7
فرانک نظری مربی سازنده کاراته مطرح کرد

گلشاد نژاد پرچمدار آینده کاراته زنان ایران است

  • کد خبر : 85461
  • 21 شهریور 1401 - 0:03
گلشاد نژاد پرچمدار آینده کاراته زنان ایران است
فرانک نظری، مربی کاربلد کاراته کرمانشاه درباره شاگرد ملی پوش جوانش"آتوسا گلشادنژاد" می گوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فرانک نظری چهره ماندگار ورزش زنان ایران در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران به طور ویژه به موضوع پدیده جدیدی به نام “آتوسا گلشاد نژاد” پرداخت.

آتوسا گلشادنژاد کاراته کایی جوان است که از کرمانشاه به سطح اول کاراته ایران رسیده است و عملکرد او در یک سال گذشته حاکی از آینده روشن است.

اکنون فرانک نظری یکی از مربیان سازنده کاراته ایران درباره چگونگی کشف این استعداد نوظهور و آینده پیش روی او توضیح داده است.

 سرنوشت فرانک نظری چگونه با ورزش گره خورد؟

نظری: من در خانواده ورزشی قرار داشتم. پدرم سوار کار بود، خواهرم نفر برتر والیبال آسیا بود، شوهرخواهرم قهرمان کشتی جهان بود و همین باعث شد من از چهارسال سالگی وارد ورزش شدم.

چطور شد که کاراته را به عنوان فعالیت ورزشی – حرفه ای  انتخاب کردید؟

نظری: در بیشتر رشته های ورزشی توانستم مدال کسب کنم و تا مدتی رکورد دار پرتاب نیزه دانشجویان ایران بودم. از کودکی بدون هیچ آموزشی فن های رزمی را بلد بودم و از سیزده سالگی به طور حرفه ای وارد کاراته شدم و نسبت به این ورزش علاقه مند شدم.

آتوسا گشادنژاد، نامی پرطرفدار در کاراته زنان، چگونه توسط شما کشف شد؟

نظری: ما در کرمانشاه جوان های کاراته کار با استعدادی را به ورزش ایران معرفی کرده ایم و بازیکنان زیادی در لیگ های کشوری و تیم های ملی داریم که آتوسا یکی از آنها است. زمانی که او هنوز به مدرسه نمیرفت را به خوبی در خاطر دارم. یک دختر با انگیزه با استایلی مناسب برای کومیته!

نامی که در آینده تاریخ سازی خواهد کرد

یک‌ روز برای بازدید به مناطق دور کرمانشاه رفته بودم. در میان تعدادی کودک علاقه مند به کاراته؛ دختری توجه من را به خود جلب کرد. جلب از آن جهت که بسیار تنومند و رعنا نسبت به هم سن و سالان خود بود. جلو رفتم و اسم او را بلند پرسیدم. شنیدم “آتوسا”  و گفتم این همان نامی است که در آینده تاریخ سازی خواهد کرد.

طی کردن مسافت ۵۰ کیلومتری فقط برای تمرین

به او گفتم: دخترم میتوانی هر روز ۵۰ کیلومتر طی کنی و به مرکز شهر بیایی؟ بدون لحظه ای درنگ گفت: بله! اما نمیشد به جواب کوتاه دخترک ۶ ساله تکیه کرد. گذشتم و روز بعد زود تر از همه او آمده بود به مرکز شهر برای تمرین کاراته! پشت این کودک، پدری کشتی گیر با روحیه حمایتگر قرار داشت.

آتوسا چگونه در مسیر کاراته پیشرفت کرد؟

آتوسا در بیستون یکی از شهرهای شهرستان هرسین استان کرمانشاه زندگی میکرد. منطقه ای با بار اقتصادی در کنار بزرگ ترین کارخانه کرمانشاه، خدا را شکر آتوسا از بعد مالی هیچ مشکلی نداشت و همیشه از این جهت به لطف پدر و مادر مهربانش مورد حمایت قرار میگیرد. من قبلا در این منطقه دبیر بودم و با ویژگی های مردم این منطقه کاملا آشنا هستم.

قوم لک کرمانشاه ملقب به قهرمان پروری  

این دختر از قوم لک است و قد بلندی دارد، پشتکار، هوش او مثال زدنی است. یک ماه نشده کمربند نارنجی گرفت و با بازیکنان رده مشکی مسابقه داد. هیچکس باور نمیکرد او آماتور باشد و حالا آتوسای من بعد از پنجاه و هفت سال اولین مدال طلای 61_ رده امید قهرمانی آسیا را در تاریخ کومیته زنان ایران کسب کرد.

کاراته؛ اولویت اول زندگی آتوسا

فرانک نظری در ادامه گفت: به همراهی با آتوسا افتخار می کنم، او مانند سیل جاری است و کسی نمی تواند جلودارش باشد! شک ندارم که این دختر قهرمان آسیا می شود و اظمینان دارم او پتانسیل این را دارد که روزی پرچمدار کارته ایران شود. او هر روز مدت زمان زیادی تمرین میکند و کاراته اولویت اول زندگی اوست.

در حال حاضر بزرگ ترین مانع او در ورزش حرفه ای چیست؟

مربی شاخص کرمانشاهی در این خصوص افزود: بزرگترین مانعی که سر راه آتوسا قرار دارد وضعیت تحصیلی او است. آتوسا دانشجو است و متاسفانه دانشگاهش حمایتی از او ندارد. این کار باعث می شود که ورزشکار امنیت روانی نداشته باشد.

ورزشکار ملی نباید دغدغه تحصیلی داشته باشد 

ورزشکار برای اهتزاز پرچم ایران می جنگد و باید حمایت ها از او زیاد باشد نه اینکه ورزشکار ملی را به دلیل غیبت موجه (حضور در مسابقات اسیایی و اردوهای تیم ملی) تحت فشار بگذارند. او برای تفریح غیبت نکرده است. این در حالی است که آتوسا در رشته تربیت بدنی تحصیل می کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=85461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.