10
خطا نکردم و لایق حذف نبودم

اتفاق عجیب در مشهد : قلم قرمز روی رکورد دستاربندان!

  • کد خبر : 81628
  • 13 خرداد 1401 - 17:43
اتفاق عجیب در مشهد : قلم قرمز روی رکورد دستاربندان!
تکتم دستاربندان رکورددار دو ۸۰۰ متر ایران در مسابقات آغاز فصل دوومیدانی زنان کشور در مشهد فرصت بهبود رکورد را داشت اما به شکل عجیبی از مسابقه کنار گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” رقابت دو ۸۰۰ متر مسابقات دوومیدانی آغاز فصل زنان کشور در مشهد با قهرمانی ساجده فانی پایان یافت اما اتفاق عجیب در مورد تکتم دستاربندان رخ داد.

دونده مشهدی که رکورددار این ماده نیز به شمار می‌رود در این رقابت برای بهبود رکورد ملی خود آماده و قبراق به نظر می‌رسید اما با اعلام داوران از مسابقه کنار گذاشته شد.

یک اتفاق عجیب سبب شد قهرمان این ماده از رقابت کنار گذاشته شود تا همه چیز در خانه برای تکتم دستاربندان به تلخ‌ترین شکل ممکن رقم بخورد.

در حالی که تکتم دستاربندان در فاصله ۳۰۰ متری خط پایان، پیشاپیش گروه در حال دویدن بود زینب غفاری یکی از دوندگان که از ابتدای مسیر قید رقابت را زده بود و به نرم دویی مشغول بود سرعت گرفت.

این، یک تاکتیک از پیش تعیین‌شده از سوی حمیده جوان برای این بود که تکتم در نیمه دوم مسیر و پس از پیشی گرفتن از رقبا، رقیبی را در کنار خود ببیند و از نظر روانی، برای رکوردشکنی گام‌هایش را بلندتر کند.

همین موضوع سبب شد در پایان مسابقه که با قهرمانی دستاربندان و بهبود رکورد ملی همراه بود، دوندگان و مربیان آنها به داوران معترض شوند.

توجیه اعتراض آنها این بود که حرکت زینب غفاری، کمک غیرمنصفانه به رکورد تکتم دستاربندان و عامل ایجاد شوک منفی به رقبای دستاربندان بوده است و دونده مشهدی باید از مسابقه حذف شود.

در نهایت، تصمیم‌گیرندگان رأی به حذف تکتم دستاربندان دادند و او را از مسابقه کنار گذاشتند تا قهرمانی به نفر دوم، ساجده فانی برسد که البته روز خوبی را در بهبود رکورد شخصی‌اش سپری کرد.

تکتم دستاربندان در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: هیچ کار خلاف مقرراتی انجام ندادم و هنوز هم نمی‌دانم چرا باید از مسابقه حذف شوم. هیچ جواب قانع کننده‌ای به من و مربی‌ام نداده‌اند.

او ادامه داد: می‌گویند زینب غفاری ایستاده بوده در حالی که او از ابتدای مسیر نرم دویی می‌کرد. علاوه بر این، اقدام او هیچ تاثیری در رکورد سایر دوندگان نداشت و با یا بدون حضور او، رکورد دیگران تغییری نمی‌کرد.

رکورددار دو ۸۰۰ متر ایران گفت: اگر در مورد یک خطای قانونی، توجیه می‌شدم مشکلی با این اتفاق نداشتم. با این حال، به زودی کار نیمه‌تمام مسابقات آغاز فصل را تمام خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.