6
اتفاقات غیرمنتظره در اصفهان

سپاهان دوومیدانی و بسکتبال زنان را منحل کرد

  • کد خبر : 83356
  • 29 تیر 1401 - 16:24
سپاهان دوومیدانی و بسکتبال زنان را منحل کرد
باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در اتفاقی غیرمنتظره پس از تیم دوومیدانی، تیم بسکتبال زنان خود را هم منحل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان تاکنون به طور قطعی تیم‌های دوومیدانی و بسکتبال زنان خود را منحل کرده است.

این اتفاق پس از آن رخ داد که سپاهان طی سال‌های اخیر در شیبی صعودی در حال افزایش پوشش حمایتی خود از ورزش قهرمانی زنان بود اما این روند با اخلال جدی مواجه شده است.

سپاهان پس از سه فصل موفق در مسابقات دوومیدانی باشگاه‌ها، تیمی با انبوهی از ستاره را به خانه فرستاد و از لیگ دوومیدانی زنان کناره‌گیری کرد.

سپس نوبت به تیم بسکتبال زنان رسید، تیمی که دو فصل پیش با امید و انگیزه از دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و در سال ۱۴۰۰ نیز تیم نسبتاً موفقی در آغاز حضور در لیگ برتر بود.

بدین ترتیب اکنون سپاهان دیگر قادر به ادامه ادعای خود مبنی بر حمایت همه‌جانبه از ورزش زنان نیست زیرا نتوانسته داشته‌هایی که برای آن هزینه کرده را نیز حفظ کند.

کلید ماجرا بهارک حقانی فر است؟

بهارک حقانی فر مدیر محبوب تیم‌های زنان باشگاه سپاهان اصفهان در آغاز سال 1401 پس از سال‌ها حضور در این سمت، باشگاه سپاهان را ترک کرد.

حقانی فر به گواه مربیان و ورزشکارانی که در تا پیش از امسال با سپاهان کار کرده بودند، یک مدیر کارآمد، فعال و توانمند بود و سپاهان بخش زیادی از موفقیت‌هایش در ورزش زنان را نه به بودجه عظیم خود، که به حقانی فر مدیون است.

با این حال، درست با خروج حقانی فر و تغییر در مدیریت تیم‌های زنان، اوضاع در سپاهان تغییر کرد و تیم‌های بسکتبال و دوومیدانی راه ناکجاآباد در پیش گرفتند.

آیا این ضمانت وجود دارد که برای مثال سپاهان ووشو و هندبال خود را حفظ کند؟ شاید در حال حاضر این تیم‌ها در سپاهان موقعیت مستحکمی داشته باشند اما با اخراج دوومیدانی و بسکتبال از باشگاه سپاهان، حالا خطر انحلال در فصول آینده بیخ گوش آنهاست. چسبیده به دستگیره در.

آیا سپاهان می‌خواهد هزینه‌هایش را کاهش دهد؟

این به سختی باورپذیر است که باشگاهی با توان مالی سپاهان که بودجه بسیار سنگینی در تیم فوتبال مردانش هزینه می‌کند بخواهد با انحلال دو تیم زنان هزینه‌هایش را کاهش دهد.

با فرض این که دو تیم بسکتبال و دوومیدانی زنان رقمی حداکثر حدود چهار میلیارد تومان برای باشگاه سپاهان هزینه داشته باشند، حذف چهار میلیارد در سیستم مالی عریض و طویل سپاهان، تقریباً هیچ است.

در سپاهان، هزینه کرد برای ورزش زنان یا هر نقطه دیگری فقط به این عامل بستگی دارد که محمدرضا ساکت و هیئت مدیره این را بخواهند.

در همین حال سیما مکارمی سرمربی تیم بسکتبال زنان سپاهان به آی دبلیو اسپورتس گفته است: “در جلسه‌ای که با آقای داوری، مسئول امور قهرمانی باشگاه، داشتیم ایشان گفتند که این تصمیم از سوی مجتمع فولاد مبارکه و در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها گرفته شده است.”

با هر تفسیر، انحلال دو تیم دوومیدانی و بسکتبال زنان سپاهان، لطمه به اعتبار سپاهان در جامعه ورزش زنان کشور و همچنین بازیکنان و مربیان این دو رشته بود که حضور سپاهان بخشی از امید و آینده آن‌ها به شمار می‌رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.