10
به تعاریف جدید از جوانی ایمان بیاوریم

برگ برنده‌ای به نام پوران زارع | مدافعی برای تمام فصول

  • کد خبر : 89383
  • 03 اسفند 1401 - 9:26
برگ برنده‌ای به نام پوران زارع | مدافعی برای تمام فصول
پوران زارع؛ امتیارآور ترین بازیکن دیدار نهایی لیگ برتر والیبال زنان و بهترین مدافع لیگ از کیفیت لیگ امسال می‌گوید.

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر والیبال زنان ۱۴۰۱ با قهرمانی پیکان پایان یافت و نقش پوران زارع در این قهرمانی غیرقابل انکار بود.

مدافع میانی سایپا در آغاز فصل ۱۴۰۱ به پیکان پیوست و حاصل این جابجایی، قهرمانی پیکان و کسب عنوان بهترین مدافع برای سومین سال پیاپی بود.

پوران در گفتگوی اختصاصی با افرا ورزش درباره فینال لیگ میان پیکان و سریک گنبد گفت: دوست داشتم سریک همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. اگر آنها دو بازیکن مهمشان را از دست نداده بود، فینال بازی جذاب‌تری از آب در می‌آمد.

او می‌گوید از اینکه امتیازآورترین بازیکن این بازی بوده اطلاعی نداشته اما برایش پیروزی پیکان مهم بوده است. این، هدفی بود که پیکان صبورانه آن را دنبال کرد.

پوران زارع، مطمئن در نبردهای روی تور

پوران زارع ادامه می‌دهد: از پیوستن به پیکان راضی هستم و شرایط خوبی در این تیم داشتم. عموماً وجود کم و کاستی در باشگاه‌ها طبیعی است با این حال پیکان توانست شرایط مساعدی را برای بازیکنان فراهم کند. فکر می‌کنم همین امر و البته تمرینات منظم اصلی‌ترین عامل قهرمانی در لیگ امسال بود.

لیگ برتر والیبال زنان

پوران ۳۹ ساله است اما در میدان و در نبردهای روی تور، این عدد هیچ معنایی جز تبلور تجربه و فهم والیبال ندارد. به عبارت دیگر او نشان داده که سن، عاملی قطعی و تعیین‌کننده در قضاوت در مورد کیفیت یک بازیکن نیست.

انگیزه‌های پوران پابرجاست

از سوی دیگر، ستاره مرودشتی پیکان در خصوص کیفیت لیگ ۱۴۰۱ می‌گوید: پخش شدن بازیکنان ملی و باسابقه در تیم‌های مختلف و همچنین جذب بازیکنان جوان آینده‌دار کیفیت لیگ را نسبت به سال‌های گذشته ارتقا داد اما به عقیده من کیفیت داوری و قضاوت می‌توانست بهتر از این باشد.

پوران بار دیگر و برای سال سوم، عنوان بهترین دفاع میانی را به دست آورد: برایم مهم بود همزمان با ایستادن در سکوی قهرمانی بتوانم عنوان بهترین بازیکن در پست تخصصی‌ام را کسب کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

پوران زارع تاکید می‌کند: من سه سال متوالی بهترین مدافع میانی در لیگ برتر ایران و بهترین مدافع باشگاه‌های آسیا شده‌ام و هنوز هم برای ادامه این راه انگیزه دارم.

پوران زارع، نمادی برای تعریف نوین جوانی

پوران، ترکیبی از سادگی و اسرارآمیزی است. کدام بازیکن در ۴۰ سالگی تا این اندازه در اوج بوده است؟ به نظر می‌رسد باید به تعاریف جدید سازمان بهداشت جهانی در مورد سن، عادت کنیم و یا اعداد رو دور بریزیم.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید انسان ۱۷ تا ۲۵ ساله نوجوان و ۲۵ تا ۶۵ ساله جوان است. یعنی باورهای پیشین در مورد اعداد ۳۰ و ۴۰ در مورد جوانی، تغییر کرده است.

در همین حال، روانشناسان و جامعه‌شناسان جهانی می‌گویند برای تعریف جوان، اعداد را رها کنید و به مسائل مهم‌تر بیاندیشید.

به عقیده آنها، مادامی که افراد احساس پویایی کنند، هدف داشته باشند و برای ادامه زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند می‌توانند احساس جوانی کنند، حتی اگر عدد سنی‌شان از هر بازه عددی گذشته باشد.

این تعریف که در آن حد و اندازه و عددی یافت نمی شود، برجسته ترین تصویر از دورنمای مسیر پوران و هر یک از ما در زندگی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.