8
گفتگو با کاراته‌کا جوان زنان ایران

سپیده امینی؛ درخشان در جوانی، امیدوار به آینده

  • کد خبر : 85365
  • 19 شهریور 1401 - 1:06
سپیده امینی؛ درخشان در جوانی، امیدوار به آینده
سپیده امینی، کاراته‌کا جوان کشورمان که در بازی‌های کشورهای اسلامی توانست به مدال نقره کاتای تیمی برسد، به گفتگو با آی دبلیو اسپورتس پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” سپیده امینی کاراته‌کا جوان کشورمان پس از عملکرد خوبش در بازی‌های کشورهای اسلامی به گفتگو با آژانس تخصصی ورزش زنان ایران پرداخت.

امینی پس از کسب مدال نقره کاتای تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی، در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس از مباحث مختلفی گفت؛ از ورود اتفاقی با کاراته تا حس غیر قابل وصف کسب مدال در قونیه 2021 !

ورود به کاتا با تشخیص مربی و تشویق مادر

سپیده امینی که از سال 1388 وارد کاراته شده است گفت: خیلی اتفاقی و به انتخاب خانواده وارد رشته کاراته شدم. مشوق های من در این راه خانواده‌ام بودن، مخصوصا مادرم که همه ی تلاشش رو کرد تا من به این جایگاهی که الان دارم برسم.

امینی ادامه داد: از همان بچگی عناوین درخشانی هم در کاتا و هم در کومیته داشتم. به تشخیص مربی من خانم بغلانی پور، رشته کاتا را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم و الان نیز عضو تیم ملی کاراته ایران در بخش کاتای تیمی هستم.

قونیه 2021؛ استرس و فشار زیاد در اولین تجربه بین‌المللی

کاراته‌کا جوان و آینده‌دار ایران مسابقات کاتای تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی را در یک جمله اینگونه توصیف کرد: اولین سفر بین‌المللی، پر از فشار و استرس اما بهترین مسابقه و خاطره‌انگیز ترین لحظات.

او که پیش از این تجربه بین‌المللی را در کارنامه خودش نداشته است، در مورد این مسابقات اضافه کرد: ما از رده نوجوانان و جوانان وارد تیم ملی شدیم. اما متاسفانه بنا بر دلایلی نتوانستیم در رده نوجوانان و جوانان اعزام داشته باشیم.

ناامید نشدیم و ادامه دادیم تا این که برای شرکت در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی انتخاب شدیم.

امینی اظهار داشت: تمام تلاشمون را کردیم که مقام اول این مسابقات را کسب کنیم؛ این اتفاق رخ نداد اما خوشحالیم که در اولین حضورمان توانستیم فینالیست شویم.

ما کم سن ترین نفرات اعزام شده از ایران بودیم، استرس زیادی داشتیم، ولی خداروشکر که نتیجه خیلی خوبی گرفتیم.

بعد این مدال انگیزه ما برای مسابقات بعدی بیشتر شد و در تلاش هستیم تا مدال های خوشرنگ تری در کاتای تیمی برای کشورمان در کسب کنیم.

رقابت در عین رفاقت؛ رمز موفقیت مثلث جوان کاتای ایران

سپیده امینی، ملیکا عزتی و زینب السادات حسینی سه ورزشکاری هستند که توانستند در کاتای تیمی قونیه 2021 مدال نقره را کسب کنند.

آن‌ها هم باشگاهی هستند، با هم رفاقت دارند و در همین حال رقابتی سخت برای حضور در تیم ملی کاراته با هم دارند.

امینی در این باره گفت: این رقابت و دوستی ما را کنار هم دیگه نگه داشته است. رقابت ما با هم دوستانه هست.

خیلی مواقع برای رفع ایرادات تکنیکی با هم تمرین می‌کنیم. در مسابقات زمانی که حریف هم هستیم، هم دیگر را تشویق می‌کنیم.

من از ملیکا و زینب السادات یکسال بزرگ تر هستم و همیشه سعی می‌کنم هدایت کننده تیم باشم.

اراده هر سه ما باعث شد که جایگاه تیم ‌و انفرادی ما در این رشته بهترین باشد و جایگاه نخست را برای خودمان ثبت کنیم.

انتخابی آینده تیم ملی؛ دو دهم امتیاز تفاوت را رقم می‌زند

سپیده امینی در پایان به مسابقات انتخابی تیم ملی کاتای زنان اشاره داشت و گفت: برای مسابقات کاملا آماده هستم و امیدوارم بتوانم بهترین اجرای خودم را به نمایش بگذارم.

نه تنها من، بلکه از بین همه حریف‌هایی که قرار است در این مسابقات حضور داشته باشند هر کسی انتخاب شود قطعا تلاش کرده تا به این مقام برسد.

انتخابی آخر بین من، ملیکا عزتی و زینب السادات حسینی برگزار می‌شود. ما خیلی شبیه به هم کاتا می‌زنیم و تفاوت امتیاز در حد دو دهم است. این به سلیقه داورها بستگی دارد و هر کسی که انتخاب شود در کنار کاتای تیمی به این مقام هم رسیده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=85365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. یعنی اینقدر مسابقات کاراته سفارشی هست و نتایج از قبل مشخص شده که ایشان در آخر مصاحبه گفته انتخابی آخر بین خودش و ملیکا عزتی و زینب سادات حسینی برگزار میشه؟؟؟؟
    تازه توی رده سنی امید تا جایی که من در جریانم دیروز یعنی جمعه ۲۵ شهریور ماه انتخابی مرحله دوم برگزار شد و تاریخ مصاحبه ۱۹ شهریور ماه هست یعنی حتی قبل از انتخابی مرحله دوم هم میدونسته قراره انتخاب بشه؟؟؟
    متاسفم برای فدراسیون کاراته ایران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.