3
تحلیلی بر دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی

نشست سجادی – رکابی | آیا دولت به دنبال مصالحه است؟

  • کد خبر : 86630
  • 28 مهر 1401 - 12:32
نشست سجادی – رکابی | آیا دولت به دنبال مصالحه است؟
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران در دیدار با الناز رکابی ملی پوش سنگ نوردی از برنامه های حرفه ای و آینده الناز رکابی اعلام حمایت کرد.

به گزارش آژانس ورزش زنان ایران، الناز رکابی ملی پوش سنگ نوردی ایران بامداد چهارشنبه به ایران بازگشت و چهارشنبه شب با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.

رکابی در نقطه توجه رسانه های خارجی و اقشار مختلف کشور قرار دارد و موضوع حجاب موی سر او در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی حواشی زیادی پدید آورده است.

بر این اساس، خروجی وزارت ورزش و جوانان شامگاه چهارشنبه 27 مهر از دیدار این سنگ نورد با حمید سجادی در ساختمان وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

وب سایت وزارت ورزش و جوانان نوشته است: در این دیدار رکابی توضیحاتی درباره فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی خود و همچنین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ارائه کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: او همچنین درباره آینده ورزشی خود و برنامه‌های در نظر گرفته از جمله حضور و موفقیت در المپیک پاریس توضیحاتی به وزیر ورزش و جوانان ارائه داد.

خبر سایت وزارت ورزش و جوانان در این باره این چنین پایان یافته است: در این دیدار که خانواده رکابی از جمله برادر او به عنوان مربی‌اش نیز حضور داشتند، دکتر سجادی با اعلام حمایت مجدد از ورزشکاران به ویژه ملی‌پوشان، رکابی را در ادامه راه حرفه‌ایش تشویق کرد و به او گفت: وزارت ورزش و جوانان متعلق به تمامی ورزشکاران است و در این راه تمامی ابزارهای قانونی در خدمت ورزشکاران بوده و خواهد بود.

اهداف جلسه سجادی – رکابی چه بود؟

در تحلیل این که نشست سجادی و رکابی چه نتایجی دارد و اصولا با چه هدفی سازماندهی شده است می توان به این نقطه رسید که دولت به دنبال کم هزینه ترین راه برای فیصله دادن به موضوع الناز رکابی بوده است.

بر این اساس، دولت به سید حمید سجادی ماموریت داده است که به عنوان شخص اول ورزش کشور از طریق گفتگو با الناز رکابی و ارائه پیشنهاداتی حمایتی، اوضاع را به قبل باز گرداند.

دولت آشکارا می داند که موضوع حجاب الناز رکابی در کره جنوبی، در صورتی که با واکنشی منطقی از سوی حاکمیت مواجه نشود به یک چالش جدی و دامنه دار تبدیل خواهد شد.

به عبارت دیگر، دولت به اندازه ای درگیر چالش هست که نخواهد درگیر مسئله جدیدی شود به ویژه این که در مقوله ورزش، اغلب جامعه مخاطب را نسل جوان تشکیل می دهند و دولت تصمیم ندارد بیش از این با جامعه جوان ایران رودررو شود.

راه حل دولت، بازگرداندن اعتماد نسل جوان

راه حل دولت برای موضوع الناز رکابی، یک راه حل ساده و قابل توجه است. حمید سجادی در نشست هیئت دولت صریحا از نقش پدرانه برای ورزشکاران ایران سخن گفته و جامعه ورزش انتظار دارند این موضوع در عمل، اجرا شود.

بر اساس همین رویکرد، حمید سجادی در جلسه با رکابی برنامه های حمایتی از این سنگ نورد در راه حضور در بازی های آسیایی هانگژو، المپیک پاریس و مسابقات جهانی آینده را مطرح کرده است.

به عبارت دیگر، سجادی و مافوق هایش در دولت جمهوری اسلامی ایران، می خواهند به این چالش پایان دهند و الناز رکابی را در ازای پشتیبانی بیشتر و ویژه تر، به حرکت در چارچوب های خود قانع کنند.

در انتظار احساس بهتر از ایرانی بودن

این ساز و کار، برای الناز رکابی به معنای رهایی از برخوردهای حاکمیتی در داخل کشور و برخورداری های احتمالی آینده است و به نظر می رسد از این پس همه چیز به خود سنگ نورد ملی ما بستگی خواهد داشت.

جلسه چهارشنبه شب در خیابان سئول به معنای دست دوستی از سوی دولت ایران به الناز رکابی است. این شاید بدان معنا باشد که نه تنها وزارت ورزش و جوانان، که دولت ایران با محوریت ابراهیم رییسی قصد کاهش فاصله خود با نسل جوان ایرانی را دارد.

این موضوع البته در آینده راستی آزمایی خواهد شد، زمانی که امثال الناز رکابی در جامعه ایرانی، احساس بهتری از زندگی در خاک آبا و اجدادی خود داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.