10
لیگ برتر والیبال در پایان راه

بهترین لیبرو؟ آینده به محدثه مشتاقی تعلق دارد

  • کد خبر : 88826
  • 18 بهمن 1401 - 7:52
بهترین لیبرو؟ آینده به محدثه مشتاقی تعلق دارد
لیگ برتر والیبال به آخرین نقطه خود رسیده اما لیگ ۱۴۰۱ لیگی برای اثبات چهره‌های جوان بود. بازیکنانی همانند محدثه مشتاقی.

به گزارش افرا ورزش، والیبال زنان ایران در پست لیبرو داشته‌های پرشماری ندارد. این را می‌توان از استیصال برخی از تیم‌ها در شرایط سخت مسابقه درک کرد.

نفرات یک تیم والیبال مثل چرخ دنده‌های یک کارخانه هستند و در این میان، نمی‌توان کتمان کرد که لیبروی خوب، چرخ‌دنده کلیدی کارخانه است.

به همین دلیل است که سرنخ شکست برخی از تیم‌ها در لیگ جاری به نبود یک لیبروی خیلی مطمئن می‌رسد. به عبارت دیگر، این، تفاوت بین شانس پیروزی یا شکست در مبارزات تعیین کننده است.

لیگ ۱۴۰۱ یک لیبروی جوان را معرفی کرده است. محدثه مشتاقی در ۲۳ سالگی، هم تجربه مناسبی در ذوب آهن به دست آورده و هم در حال رشدی محسوس است.

او در ذوب آهن ۱۴۰۱ مهره‌ای غیرقابل‌انکار بود و نقشی مهم در رتبه سوم گاندوهای اصفهان داشت. مشتاقی در تیمی بزرگ و هم پست با فرزانه مرادیان رشد کرد و البته نباید از تجربه ارزنده حضور در کاسپین هم به آسانی گذر کرد.

سال جاری و بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه برای او یک آغاز نبود اما یک تجربه ویژه و حاکی از اعتمادی بود که مشتاقی به آن پاسخ مناسبی داد.

تجربه بازی در تیم ملی در قونیه و اعتماد به او در ذوب آهن، از محدثه جوان بازیکنی کم‌اشتباه ساخته است اما این به معنای ایجاد یک دستاورد شخصی برای محدثه مشتاقی نیست.

خروجی پیشرفت شاخص او این است که این لیبروی جوان اکنون ارزشمندترین لیبروی والیبال زنان ایران است و تنها نگار کیانی بازیکن باتجربه و باارزش پیکان در کلاس و سطح او وجود دارد.

نگار کیانی با سابقه سال‌ها حضور در تیم‌های ملی و تیم‌های سرشناس، در حوالی 31 سالگی یک عنصر باتجربه است اما با یک حساب و کتاب منطقی می‌توان دریافت، زمان، زمان سرمایه‌گذاری روی مشتاقی جوان و مشتاقی‌های در راه است.

در تیم‌های ملی پایه و نیز باشگاه‌های فعال والیبال ایران، مربیان سخت مشغول کارند تا ستاره‌های جدیدی را پرورش دهند اما موفقیت نهایی، سهم همه نیست.

موتورهای بازیکن سازی والیبال سال‌ها فعالیت کرده تا امروز محدثه مشتاقی، آیتک سلامت، زهرا کریمی، ریحانه کریمی، الهه پورصالح و شقایق حسن خانی چهره‌های جدید و نوآورش باشند.

والیبال ایران مثل پدر و مادری سالخورده به بالیدن امثال محدثه و دختران دیگر والیبال نگاه می‌کند و از این نظاره لذت می‌برد. لذت امید به آینده.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.