6
مسابقات دومیدانی جام خلیج فارس کرج

عبور عیدیان از رکورد مریم محبی | مانا دوباره رکورد زد

  • کد خبر : 90750
  • 15 اردیبهشت 1402 - 18:40
عبور عیدیان از رکورد مریم محبی | مانا دوباره رکورد زد
در مسابقات دومیدانی جام خلیج فارس نازنین عیدیان در ۴۰۰ متر رکورد مریم محبی را بهبود بخشید و مانا حسینی بار دیگر در پرتاب نیزه رکورد زد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دومیدانی جام خلیج فارس امروز در ورزشگاه شریعتی کرج برگزار شد و دختران دوومیدانی کار در نوبت صبح رقابت کردند.

مسابقات در مواد ۱۰۰ متر، ۱۰۰ متر با مانع، ۴۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، پرش با نیزه و پرش طول به انجام رسید.

در این رقابت دو رکورد رده سنی جوانان بهبود یافت. مانا حسینی در پرتاب نیزه و نازنین عیدیان در ۴۰۰ متر ستاره‌های این رقابت و رکوردشکنان کرج بودند.

در رقابت‌های برگزار شده در پرش ارتفاع مهدیه زعیمی با رکورد ۱٫۶۵ متر بالاتر از محیا نعیمی قهرمان شد و در پرش با نیزه سمیرا کردعلی و فاطمه خدایی به ۳٫۴۰ متر به طور مشترک اول شدند.

مهسا میرزاطبیبی رکورددار پرش با نیزه ایران نیز در این رقابت حضور داشت که به دلیل پرش خطا به عنوانی نرسید. او در این رویداد تنها به دنبال رکورد جدید بود که البته موفق نشد.

در ۱۰۰ متر با مانع، فائزه آشورپور دونده مشهدی با زمان ۱۴٫۱۱ ثانیه بالاتر از فاطمه محیطی زاده به مقام اول دست پیدا کرد.

در پرتاب نیزه، مانا حسینی تنها چند روز پس از ثبت رکورد جدید جوانان باز هم رکوردش را ارتقا داد و این بار نیزه را ۴۷٫۶۷ متر پرتاب کرد. او در حضور سحر ضیایی رکورددار و قهرمان این ماده که حدنصاب ۴۳٫۲۶ متر را ثبت کرد به قهرمانی رسید.

 

در ماده ۱۰۰ متر فائزه نسایی با زمان ۱۲٫۲۵ ثانیه بالاتر از مریم محبی که زمان ۱۲٫۴۲ ثانیه را ثبت کرد به‌عنوان نخست دست یافت.

دیگر رکوردشکنی کرج به نازنین فاطمه عیدیان تعلق داشت. او موفق شد در رقابت ۴۰۰ متر با ثبت زمان ۵۵.۴۳ ثانیه رکورد ملی این ماده را در رده سنی جوانان جابه‌جا کند.

رکورد ۴۰۰ متر جوانان کشور با زمان ۵۵.۸۵ ثانیه متعلق به مریم محبی بود. مریم محبی نیز پس از شکسته‌شدن رکوردش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به عیدیان تبریک گفت.

عیدیان در این رقابت قهرمان شد و بالاتر از کژان رستمی و شهلا محمودی قرار گرفت.

در پرش طول، ریحانه مبینی، حاکم این ماده با پرشی به طول ۶ متر و ۴ سانتی‌متر بالاتر از الهه رحیمی فر به‌عنوان نخست رسید و در ۱۵۰۰ متر پریچهر شاهی با زمان ۴ دقیقه و ۴۱ ثانیه و ۷ صدم ثانیه به قهرمانی رسید.

در پرتاب دیسک مقام نخست به الهام سمرقندیان چهره کهنه کار این ماده رسید که دیسک را 43 متر و 23 سانتی‌متر پرتاب و از وصال رحمانیان پیشی گرفت.

در پرتاب وزنه الهام هاشمی با پرتابی ۱۴ متر و ۵۱ سانتی‌متری بالاتر از ملینا رضایی ملک اول شد.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.