6
با فاصله‌ای ۹ امتیازی نسبت به مس

دانشگاه آزاد قهرمان سوپر لیگ کاراته زنان شد

  • کد خبر : 91199
  • 29 اردیبهشت 1402 - 16:37
دانشگاه آزاد قهرمان سوپر لیگ کاراته زنان شد
تیم دانشگاه آزاد قهرمان سوپر لیگ کاراته زنان شد و با فاصله‌ای ۹ امتیازی نسبت به مس این قهرمانی را جشن گرفت. موفقیتی که قابل پیش بینی بود.

به گزارش افرا ورزش، پرونده سوپرلیگ کاراته زنان در فصل ۰۲-۱۴۰۱ امروز با برگزاری مسابقات باقی‌مانده بسته شد و جام قهرمانی به تیم دانشگاه آزاد رسید.

سالن کبگانیان تهران امروز شاهد آخرین رقابت کاتاروها و کومیته کاهای حاضر در سوپرلیگ بود در حالی که قهرمانی دانشگاه آزاد پیش از این نیز قطعی شده بود.

در آخرین روز این مسابقات دانشگاه آزاد بازی‌های باقی‌مانده خود را نیز با برد پشت سر گذاشت و با ۴۸ امتیاز قهرمانی را نهایی کرد. مس رفسنجان با ۳۹ امتیاز دوم شد.

چادرملوی اردکان که امیدهایی به نایب‌قهرمانی داشت در نهایت با ۳۶ امتیاز به جایگاه سوم بسنده کرد و عنوان چهارم نیز به آکادمی نریمان مازندران رسید.

روز آخر، بدون شگفتی

در آخرین روز مسابقات ستارگان پایتخت ۲۸ بر صفر دال کرمانشاه را مغلوب کرد، مس رفسنجان ۲۱ بر ