10
بهترین عملکرد، رتبه هشتم آسیا

مسیر پیچیده تیم ملی والیبال جوانان در قزاقستان

  • کد خبر : 82015
  • 28 خرداد 1401 - 19:05
مسیر پیچیده تیم ملی والیبال جوانان در قزاقستان
تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در تیرماه برای حضور در مسابقات جوانان آسیا به قزاقستان می‌رود. آیا ایران قادر به کسب رتبه‌ای شاخص و متفاوت با گذشته هست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم ملی والیبال جوانان ایران آماده می‌شود تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از ۱۳ تا ۲۰ تیر در قزاقستان برگزار می‌شود شرکت کند.

این برای بار ششم است که ایران در این مسابقات حاضر می‌شود اما در دوره‌های گذشته ایران هرگز در میان مدعیان یا تیم‌های موفق جام، جایی نداشته است.

همان‌طور که تیم ملی بزرگسالان و همان‌طور که تیم ملی نوجوانان دختر ایران در آسیا، تیمی در قد و قواره ششم و هفتم آسیا به بعد هستند در جوانان هم معجزه‌ای در کار نیست.

اکنون پس از طی دوره‌ای از آماده‌سازی طولانی‌مدت، تیم جوانان با هدایت پدیده بلوری زاده می‌رود بلکه بتواند تکانی به رتبه ایران در بین تیم‌های قاره پیر بدهد.

فدراسیون والیبال می‌گوید ایران در رده جوانان ۶ دوره اردوی آماده‌سازی داخلی را پشت سر گذاشته است. به این آمار، یک اردوی تورنمنت کورناکیا ایتالیا که نتایج ایران در آن موفق نبود نیز اضافه کنید.

ایران در باید با قزاقستان میزبان و تیم‌های قدرتمند تایلند و کره جنوبی مسابقه دهد. ژاپن ، چین ، چین‌تایپه، هند و ازبکستان در گروه دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

اعضای تیم ملی چه کسانی هستند؟

سارا بطا، زینب مدنی، زهرا رضایی، اسما وطن‌خواه، رویا فرخی، محدثه جباری، رکسانا جدی، مهدیه رحیمی، ریحانه سادات فاضلی، عسل نادی، نازنین علیزاده، مبینا غفاریان، کیمیا کیانی و مهسا قادری بازیکنان تیم ملی هستند.

سارا بطا کوثر زمانی و سوفیا محجوب دیدار ذوب آهن اصفهان و مس رفسنجان در لیگ برتر والیبال بانوان

زهره حقی به عنوان سرپرست، پدیده بلوری‌‌ زاده (سرمربی)، آسیه پام و نیلوفر حجتی (مربیان)، ستنا آصفی و مرضیه نوروزی (آنالیزور)، رابعه حریری (فیزیوتراپ) و زهرا محمدی ماساژور تیم جوانان هستند.

در دوره‌های گذشته چه کرده‌ایم؟

ایران برای ورود به والیبال جوانان دختر آسیا ۱۵ دوره صبر کرد. اولین حضور در سال ۲۰۱۰ رخ داد و با رتبه نهم ایران همراه بود و پس از آن، این روند در ۴ دوره بعدی هم تکرار شد.

رتبه هشتمی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ بهترین جایگاه کسب‌شده والیبال زنان ایران در این رقابت‌ها است.

ملی پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ با کسب رتبه نهمی حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. در سال ۲۰۱۴ نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند.

برنامه مسابقات ایران در والیبال جوانان دختر آسیا

مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر 2022 آسیا از روز دوشنبه 13 تیرماه آغاز می‌شود و به مدت شش روز (18 تیرماه) با 16 دیدار ادامه خواهد داشت.

برنامه این دیدارها به وقت تهران به قرار زیر است:

دوشنبه 13 تیرماه

ایران – تایلند ساعت 16 و 30 دقیقه

سه‌شنبه 14 تیرماه

ایران – قزاقستان ساعت 16

شنبه 18 تیرماه

ایران – کره‌جنوبی ساعت 8 و 30 دقیقه

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.