5
مسابقات والیبال جوانان دختر آسیا 2022

ایران با شکست برابر چین تایپه در آسیا ششم شد

  • کد خبر : 82912
  • 20 تیر 1401 - 17:33
ایران با شکست برابر چین تایپه در آسیا ششم شد
تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران با شکست برابر چین تایپه با رتبه ششم در میان ۹ تیم حاضر در مسابقات جوانان آسیا به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات والیبال جوانان دختر آسیا در نور سلطان قزاقستان پایان یافت و ایران با شکست برابر چین تایپه در این مسابقات ششم شد.

این مسابقات با حضور ۹ تیم برگزار شد و ایران امروز برای کسب رتبه پنجم به دیدار تیم چین تایپه رفت اما سه بر یک بازنده شد تا تیم پدیده بلوری زاده با ۲ برد و ۳ باخت، تورنمنت را به انتها برساند.

در دیدار امروز، ایران در ست نخست ۲۵ بر ۲۱ تسلیم شد و در ست دوم نیز چین تایپه ۲۵ بر ۱۸ برنده شد تا ایران و پیروزی در این بازی از هم فاصله بگیرند.

با این حال، برتری ۲۵ بر ۲۲ در ست سوم امید را به آغوش ایران بازگرداند. تلاش دختران والیبالیست برای کامبک، در ست چهارم بی ثمر ماند و ایران با شکست سنگین ۱۱ بر ۲۵ در این ست، بازی را از دست داد.

این باخت، پایانی بر حضور ایران در این رقابت ها بود. پیروزی بر قزاقستان و هند و شکست برابر تایلند، کره جنوبی و چین تایپه عملکرد تیم ملی والیبال جوانان ایران بود.

رتبه ششم، گرچه بهترین عملکرد ادوار والیبال جوانان دختر ایران در مسابقات این رده سنی آسیا است اما با توجه به حضور ۹ تیم در این رویداد، نمایش درخشانی محسوب نمی‌شود.

والیبال زنان در قاره کهن همچنان در انحصار تیم‌های شرق و جنوب شرق آسیا است و ایران بیش از این که برای تصاحب جایگاه این کشورها تلاش کند به دنبال این است که در سطح غرب و آسیای میانه تیم اول باشد و در این زمینه، قزاقستان را رقیب جدی خود می‌بیند.

رسیدن به سکو در آسیا نیازمند اقدامات جدی برای نسل سازی به منظور بهره‌برداری از بازیکنان مستعد در آینده است و این، مأموریت اصلی و جدی برای فدراسیون والیبال در بخش زنان است.

نظرات پدیده بلوری زاده

به نقل از وب سایت فدراسیون والیبال، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر عنوان کرد: این شکست هیچ چیزی از ارزش‌های دختران ما کم نمی‌کند و این صعود در رده بندی آسیا را به همه تبریک عرض می کنم. دختران ایران تا امتیاز آخر در همه مسابقات جنگیدند و تلاش کردند.

وی ادامه داد: تیم ملی جوانان دختر پنج ماه خیلی فشرده را پشت سر گذاشت. ملی‌پوشان در برهه‌ای از اردوها از جمله اردوهای متصل به اعزام از دیدن خانواده‌های خود محروم شدند. برای دختران در این سن مقداری مشکل است اما با درد و بی‌درد و خسته و غیرخسته تمام اردوها را شرکت کردند. ملی‌پوشان بسیار تلاش کردند و سبک بازی آن‌ها بسیار تغییر کرد.

بلوری‌زاده گفت: بازیکنان نکات بسیاری یاد گرفتند و حجم اطلاعات آن‌ها بسیار بالا رفت اما این که چقدر این آموخته‌ها در ادامه مفید باشد منوط به این است تا دختران رها نشوند و اردوهای دیگری داشته و در مسابقات بیشتری شرکت کنند.

وی با بیان این که بیشتر دختران ما در لیگ دسته یک و برتر روی نیمکت بودند و خیلی فرصت بازی نداشتند، تصریح کرد: برای بسیاری از دختران این مسابقات تجربه اول بود. با این حال این دو پله صعود ارزشمند است و جای شکرگزاری دارد. این ارتقا اولین قدم است تا والیبال زنان ایران پشت سر والیبال مردان حرکت کند و بتواند کم کم سکوهای آسیا را کسب کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.