6
والیبال جام کنفدراسیون آسیا

ایران ۱ ژاپن ۳ | نمایش قهرمانانه برابر مدعی قهرمانی

  • کد خبر : 84828
  • 05 شهریور 1401 - 17:52
ایران ۱ ژاپن ۳ | نمایش قهرمانانه برابر مدعی قهرمانی
تیم ملی والیبال زنان ایران گرچه امروز در یک چهارم نهایی جام کنفدراسیون آسیا برابر ژاپن شکست خورد اما نمایش قهرمانانه برابر حریف مدعی، امیدوار کننده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا موسوم به AVC Cup امروز ایران برابر ژاپن تن به شکست داد.

یک پیروزی و سه شکست در دور گروهی، ایران را به عنوان تیم چهارم گروه یک، امروز به مصاف تیم صدرنشین گروه دو یعنی ژاپن فرستاد و این بازی در نهایت با پیروزی سه بر یک ژاپن همراه بود.

برتری ژاپن برابر ایران قابل پیش بینی بود اما آنچه پیش بینی نمی‌شد عملکرد شجاعانه ایران و حتی پیروزی در یک ست بود به طوری که ژاپن برای اولین برای در تورنمنت، یک ست را از دست داد.

برتری ۲۸ بر ۲۶ ایران در ست سوم احتمالاً یک زنگ خطر برای ژاپن مدعی از یک سو و همچنین نشانگر شجاعت و توان تیم ایران از سوی دیگر است

ایران البته در ست‌های دیگر هم دست و پا بسته نبود چنان که در ست نخست نیز پا به پای ژاپن پیش آمد و ۲۳ بر ۲۵ بازنده شد و در ست دوم و چهارم نیز ۲۱ بر ۲۵ و ۱۶ بر ۲۵ تن به شکست داد.

باخت با اختلاف ۲ پوئن و ۴ پوئن در ست‌های اول و دوم و پیروزی در ست سوم، نشان می‌دهد فاصله بین والیبال ایران با تیم نایب قهرمان فصل گذشته دیگر عمیق و اساسی نیست.

ایران اکنون کار خود را در جدول رتبه‌های پنجم تا هشتم مسابقات جام کنفدراسیون آسیا دنبال می‌کند و چین تایپه حریف سرسخت بعدی ایران است که روز یکشنبه برابر ایران قرار می‌گیرد.

ترکیب اصلی تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقه امروز برابر ژاپن را شبنم علیخانی، مائده برهانی، الهه پورصالح، مهسا کدخدا، پوران زارع، تهمینه درگذنی، محدثه مشتاقی و نگار هاشمی (۲ لیبرو) تشکیل دادند.

تیم ملی والیبال زنان در دور گروهی برابر کره جنوبی پیروز شده اما نتیجه را به ویتنام، فیلیپین و چین واگذار کرده بود.

خبر دیگر از مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا AVC Cup 2022 این که زینب حقی داور بین‌المللی والیبال ایران امروز دیدار تیم‌های استرالیا و چین را به‌عنوان داور اول قضاوت کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.