6
بازی های کشورهای اسلامی قونیه 2021

پایان ماجراجویی والیبال زنان ایران با نایب قهرمانی

  • کد خبر : 84434
  • 24 مرداد 1401 - 21:50
پایان ماجراجویی والیبال زنان ایران با نایب قهرمانی
ماجراجویی والیبال زنان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه با مدال نقره و مقام نایب قهرمانی پس از ترکیه میزبان همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” بازی های کشورهای اسلامی در قونیه امروز ادامه یافت و در والیبال، تیم ملی زنان ایران با شکست در فینال برابر ترکیه به مقام نایب قهرمانی رسید.

این مدال نقره، پس از 56 سال والیبال زنان ایران را صاحب یک مدال بین المللی می کند و عنصری الهام بخش برای سرمایه گذاری بیشتر روی والیبال بانوان است.

در مسابقه امشب، ایران در مصاف با ترکیه در 3 ست پیاپی با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 14 و 25 بر 15 مغلوب شد و نتیجه تقابل دو تیم در دور گروهی، تکرار شد. آن هم در شرایطی که سالن مسابقه، یکپارچه حامی میزبان بود.

ایران در جریان مسابقه، گرچه در مقاطعی نمایشی فوق العاده و مقاومتی دیدنی نشان داد اما قادر به ایستادگی در برابر تیم قدرتمند میزبان نبود و نتیجه ای که در نهایت به دست آمد، غیر قابل پیش بینی نبود.

استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی و عملکرد درخشان آن ها نظیر زهرا کریمی، محدثه مشتاقی، آیتک سلامت، شبنم امینی، الهه پورصالح و در مقاطعی، ریحانه کریمی اتفاقی خوش در این تورنمنت بود.

الساندرا کمپدلی با اعتماد به محدثه مشتاقی لیبرو تیم ذوب آهن دست به اقدامی زد که احتمالا نقش مهمی در آینده مشتاقی در تیم ملی ایفا خواهد کرد.

این گروه جوان را باتجربه های ایران شامل مائده برهانی، پوران زارع، شبنم علیخانی و مهسا کدهخدا تکمیل کردند بخصوص برهانی که یک رهبر واقعی برای ایران بود.

ایران حالا آماده رقابت با حریفان هم قاره ای در چالشی تازه می شود در حالی که حضور در قونیه هم از نظر فنی و هم روانی، به ایران کمک شایانی کرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.