4
عملکرد تیم ملی فوتسال در مسابقات کافا

زنگ خطر فوتسال | خبری از میدان دادن به نسل جدید نیست!

  • کد خبر : 88581
  • 11 بهمن 1401 - 21:38
زنگ خطر فوتسال | خبری از میدان دادن به نسل جدید نیست!
تیم ملی فوتسال زنان در حالی قهرمان مسابقات کافا شد که با ستاره‌های قدیمی خود پا به این تورنمت چهارجانبه گذاشته بود.

به گزارش “افرا ورزش” تیم ملی فوتسال زنان، با سه برد از سه بازی خود، قهرمان مسابقات آسیایی کافا شد و برای دومین سال متوالی به این عنوان دست یافت.

ملی‌پوشان با ۲۶ گل زده، ۴ گل خورده و ۲ کلین‌شیت قهرمان این مسابقات شدند. سارا شیربیگی، عنوان خانم گل و فرشته کریمی عنوان بهترین بازیکن را کسب کردند.

آمار ثبت‌شده، نشان از سطح نه چندان بالای این مسابقات می‌دهد. تورنمنتی که می‌توانست فرصت خوبی برای محک زدن جوانان و بازیکنان کم‌تجربه فوتسال باشد.

اما با تصمیم فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی و کادر فنی، بازیکنان انتخابی، ستارگان قدیمی و اثبات‌شده بودند، که تجربه زیادی در سطوح بالا داشتند و در سالیان گذشته همواره در تیم ملی درخشیده‌اند.

البته در در لیست دعوت‌شدگان، نام چند بازیکن جوان نیز به چشم می‌خورد که زیبا افروغ‌، بازیکن تیم پیکان نیز یکی از آن‌هاست. افروغ توانست یک گل نیز به دروازه تیم تاجیکستان وارد کند.

فرصت دادن و عملکرد این بازیکن جوان، نکته مثبتی در کارنامه تیم ملی در این رقابت به‌شمار می‌رود، هرچند که با توجه به پتانسیل بالای فوتسال زنان ایران، کافی نیست.

تیم ملی در بازی با تاجیکستان با به ثمر رساندن ۱۶ گل و بدون دریافت گل به برد دست یافت.‌ در مقابل قرقیزستان نیز با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد. آیا این بازی‌ها نمی‌توانستند مجالی برای جوانان باشند؟ نسل طلایی و قدیمی فوتسال زنان ایران نیازی به این‌گونه بازی‌ها برای اثبات خود ندارد.

با قرار گرفتن جام جهانی فوتسال زنان در برنامه‌های آتی فیفا، تیم‌ها به دنبال آمادگی هر چه بیشتر برای حضور در این مسابقات هستند. کادر فنی هم می‌توانستند با به‌کارگیری استعدادهای فوتسال‌، نسل جدید را برای حضور در میادین بین‌المللی آماده کنند.

از سوی دیگر، فرمت برگزاری فوتسال باشگاهی زنان امسال تغییر کرده است و با ۸ تیمی شدن سوپرلیگ، عملا فرصتی برای حضور بازیکنان بومی و جوان سایر تیم‌ها مقابل قدرت‌های فوتسال باقی نمانده است.

پیروزی بازحمت تیم ملی با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل ازبکستان، زنگ خطری را برای تیم ملی فوتسال به صدا درآورده است. جایی‌که تیم ملی نیاز شدیدی به تغییر نسل دارد و پیش از شروع مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی، باید خون تازه‌ای به تیم ملی یکی از قطب‌های فوتسال آسیا، تزریق شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.