5
چرا کاراته پخش تصویری ندارد؟

جلیل پور: کاراته کاهای چادرملو یک ریال هم دستمزد نگرفتند

  • کد خبر : 91122
  • 27 اردیبهشت 1402 - 17:08
جلیل پور: کاراته کاهای چادرملو یک ریال هم دستمزد نگرفتند
چادرملو اردکان یکی از تیم‌های شاخص فصل اخیر سوپرلیگ کاراته بود. تیم راضیه جلیل پور با حداقل بودجه ممکن در جمع تیم‌های برتر قرار گرفت.

به گزارش افرا ورزش، تیم چادرملو اردکان با هدایت راضیه جلیل پور در فصل 02-1401 سوپرلیگ کاراته زنان حضور داشت و گرچه قهرمان نشد اما یکی از تیم های قدرتمند و بالانشین جدول، نام گرفت.

جلیل پور که در فصول اخیر تقریبا حضوری پررنگ در سوپرلیگ داشته و طعم قهرمانی را هم چشیده، در فصل اخیر با تیمی جوان وارد لیگی شد که رقابت برای قهرمانی نیازمند سرمایه مالی بیشتری بود.

با این وجود، چادرملو صرف نظر از برنامه خود برای کسب یک جایگاه شاخص در لیگ، توانست فرصت ارزنده ای برای نفرات جوان و جویای نامش پدید بیاورد تا تجربه بیشتری به دست بیاورند.

شاید اگر آن ها بودجه مس رفسنجان را داشتند قهرمان لیگ نام دیگری جز دانشگاه آزاد داشت گرچه اسامی قهرمانان برای مدت طولانی به خاطر سپرده نمی شود.

راضیه جلیل پور، سرمربی تیم کاراته زنان چادرملو اردکان در گفتگوی اختصاصی با افرا ورزش از شرایط تیمش در مسابقات امسال گفت.

به آینده سوپرلیگ امیدوار باشید

راضیه جلیل پور شرایط لیگ امسال را متفاوت از لیگ‌های گذشته دانست و گفت: امسال شاهد بودیم در تمام تیم‌ها بازیکنان تراز اول و ملی پوش وجود داشتند و همچنین از اقصی نقاط ایران تیم داشتیم.

وضعیت امسال سوپرلیگ به صورتی بود که تعداد کاراته کاهای جویای نام و جوان زیاد بود. این موضوع سبب امیدواری به  آینده کاراته است.

در رابطه با داوری، ترجیح ما این بود که لیگ با شیوه داوری جدید پیش برود، که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. وجود ویدیو چک باعث شد که ما بتوانیم از این فرصت‌ استفاده کنیم و امتیازهای زیادی را کسب کنیم.

راضیه جلیل پور

اعتراض رقبا: بازیکنان جوان در سوپرلیگ نباشند!

جلیل پور از اعتماد به جوانان در تیم چادرملو گفت و افزود: بیش از 90 درصد از اعضای تیم چادرملو از شاگردهای من و از نظر سنی بسیار جوان بودند. بنابراین تیم ما بازیکن جوانان زیادی داشت و حتی سه یا چهار بازیکن کلیدی جوان داشتیم که عملکرد خوبی بروز دادند.

این موضوع باعث شد تا چند تیم اعتراض کنند و بگویند بازیکنان جوانان نباید در سوپر لیگ حضور داشته باشند و سوپرلیگ جای بزرگسالان است که اظهار نظر عجیبی بود.

اما در حالت کلی به دلیل اینکه کاراته کاهای تیم ما زیر نظر خودم آموزش می‌دیدند و روند پیشرفت آنها را از گذشته زیر نظر داشتم، از نتایج کسب شده و عملکرد بازیکنان راضی بودم.

بودجه باشگاه تنها برای تدارکات کافی بود

سرمربی تیم کاراته زنان چادرملو اردکان در رابطه با شرایط مالی تیمش اشاره داشت: باید بگویم که اوضاع مالی رضایتبخش نبود. بودجه‌ای که دادند تنها برای تدارکات تیم کافی بود و به علت کمبود بودجه، نتوانستیم با هیچ یک از بازیکنان قرارداد مالی ببندیم.

این در صورتی بود که بسیاری از بازیکنان پیشنهادهای خوبی داشتند. اما معرفت گذاشتند و کنار من ماندند و ادامه دادند. متاسفانه شرایط مالی در شأن تیم ما نبود. اما مدیریت این قول را دادند که در صورت مستمر بودن این نتایج پاداشی به تیم بدهند.

اکثر تیم‌های دیگر، حتی تیم‌های محلی با بازیکنان قرارداد داشتند. به عنوان مثال تمام نفرات مس رفسنجان و دانشگاه آزاد قرارداد دارند. تیم ما به عنوان یک تیم بالای جدولی در این زمینه مظلوم واقع شد.

راضیه جلیل پور

توان بستن قرارداد با بازیکنان را نداشتیم

راضیه جلیل پور ادامه داد: با این شرایط مالی، تنها توانستیم هزینه سفر و اسکان تیم را از بودجه چادرملو تامین کنیم . با این حال از مدیریت محترم تیم چادرملو تشکر می‌کنم که شرایطی فراهم شد که تیم کاراته چادرملو در سوپرلیگ حضور داشته باشد.

همچنین ما یک بازیکن بومی از اردکان به نام نرگس میراحمدی داشتیم که کاراته کای بسیار خوب و آینده‌داری است و در لیگ امسال او فرصت خوبی برای کسب تجربه به دست آورد.

کاراته هیچ رسانه‌ای ندارد!

راضیه جلیل پور اظهار داشت: بعد از هشت سال کار در لیگ می‌توانم این گلایه را بکنم که متاسفانه ما سالن مسابقه مناسبی را نداریم که جایگاه مناسبی برای تماشاگران و اعضای تیم ها داشته باشند.

همچنین ما پخش ویدئویی نداریم در است که مسابقات بعضی رشته‌ها مانند تکواندو از رسانه‌های مختلف پخش می‌شوند. اما لیگ کاراته زنان علی‌رغم رعایت قوانین و شئونات اسلامی تا به حال شاهد پخش مسابقاتش از هیچ رسانه تصویری نبوده است

این موضوع باعث می‌شود تا اسپانسرها انگیزه ای برای همکاری با تیم‌های لیگ نداشته باشند. اسپانسر و بودجه کافی هم که نباشد امکان حضور تیم ها در لیگ از بین می رود و در نتیجه جوانان کاراته کای ما مجبورند بیرون بنشینند و تماشاگر باشند.

از شرکت صنعت و معدن چادرملو که در حد توان خودشان حمایت کردند و از مدیریت محترم نیز تشکر می‌کنم؛ امیدوارم با حمایت‌های ایشان و تیم بتوانیم در آینده نیز با نام چادرملو فعالیت کنیم و نتایج بهتری به دست بیاوریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.