9
شطرنج باز شاخص به ایران بازنگشت

مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا

  • کد خبر : 88143
  • 09 دی 1401 - 9:47
مهاجرت سارا خادم الشریعه به اسپانیا
سارا خادم الشریعه شطرنج‌باز شماره یک ایران در رنکینگ جهانی شطرنج زنان پس از انتشار تصاویر بدون حجاب موی سر، به اسپانیا مهاجرت کرده است.

به گزارش “افرا ورزش” چند روز قبل بود که تصاویری بدون حجاب موی سر از سارا خادم الشریعه شطرنج‌باز شاخص ایران در مسابقات برق‌آسای قزاقستان منتشر شد و اکنون او به اسپانیا مهاجرت کرده است.

خبر رسیده که خادم الشریعه همراه با همسر و فرزندش از آلماتی قزاقستان راهی اسپانیا شده است تا امور مربوط به اقامت و مهاجرت دائمی او به این کشور در دستور کار قرار گیرد.

اردشیر احمدی، همسر خادم الشریعه دارای پاسپورت کانادا نیز هست و به طور کلی، با توجه به این موضوع و همچنین جایگاه شاخص بین‌المللی خادم الشریعه، اقدام برای مهاجرت برای او پیچیده نبوده است.

به نظر می‌رسد خادم الشریعه طی ماه‌های آینده رسماً به یک شهروند اسپانیا تبدیل شود. پس از برداشتن حجاب موی سر، پیش‌بینی می‌شد که این شطرنج‌باز دیگر به ایران بازنگردد.

سارا خادم الشریعه در دوران حضور با پرچم ایران در رویدادهای بین‌المللی شطرنج جهان به سرعت رشد کرد و تا رده سیزدهم جدول برترین شطرنج‌بازان زن جهان نیز ارتقا یافت.

سارا خادم الشریعه و ارجاع به یک خداحافظی نافرجام

خادم الشریعه در زمستان ۹۸ پستی در صفحه شخصی اش منتشر کرد و گفت که دیگر قصد ندارد در مسابقاتی که اسمش ملی است و متولی آن فدراسیون شطرنج یا وزارت ورزش هستند شرکت کند.

او بعدها این پست را از صفحه اش پاک کرد و در خرداد 99 نظرش را تغییر داد و به تیم ملی ایران بازگشت.

پستی که در زمان خداحافظی اش منتشر کرد این بود: “از این پس از حضور در هرگونه مسابقه ملی که تحت نظر فدراسیون، وزارت ورزش یا کمیته المپیک باشد، به عنوان ملی پوش یا نماینده یا هر چیز دیگری که بنامند، انصراف می‌دهم. این به معنای تغییر ملیتم نیست. شطرنج یک ورزش فکریست و دنیای عجیبی دارد. من می‌خواهم در فضایی آرام، بدون فشار و استرس و تهدید، فقط و فقط روی کارم تمرکز کنم. نمی‌گذارند، نمی‌فهمند و نخواهند فهمید. دلایل تصمیمم برای کسانی که باید ببینند روشن است، شاید نمی‌خواهند ببینند و این تصمیم آنهاست نه من! من فعلاً قصد مهاجرت ندارم و کسی هم حق ندارد من را وادار به ماندن یا رفتن کند. “

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.