع قهرمانی به مائده مطهری از کردستان رسید و در پرش با نیزه فاطمه خدایی از تیم یزد قهرمان شد.

در مواد پرتابی، زهرا عرب رستمی در پرتاب چکش به راحتی قهرمان شد، در پرتاب دیسک زهرا نجفی از تیم لرستان و در پرتاب وزنه، الهه علیزاده از تیم ایلام قهرمان شدند. مقام نخست پرتاب نیزه نیز به مانا حسینی رسید

در مسابقات تیمی در 4 در 100 متر کردستان بالاتر از یزد و البرز قهرمان دوومیدانی جوانان دختر کشور شد و در دو 4 در 400 متر نیز کردستان به مقام نخست دست یافت و خراسان رضوی و آذربایجان شرقی دوم و سوم شدند.

در رقابت پیاده روی 10 کیلومتر که سه ورزشکار در آن حضور داشتند نسا نجاری از تیم همدان قهرمان شد. در 5 هزار متر زهرا افشاریان، در 400 متر مانع نازنین زهرا عیدیان و در 400 متر ثمین جعفرزاده به مقام نخست رسیدند.

ریز نتایج و رکوردهای دوومیدانی جوانان دختر کشور 1401

دانلود

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.