9
با پیروزی بر سایپا در دیدار سوم نیمه نهایی

سریک ۳ سایپا ۱ | سریک فینالیست لیگ والیبال شد

  • کد خبر : 88810
  • 17 بهمن 1401 - 14:45
سریک ۳ سایپا ۱ | سریک فینالیست لیگ والیبال شد
دیدار سوم نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان امروز در گنبد بین سایپا و سریک گنبد کاووس برگزار و سریک با برتری سه بر یک، راهی فینال شد.

به گزارش افرا ورزش، از ساعت ۱۴ امروز دوشنبه ۱۷ بهمن، سومین و آخرین تقابل نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان در سالن المپیک گنبد کاووس بین سریک گنبد و سایپای تهران برگزار شد.

مسابقه ای با حضور پرشور تماشاگران که طی آن، سریک شکست در ست نخست را جبران کرد و با برتری سه بر یک، به دیدار پایانی لیگ راه یافت.

دیدار اول در گنبد : سریک ۲ سایپا ۳

دیدار دوم در تهران : سایپا ۲ سریک ۳

داوران : زهرا شیری، هدیه صابری و زینب حقی به ترتیب داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک

ست نخست، سایپا کم‌اشتباه

در ست نخست، سایپا از غفلت سریک نهایت استفاده را برد. اقدام سریک برای بازگشت به بازی در اواخر وقت بازی ناتمام ماند و سریک 20 بر 25 بازنده شد.

سایپا در این ست، مدیون ویدئو چک بود جایی که دو درخواست بازبینی از سوی مریم هاشمی با برگشتن امتیاز به سود سایپا همراه شد.

در امتیاز ۲۴، دریافت ناقص منظوری سریک را به شکست نزدیک کرد. ضربه فاطمه خلیلی پس از برخورد با دفاع سریک به بیرون رفت و بدین ترتیب امتیاز ۲۵ برای سایپا به دست آمد.

ست دوم، بازگشت بزرگ سریک

سایپا در شرایط برتری در ست دوم قرار داشت. مونا آشفته نمایش خوبی داشت و مهتاب رحمانی و مونا خواجه کلایی نقشی تعیین  کننده داشتند.

همچنین نقش مونا خواجه کلایی در این ست غیرقابل اجتناب بود گرچه سایپا با این مشکل مواجه بود که فقط یک خواجه کلایی داشت!

در صحنه امتیاز 22 سایپا که سریک تقاضای ویدئوچک داده بود، گزارشگر بازی به کنایه گفت: ویدئوچک ایرانی را مشاهده می کنید!

شبنم علیخانی در امتیاز 19 سریک، هوشمندانه توپ را به زمین سایپا چسباند. امتیاز 24 را مونا خواجه کلایی با پروازش و دفاع ناقص سریک به دست آورد.

آبشار مهسا صابری امتیاز 20 را برای سریک کسب کرد. سوپر سرویس سودابه باقرپور سریک را به امتیاز 21 هم رساند تا اختلاف پوئن به 3 برسد.

مریم هاشمی در این زمان درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه سریک با بازگشتی رویایی سه پوئن گرفت و امتیاز را به 24 بر 24 رساند و حتی 26 بر 25 پیش افتاد.

دریافت های ضعیف سایپا در سرویس های سریک سرانجام کار دست این تیم داد و سریک با ضربه نهایی مهسا صابری بر پیکر سایپا از شکست، پیروزی ساخت و این ست را 27 بر 25 به سود خود پایان داد.

ست سوم ، سایپا پراشتباه و سریک، سرسخت

بازی در سوم سوم با شروع خوب سریک همراه بود با این حال سایپا به سرعت خود را پیدا کرد و بازی در متیاز 5 مساوی شد. توقف بزرگ بازی در امتیاز ششم سایپا رخ داد جایی که اختلاف نظر در اعلام رای ویدئو چک، بازی را برای چندین دقیقه از جریان انداخت.

پس از وقفه ای طولانی بازی به جریان افتاد و رقابت دو تیم شانه به شانه بود تا جایی که دو تیم در امتیاز 14 به تساوی رسیدند.

