3
مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن تشریح کرد

دلایل انصراف ذوب آهن از لیگ برتر فوتبال زنان

  • کد خبر : 83541
  • 05 مرداد 1401 - 19:02
دلایل انصراف ذوب آهن از لیگ برتر فوتبال زنان
ذوب آهن تاکید می‌کند دلایل کافی برای حضور در لیگ برتر فوتبال زنان ندارد و فدراسیون فوتبال هم بین باشگاه‌های فعال و غیرفعال در فوتبال زنان تفاوت قائل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” از روز گذشته بود که موضوع کناره‌گیری ذوب آهن اصفهان از لیگ برتر فوتبال زنان مطرح شد و باشگاه ذوب آهن نیز سرانجام این موضوع را تأیید کرد.

انصراف ذوب آهن از لیگ برتر فوتبال به معنای پایان سال‌های طولانی حضور در سطح عالی فوتبال زنان به عنوان باشگاهی باثبات بود و لیگ برتر بدون ذوب آهن قطعاً چیزی کم خواهد داشت.

ذوب آهن گرچه قهرمان لیگ برتر نشد اما همواره در زمره تیم‌های سرسخت و بالای جدول لیگ برتر بود. اغراق‌آمیز نیست اگر بخشی از اعتبار لیگ فوتبال زنان را متعلق به ذوب آهن بدانیم.

موضوع انصراف ذوب آهن اما موضوع تازه‌ای نیست. حداقل در سه سال اخیر، موضوع انصراف حتی در حد احتمالی کمرنگ مطرح شده زیرا تیم‌های زنان در باشگاه ذوب آهن بر اساس تصمیم مدیرعامل در ابتدای هر فصل تعیین تکلیف می‌شوند.

سرانجام امسال و با نظر مدیر عامل، ذوب آهن تصمیم گرفته است تمرکز قوا و بودجه خود را از لیگ برتر فوتبال زنان خارج کند.

رمضانی: فدراسیون برای تیمداری در بخش زنان اهمیت کافی، قائل نیست

مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان درباره موضوع انحلال تیم فوتبال زنان گفت: در فصل گذشته تعداد زیادی از بازیکنان ما غیربومی بودند و ضمن احترام به آن‌ها، این بازیکنان هزینه‌های رفاهی را علاوه بر بودجه سنگین حضور تیم در لیگ برتر، بر باشگاه تحمیل می‌کنند.

وی افزود: مجبور بودیم مسئله اسکان و خوابگاه بازیکنان را حل کنیم و از سوی دیگر یک الگوی کلی برای حمایت از بازیکنان بومی در باشگاه ذوب آهن وجود دارد که تمایل باشگاه، امسال بازگشت به این الگو بود.

مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن گفت: در مجموع تصمیم باشگاه این بود که سرمایه گذاری در لیگ برتر فوتبال زنان منطقی نیست اما به رشد فوتبال پایه دختران در اصفهان توجه و در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه باشگاه‌های فعال در لیگ فوتبال زنان تنها ماهیت موتوری برای هزینه کرد دارند حتی فدراسیون فوتبال هم میان باشگاهی که تیم زنان دارد و باشگاهی که در این بخش فعالیت نمی‌کند تفاوت قائل نمی‌شود.

رمضانی ادامه داد: به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم آن بخش از قرارداد تیم مردان که باید به سازمان لیگ پرداخت می‌کردیم را در فوتبال زنان هزینه کنیم اما فقط اجازه استفاده از نیم درصد آن را به ما دادند که معقولانه نبود.

مقام پاسخگوی باشگاه ذوب آهن گفت: اگر فدراسیون فوتبال اجازه استفاده از سه درصد درآمد قرارداد تیم مردان را در بخش زنان صادر کند، ذوب آهن دوباره به لیگ برتر زنان باز می‌گردد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.