5
در ستایش جوان ترین ترکیب سوپر لیگ کاراته

درخشش کاتاروهای زاینده رود ، این بار در سوپرلیگ

  • کد خبر : 89346
  • 01 اسفند 1401 - 21:02
درخشش کاتاروهای زاینده رود ، این بار در سوپرلیگ
پس از گذشت پنج هفته از سوپر لیگ کاراته زنان، نتایج و امتیازات در بخش کاتای تیمی، نگاه‌ها را به سوی تیم جوان اصفهان معطوف کرده است.

به گزارش افرا ورزش، پس از دوران خاموش لیگ‌های کاراته در کرونا، سوپر لیگ بار دیگر هیجان را به کاراته بازگردانده است و جز چهره‌های معدود، تقریباً هیچ‌یک از نفرات ارزشمند از لیگ بیرون نمانده‌اند.

همچنین حضور چهره‌های جدید و تازه‌کار و تقابل با کهنه‌کاران لیگ و تیم ملی، هیجان را دو چندان کرده است.

در این میان، نتایج بخش کاتای تیمی، توجه را به تیم اصفهان جلب می‌کند. تیمی که با ترکیب ملیکا سلطانی، تینا فتاحی، یکتا داوری در دو سال اخیر شایستگی خود را اثبات کرده است.

سه دختر اصفهانی سال گذشته به عضویت تیم ملی درآمدند اما تقدیر از حضور آنها در رقابت‌های آسیایی قزاقستان جلوگیری کرد.

آن‌ها در لیگ کاراته وان ایران همیشه طلایی بودند و امسال دو رقابت آسیایی و جهانی را تجربه کردند که طلای آسیا در کارنامه آنها ثبت شد.

برای ملیکا، تینا و یکتا هنوز مسیری طولانی در پیش است با این حال، درخشش آنها روی تاتامی سوپرلیگ بهانه‌ای برای پرداخت به این سه دختر آینده دار است.

ملیکا سلطانی به نمایندگی از این تیم سه‌نفره به سؤالات ما پاسخ داده است.

افرا ورزش: ظاهرا در کنار هم عناوین زیادی در یکی دو سال اخیر به دست آورده‌اید.

ملیکا سلطانی : در کاتای تیمی توانستیم مقام اول مسابقات آسیایی ازبکستان را به‌دست آوریم. سه دوره پیاپی به تیم ملی برسیم، رنکینگ یک کاراته وان کشور را کسب کنیم و حالا رنکینگ یک سوپر لیگ کشور هم از آن ماست.

یکتا داوری در رده نوجوانان دو سال پیاپی عضو تیم ملی است رنکینگ یک کاراته وان کشور و مقام اول مسابقات برترین برترین‌ها را کسب کرده است و سابقه حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی در بخش کاتا انفرادی را هم در کارنامه خود دارد.

تینا فتاحی دیگر هم تیمی‌ام در رده نوجوانان دو دوره نایب قهرمان کشور شده است و در رقابت برترین برترین‌ها به مدال برنز رسیده است.

خود من هم دو دوره نایب قهرمان رقابت‌های قهرمانی کشور هستم مدال نقره برترین برترین‌ها و رنک چهار رده سنی جوانان هستم.

افرا ورزش: روزهای تلخ و شیرین این چالش‌های تیمی چطور سپری شده؟

همیشه همین‌طور بوده. اولین سالی که فیکس تیم ملی شدن را تجربه کردیم به خاطر مشکلات جداول به این مسابقات اعزام نشدیم و آن، اتفاق تلخی برای ما بود.

دو روز قبل از روز مسابقه جهانی ترکیه هم اتفاق سختی داشتیم افتاد. دو سال برای این لحظه تلاش کرده بودیم اما متاسفانه من آسیب دیدم و با پای آسیب‌دیده مجبور شدیم وارد زمین مسابقه بشویم و نتیجه‌ای که باید، نگرفتیم.

روزی که مدال طلای مسابقات آسیایی را کسب کردیم روز خاطره‌انگیز ما بود. توانستیم در فینال مقابل تیمی پیروز شویم که برنز مسابقات جهانی قونیه را در کارنامه داشت.

افرا ورزش: این تیم چطور شکل گرفت؟

نقش مربی ما در این مسیر خیلی پررنگ بود و همیشه وجود سنسی رواخواه باعث دلگرمی ما بود. همیشه تلاش کرده‌ایم نتیجه زحمات او را به بهترین شکل جبران کنیم.

سال ۱۳۹۹ با تشخیص مربی و اساتید ما سه نفر در کنارهم در قالب یک تیم قرار گرفتیم و به خاطر پتانسیل و هماهنگی اجرا که از قبل ایجاد شده بود خیلی زود یکدل شدیم و برای اهداف مشترک باهم تلاش کردیم.

ما تقریباً هرروز ۳ ساعت تمرین داریم. تمرینات در خانه و برنامه‌ریزی روی ساعت تمرینات باعث می‌شود کاتای تیمی و انفرادی را در کنار هم داشته باشیم.

در چند روز آینده تصمیم داریم به مسابقات لیگ پایه جهانی فجیره امارات و لیگ سری آ قونیه در ترکیه شرکت کنیم و در ادامه امیدواریم بهترین نتایج را در تیم ملی بزرگسالان کسب کنیم.

افرا ورزش: هر یک از شما چه نقشی در تیم دارد؟

بعد از مطرح کردن سؤال برای هم تیمی‌هایم به این جواب رسیدیم که من تأثیر گذاری بیشتری در تیم دارم البته این کاملاً یک کار تیمی است.

انگیزه بخشی و روحیه حمایتگری توسط من در تیم ایجاد می‌شود. یکتا دقت منحصر به فردی دارد و تینا با تلاش بسیار به ما فرصت پیشرفت می‌دهد.

افرا ورزش: و آیا در پشت صحنه این تیم خوش آتیه افرادی حضور دارند؟

صرف‌نظر از مربی‌مان، مربی و پدر مادرها قطعاً نقش مهم و اصلی را در مسیر ما داشته‌اند و اگر وجود و حمایت آنها نبود هرگز به نتیجه دلخواه نمی‌رسیدیم.

می‌خواهم از برادرم هم یاد کنم او همیشه و در هر لحظه حامی و پشتیان و امید من برای ادامه مسیر آینده است. برای هر یک از ما، این مبارزه‌ای است که به تنهایی از عهده‌اش بر نمی‌آییم.

موفقیت هر ورزشکاری، حاصل کار یک گروه است و در کاتای تیمی، این کار گروهی آشکارتر است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.