11
۲۴ ساله‌ای که فینال را از بهمنیار گرفت

یورگلیس سالازار، ستاره‌ای رنج کشیده از ونزوئلا

  • کد خبر : 85253
  • 14 شهریور 1401 - 8:51
یورگلیس سالازار، ستاره‌ای رنج کشیده از ونزوئلا
سارا بهمنیار در کاراته وان باکو در فینال وزن ۵۰ کیلو برابر یک ونزوئلایی شکست سنگینی متحمل شد. یک ونزوئلایی که آمار جالبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ونزوئلا، کشوری متفاوت با همه جمهوری‌های قاره آمریکا و درگیر چالش‌های اقتصادی و سیاسی است اما این کشور حالا یک ستاره جذاب دارد: یورگلیس سالازار.

سالازار کاراته کایی است که در فینال کاراته وان باکو به سارا بهمنیار مجال نفس کشیدن نداد و نتیجه نهایی گویای این مطلب بود.

هر اندازه بهمنیار بی‌دردسر راهش را به فینال این مرحله از کاراته وان باز کرد در فینال به یک حریف سرسخت رسید. یک ونزوئلایی که به تازگی نام خود را در کاراته جهان مطرح کرده است.

در کشوری که اقتصاد آن در دو دهه گذشته آسیب جدی دیده است و رنج و کودتا بخشی از حافظه مردم آن را تشکیل می دهد، سالازار محصول خانواده ای ضعیف است. او دختری است که روی پای خودش ایستاد.

یورگلیس آمار فوق‌العاده‌ای دارد. او طی یک سال اخیر ۶ مدال معتبر کسب کرده است. اولی در مسابقات قاره‌ای ۲۰۲۱ در اوروگوئه که قهرمان شد، یک طلا در بازی‌های جهانی و ۴ مدال از ۴ دوره متوالی کاراته وان.

یورگلیس سالازار امسال قهرمانی قاره‌ای اش را تکرار کرد اما اتفاق مهم را جایی رقم زد که در ۴ دوره متوالی لیگ برتر کاراته وان روی سکو رفت و دو بار از این ۴ بار طلا گرفت.

او در کاراته وان فجیره امارات برنز کسب کرد، سپس در پرتغال طلا گرفت، در ادامه در مراکش برنز دیگری به دست آورد و در نهایت اکنون در جمهوری آذربایجان صاحب طلا شده است.

بازی‌های جهانی بیرمنگام در تابستان امسال در ایالات متحده هم مهر تأیید دیگری بر ظهور ستاره‌ای از آمریکای جنوبی بود. سالازار همه رقبایش را یکی پس از دیگری کنار زد و در آمریکا هم طلا گرفت.

سالازار چگونه برخاست؟

رشد سالازار از ژانویه ۲۰۲۰ که در کاراته وان پاریس پنجم شد و پیش از آن در دو مرحله سری آ شیلی دو بار نقره گرفت قابل پیش‌بینی بود اما میزان این رشد و تبدیل شدن به یک ستاره باثبات تا این حد مورد انتظار نبود.

این موضوع با اتفاقی که برای او در مسیر کسب سهمیه المپیک رخ داد نمود بیشتری پیدا می‌کند. زمانی که در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک، برابر یانا مسراشمیت آلمانی شکست خورد یک رویای بزرگ برای او برباد رفته بود.

اوضاع برای او زمانی بدتر شد که در مسابقات قهرمانی جهان در امارات هم در همان دور اول به خانه برگشت اما یورگلیس درست از همان نقطه به پا خاست.

او در این باره می‌گوید: می‌دانستم که باید اوضاع را تغییر دهم و آن چه که بهتر می‌دانستم این بود که توان تغییر وضعیت را دارم. شانس بزرگی برای المپیک از دست رفت اما زندگی ادامه دارد و باید به آینده نگاه کنیم.

در مورد ستاره ونزوئلایی، واقعیت این است که او معادلات را تغییر داده است. بهمنیار در فینال باکو حتی نتوانست از او یک پوئن هم بگیرد و این صرف‌نظر از میزان توان فنی کاراته کای ایرانی، به سالازار بر می‌گشت.

سالازار و احساسات ژرف

پس از کسب یک طلای دیگر در لیگ برتر کاراته وان، او قوی‌تر و با روحی بلندتر به نظر می‌رسد. یورگلیس سالازار بارها پس از کسب مدال اشک ریخته و در این باره می‌گوید:

اشک‌های من داستانی دارند و روزی دنیا آن را خواهد فهمید. همه ما فراتر از یک ورزشکار هستیم. ما انسانیم و مبارزه بخشی از زندگی همه ماست.

این برای من، خانواده‌ام و افرادی که واقعاً قلب من را می‌شناسند، معنی دارد. من قوی بوده‌ام، مدت زیادی است که از خانواده‌ام دور بوده‌ام و به دنبال آینده‌ای بهتر هستم.

من مجبور شدم از صفر شروع کنم، مجبور بودم تمام وقت کار کنم تا بتوانم به ورزش ادامه دهم، به خانواده‌ام کمک کنم و اگرچه زندگی سخت بوده، اما هرگز شکایت نکرده‌ام.

من در تکاپو بوده‌ام و همچنان برای همه فرصت‌های خدا و همه افراد فوق‌العاده‌ای که به من کمک می‌کنند سپاسگزارم.

من به دنبال این نیستم که ترحم کسی را برانگیزم بلکه تنها به دنبال این هستم که به راه یکدیگر احترام بگذاریم. فکر می‌کنم همه ما در زندگی شایسته پیروزی هستیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=85253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.