7
در فوتبال، آرزوها سقف ندارند

داستان افسانه چترنور | خانم گلی که یک مدافع بود

  • کد خبر : 89355
  • 01 اسفند 1401 - 21:23
داستان افسانه چترنور | خانم گلی که یک مدافع بود
او تنها به زدن یک گل راضی نمی‌شود و معمولا پوکر می‌کند. صحبت از افسانه چترنور خانم گل لیگ برتر فوتبال بانوان ایران است.

یگانه عصاری – افرا ورزش:  در 14 سالگی به تیم ملی دعوت شد و هر روز بیشتر از روز قبل درخشید. از روزی که مدافع تیمش بود تا حالا که گلزن‌ترین مهاجم است و لقب خانم گلی فوتبال ایران را یدک می‌کشد، هر روز نامش را در فوتبال ایران شنیده‌ایم.

حالا افسانه، بازیکن تیم شهرداری سیرجان دقیقا همان بازیکنی است هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد گرچه امسال، تیمش روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرد و نتیجه مورد انتظار را به دست نیاورد.

او که در بازی‌ها تنها به زدن یک گل راضی نمی‌شود و معمولا پوکر می‌کند، در گفتگوی اختصاصی با افرا ورزش از خانم گلی دوباره فوتبال ایران و سقف آرزوهایش در فوتبال گفت. آرزوها و اهدافی که برای او هر روز بزرگ‌تر می‌شود.

چه شد که مسیر زندگی‌ات به سمت فوتبال کشیده شد و فوتبالیست شدی؟

من در 10 سالگی ورزش را از رشته بسکتبال شروع کردم و بعد به دلیل علاقه به فوتبال و مهیا نبودن شرایط تمرینی برای فوتبال در زنجان با فوتسال به ورزش شهر زنجان معرفی شدم.

پس از آن بود که توسط مربی‌ام خانم عسگری به اردوی تیم ملی فوتبال زیر 14 سال دختران معرفی شدم و مسیر زندگی ام تغییر کرد.

امسال هم خانم گل شدی و درخشیدی. یدک کشیدن اسم خانم گل چه احساسی دارد؟

من از ابتدا یک مهاجم نبودم بلکه مدافع چپ پای تیمم بودم که در لیگ سال 95 با مصدومیت شبنم بهشت که فوروارد اصلی تیم ما بود، به اصرار خانم جهان نجاتی پستم را تغییر دادم.

در نتیجخ، به خط جلو آمدم و عنوان فوروارد تیم، شروع به کار کردم. چون تجربه زیادی در این پست نداشتم، تمرینات اختصاصی و ویژه ای کردم و از آن سال به بعد هرسال در جدول گل‌زنان جزء نفرات اول تا سوم بودم و دوبار هم توانستم خانم گل مسابقات شوم.

لیگ برتر فوتبال زنان

یدک کشیدن نام خانم گلی مسئولیت مرا بیشتر می‌کند. باعث می‌شود در تمامی ضربات آخر دقت بیشتری به خرج دهی، از تمامی موقعیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنی و بهترین موقعیت‌ها را برای تیمت خلق کنی.

شهرداری سیرجان امسال حواشی کم نداشت. از تغییر مربی در هفته‌های پایانی تا اعتصاب برخی بازیکنان.

اگر اشکالی ندارد درباره مسائل حاشیه‌ای صحبت نکنیم.

ما در لیگ بانوان قراردادهایی داریم که مبالغ آن به قدری ناچیز است که حتی نمی‌توان درباره آن صحبت کرد. این مساله را تایید می‌کنی؟ قرارداد تو به عنوان خانم گل لیگ چقدر با قرارداد آقای گل تفاوت دارد؟

تفاوت عدد قراردادها در لیگ بانوان و آقایان اصلا قابل مقایسه نیست و این چیزی نیست که فقط در کشور ما وجود داشته باشد.

در تمام دنیا تفاوت فاحشی بین قرارداد آقایان و بانوان در فوتبال وجود دارد اما من فکر می‌کنم در یکی دوسال اخیر جهش‌های خوبی در قرارداد بازیکنان رخ داده است.

با این وجود اما هنوز در لیگ بانوان، بازیکنان به اندازه زحمتی که میکشند، دریافتی ندارند. ما نمی‌توانیم این‌ها را با هم مقایسه کنیم اما می‌توانیم امیدوار باشیم که این اعداد به هم نزدیک شوند و قراردادهای بانوان رشد بیشتری داشته باشد.

من مطمئنم که حرفه‌ای شدن قراردادهای بانوان، اسپانسرهای هم جذب فوتبال بانوان می‌شوند و یقینا عملکرد بهتر و لیگ حرفه‌ای خواهیم داشت.

تو خانم گل فوتبال ایرانی. سقف آرزوهای تو کجاست؟

در فوتبال آرزوها سقف ندارند. هر مرحله آرزوهای مورد نیاز ما، یک مقطع از زندگی ماست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.