8
پایان چهار سال دشوار برای اسپرینتر

پای صحبت فاطمه هداوند : باید برمی‌گشتیم و حقمان را می‌گرفتیم

  • کد خبر : 81179
  • 21 اردیبهشت 1401 - 17:33
پای صحبت فاطمه هداوند : باید برمی‌گشتیم و حقمان را می‌گرفتیم
فاطمه هداوند رکابزن سرعت ایران پس از غیبتی طولانی و ناگزیر به میادین بازگشته. پس از پایان محرومیت چهار ساله او در لیگ شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فاطمه هداوند پس از تحمل دوری ناگزیر از میادین رسمی دوچرخه سواری، ۴ سال پس از پذیرش محرومیت، به پیست بازگشت و همانی بود که انتظار آن را داشتیم.

او به همراه مائده نظری، قربانیان محرومیتی تلخ بودند. در بهار ۹۷، محرومیت ۴ ساله فاطمه هداوند و مائده نظری به دلیل استفاده از مواد نیروزا اعلام شد.

واکنش فاطمه و مائده به این تصمیم و تاکید بر این که آنها ماده نیروزایی استفاده نکردند بی‌نتیجه بود. آستروئید آنابولیک خواسته یا ناخواسته وارد خون آنها شده بود و همین برای محرومیت هر دو رکابزن کفایت می‌کرد.

با این حال، زمان در گذر است و صبوری اسپرینترهای جوان جواب داد. چهار سال محرومیت، گذشت و فاطمه هداوند همین چند روز قبل، در لیگ دوچرخه سواری ظاهر شد.

او در ماده اسپرینت قهرمان شد (بالاتر از مائده نظری) و در پانصد متر نیز پشت سر ستاره زرگر جایگاه دوم را تصاحب کرد.

فاطمه به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. این برای هر ورزشکاری یک دوران سخت است البته اگر شرایطی مشابه من و مائده نظری داشته باشد و یک دوپینگ ناخواسته بر او تحمیل شده باشد.

هداوند معتقد است: با صبر و استقامت، این دوران سپری شد. به سرعت به تمرین بازگشتیم و اجازه ندادیم حال و حوالی دوری از مسابقات سبب شود خود را خارج از قواره یک دوچرخه سوار بدانیم. تمرین کردیم و برای بازگشت، آماده بودیم.

رکابزن جوان ادامه می‌دهد: نمی‌شد کار را رها کرد. باید برمی‌گشتیم و حقمان را می‌گرفتیم. در مرحله اول لیگ دوچرخه سواری، با ۴۰ درصد آمادگی‌ام حضور پیدا کردم. عجله‌ای برای رسیدن به آمادگی کامل ندارم و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای مسابقات قهرمانی آسیا در اواخر بهار در اوج باشیم.

او همچنین می‌گوید: نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا خیلی خوشبین هستم و امیدوارم در بازگشت به مسابقات قاره‌ای، نتیجه‌ای شایسته بگیریم.

فاطمه هداوند عقیده دارد لیگ برایش رضایت‌بخش بوده و می‌افزاید:  نگاه من به لیگ نیست و روی مسابقات قهرمانی آسیا تمرکز دارم. حضور در لیگ، چالشی برای آمادگی بیشتر و تجربه رقابت کردن است. کارهای زیادی برای انجام داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. حالا که چهره وقیج این خونخوار زاده رو‌شده، بر شماست که این لکه ننگ رو‌از صفحه سایت خودتون پاک کنین! زن زندگی آزادی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.