7
از فرزانه فصیحی تا حمیده اسماعیل نژاد

دختران صدمتر ایران | سریع اما نه خشن!

  • کد خبر : 85601
  • 25 شهریور 1401 - 2:14
دختران صدمتر ایران | سریع اما نه خشن!
دو صد متر مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌ها نمایش دیگری از قهرمانان این ماده بود. دختران سریع ایران. از فرزانه فصیحی تا حمیده اسماعیل نژاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ماده صد متر، میدان رقابت دختران سریع ایران در مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های کشور صحنه رقابت جذابی در هر سه مرحله بود.

آن‌ها سریع‌اند اما نه خشن. گام‌های بلند آن‌ها در زمانی بسیار کوتاه اما در کارزاری نفس‌گیر، برای چند ثانیه نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. چه رقابتی و چه عزمی در این نگاه‌ها و گام ها، نهان است!

تعجب‌برانگیز نبود که فرزانه فصیحی، المپین محبوب ما در مسابقات داخلی قدرت را در اختیار داشته باشد. این قدرت نمایی در هر سه مرحله به نمایش درآمد.

فصیحی در مراحل اول و سوم رکورد باشگاهی را شکست: بار اول با زمان 11.67 ثانیه و بار دوم با زمان 11.52 ثانیه. در مرحله دوم نیز ثبت زمان 11.80 برای پیشتازی او کافی بود.

با این حال، یک نام ثابت در فاصله‌ای کم نسبت به فرزانه فصیحی قابل تأمل است. حمیده اسماعیل نژاد چهره‌ای است که نباید زیر سایه توجه به قهرمان قرار گیرد.

اسماعیل نژاد هر سه مرحله را پشت سر فرزانه به پایان رساند. ابتدا با زمان 12.23 ثانیه. در مرحله دوم با زمان 11.81 ثانیه و در سومین دور با زمان 11.71 ثانیه.

مرحله دوم دوومیدانی بانوان باشگاه های کشور ساناز امیری پور و حمیده اسماعیل نژاد

هیچ یک از این رکوردها – تا فصیحی هست – برای قهرمانی کافی نیست اما پیشرفت او بهانه‌ای است که حمیده را ارج بنهیم.

ساناز امیری پور، دیگر پای ثابت خوب‌های صد متر است. او نیز در هر سه مرحله مسابقات، سوم شد و هر بار چند صدم ثانیه‌ای رکوردش را بهبود بخشید اما نتوانست از مرز 12 ثانیه عبور کند (بهترین عملکردش رکورد 12.10 در مرحله سوم بود).

پشت سر این سه چهره که هم در صد متر، هم دویست متر و هم امدادی، عضای دست تیم هایشان هستند، جوان هایی وجود دارند که در آینده از آنها خواهیم شنید. تماشای رشد تدریجی آنها از دیگر جاذبه های خط صد متر است. خط زندگی!

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=85601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.