4
با اعلام مدیر عامل باشگاه

تیم بانوان پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 88225
  • 21 دی 1401 - 13:06
تیم بانوان پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از راه‌اندازی تیم فوتبال بانوان این باشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد. اتفاقی که برای فوتبال زنان ایران خبری خوشایند است.

به گزارش افرا ورزش، موضوع راه‌اندازی تیم‌های فوتبال زنان پرسپولیس و استقلال پیش از این بارها مطرح شده بود و اکنون رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس این موضوع را تأیید کرده است.

سال گذشته حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از مدیران عامل سرخابی‌های تهران خواسته بود نسبت به راه‌اندازی تیم‌های زنان خود اقدام کنند و اخیراً هم نسبت به بی‌توجهی به این خواسته، از آنها انتقاد کرده بود.

اکنون رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صریحاً اعلام کرده که این اتفاق در سال ۱۴۰۲ برای تیم سرخپوش پایتخت رخ خواهد داد.

تیم بانوان، الزام صدور مجوز حرفه‌ای

به گفته درویش، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه پرسپولیس یا هر باشگاه دیگر، وجود تیم فوتبال زنان را یک الزام تعیین کرده است.

بر این اساس، پرسپولیس برای این که مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای و سپس حضور در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد راهی جز تشکیل تیم زنان که مدیران این باشگاه در سال‌های اخیر از آن فرار کرده‌اند ندارد.

به عبارت دیگر، باید راه‌اندازی تیم بانوان پرسپولیس را مدیون و مرهون اجبار و چوب بالای سر کنفدراسیون فوتبال آسیا بر فوتبال ایران بدانیم وگرنه بعید بود سرخابی‌ها وارد فوتبال زنان شوند.

تشکیل تیم زنان در پرسپولیس و استقلال، چرا این قدر دیر؟

منابع غیررسمی در گذشته این گونه اظهارنظر کرده بودند که مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل جایگاه این دو باشگاه و حساسیت روی آنها، می‌خواهند از حاشیه دور باشند و تشکیل تیم زنان را حاشیه‌ساز می‌دانند.

از سوی دیگر، نگاه به مقوله ورزش زنان به خصوص فوتبال طی سال‌های گذشته نگاهی توام با باورهای غیرواقعی توام با ترس از فشارهای حاکمیتی بوده است.

برای مثال، ارکان باشگاه‌های بزرگ می‌ترسیدند که در صورت انتشار تصاویر یا ویدئویی از تیم زنان یا معطوف شدن توجه به آنها، مجبور به پاسخگویی به نهادهای بالادستی باشند.

بر اساس این عقیده، تیم‌های بزرگ به اندازی درگیر چالش و برنامه‌های جاری تیم فوتبال مردان خود هستند که دیگر نمی‌خواهند خود را درگیر مسائل دیگری کنند.

با تشکر از کنفدراسیون فوتبال آسیا

این باور عجیب احتمالاً در صورتی که کنفدراسیون آسیایی بر آن تاکیدی قرار نمی‌داد تا مدت‌ها در فوتبال ایران ادامه می‌یافت.

این در حالی است که باشگاه‌هایی نظیر سپاهان، ذوب آهن (به استثنای فصل جاری) و ملوان از باشگاه‌های خوشنام فوتبال مردان هستند که سال‌ها در فوتبال زنان تیمداری کرده‌اند.

همچنین باشگاه پیکان از امسال وارد لیگ برتر فوتبال بانوان شده است. باشگاه‌های فولاد خوزستان و استقلال (در زمان مدیریت آجورلو) نیز پیش‌تر از برنامه‌ریزی برای ورود به فوتبال بانوان خبر داده بودند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.