بازی در ادامه به سود سریک تغییر جریان داد. راه ها به روز آبشارزن های سایپا بسته شد و در نتیجه سریک از سایپا فاصله گرفت.

در آخرین نفس های ست سوم، سایپا نشانی از تیم سرحال ست اول و اوایل ست دوم نداشت. آبشار ریحانه کریمی برای سایپا امتیاز 19 را در برابر 24 امتیاز سریک به ارمغان آورد اما یک خطا از سایپایی ها، امتیاز 25 را به سریک داد.

ست چهارم، پایان دلنشین برای سریک

در این ست، سایپا باروحیه تر آغاز کرد. دریافت‌های اشتباه در زمین سبب شد سایپا از سریک 9 بر 5 پیش بیفتد در حالی که ریحانه کریمی و حانیه محتشمی پور در آغاز ست چهارم، درخشان ظاهر شدند.

پس از کسب دو امتیاز پیاپی، مهتاب رحمانی در منطقه چپ، سایپا را صاحب امتیاز دهم کرد اما سریک با کسب 2 امتیاز متوالی اختلاف را به یک رساند.

سرویس فوق‌العاده شبنم علیخانی و در ادامه، آبشار ترسناک آیتک سلامت بازی را مساوی کرد. سلامت در ادامه سه امتیاز متوالی گرفت و سریک را پیش انداخت.

آیتک در امتیاز 14 سریک نیز با آبشار که دفعی ناقص و به بیرون داشت نقش اول را ایفا کرد و خودش امتیاز 15 را هم گرفت تا نتیجه ست چهارم 15 بر 11 به سود سریک شود.

سریک در ادامه با خطای سایپایی‌ها به امتیاز ۱۶ هم رسید و نازنین علیزاده آبشارش را به تور کوبید تا اختلاف باز هم بیشتر شود.

حانیه محتشمی پور با فرستادش آبشارش به بیرون، سریک را به امتیاز ۱۸ هم رساند. سرویس‌های مائده اسکندری در این دقایق کارساز به نظر می‌رسید.

شبنم علیخانی با پاسی فوق‌العاده به فاطمه منظوری سبب شد سریک به امتیاز ۱۹ دست یابد. حالا نوبت به سوپردفاع زهرا کریمی بود که امتیاز را برای سریک به ارمغان بیاورد.

آبشار مونا آشفته سرانجام سایپا را از رکود امتیازگیری خارج شود و این تیم را به امتیاز رساند. و سپس فاطمه خلیلی سیزدهمین پوئن را کسب کرد.

خروج مهسا صابری از بازی سبب شده بود سریک در دریافت‌ها، آسیب‌پذیر نشان دهد. امتیاز ۲۱ با آبشار آیتک سلامت برای سریک به دست آمد و زهرا کریمی سرویس خود را به بیرون فرستاد تا سایپا ۱۴ امتیازی شود.

کار سرعتی از سریک با امتیازگیری سودابه باقرپور همراه شد تا نتیجه ۲۲ بر ۱۴ شود اما آیتک سلامت، سرویس خود را از دست داد و نتیجه ۲۲ بر ۱۵ شد.

امتیاز ۲۳ سریک توسط سودابه باقرپور به دست آمد. سریک در این لحظات به‌شدت از سوی هوادارانش تشویق می‌شد.

ریحانه کریمی اختلاف را کم کرد اما امتیاز ۲۴ سریک با مائده اسکندری ثبت شد. حانیه محتشمی پور هفدهمین پوئن را برای سایپا کسب کرد اما آبشار مهارنشدنی مائده اسکندری کار را تمام کرد.

بدین ترتیب سریک ۲۵ بر ۱۷ این ست را برد و با برتری سه بر یک، به فینال رسید تا حریف پیکان تهران شود.

در حاشیه مسابقه :

— گزارشگر بازی در تمام طول مسابقه، زهرا صالحی را درسا فلاح خواند!

— نماینده فدراسیون والیبال در جریان بازی با بلندگو از تماشاگران خواست که از شعارهای تنش‌زا خودداری کنند.

— در پایان مسابقه، بازیکنان سریک نزد هواداران رفتند و شادی این پیروزی را با هم قسمت کردند.

— جمعی از بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ برتر در جایگاه هواداران، تماشاگر این بازی بودند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.