7
با اعلام رسمی فیفا

جام جهانی فوتسال زنان برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 87886
  • 25 آذر 1401 - 18:26
جام جهانی فوتسال زنان برگزار خواهد شد
فیفا به طور رسمی اعلام کرد که قصد راه‌اندازی جام جهانی فوتسال زنان و رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال زنان را دارد.

به گزارش “افرا ورزش” عدم برگزاری جام جهانی فوتسال زنان معضل بزرگی بود، که همواره مورد انتقاد اهالی فوتسال زنان جهان بوده و به ویژه به فوتسال ایران به عنوان یک کشور فوتسال‌خیز در بخش زنان آسیب زده است.

با وجود برگزاری مسابقات قاره‌‌ای فوتسال در رده ملی، هیچگونه تورنمنت رسمی در سطح جهانی برگزار نمی‌شد و همین موضوع نقطه ضعفی برای فیفا در عرصه زنان، و عامل بی‌انگیزگی فدراسیون‌های عضو برای سرمایه‌گذاری در فوتسال زنان بود.

نبودن مسابقات جهانی، علاوه بر کاهش انگیزه تیم‌ها و بازیکنان، باعث می‌شد که رقابت‌های قاره‌ای نیز با جدیت لازم پیگیری نشوند که نمونه آن در قاره آسیا، تعویق چند باره مسابقات آسیایی و برگزار نشدن آن از سال 2018 تاکنون بوده است.

فیفا اکنون اعلام کرده است که برگزاری جام جهانی فوتسال زنان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و جزئیات بیشتر این طرح در آینده اعلام خواهد شد.

برگزاری جام جهانی که قطعه گمشده فوتسال زنان بود، میتواند تغییرات مفیدی را در سطح کیفی فوتسال زنان اعمال کند و انگیزه‌ای برای فوتسالیست‌های جوان دختر ایران است.

فیفا همچنین اعلام کرد که رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال زنان جهان نیز برگزار خواهد شد که نکته مثبتی برای فوتبال باشگاهی به شمار می‌رود.

تیم ملی فوتسال زنان که به دلیل عدم برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال‌های گذشته آسیب زیادی دیده بود و تا حدی به حال خود رها شده بود، اکنون میتواند شاهد تحولی به بهانه جام جهانی باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.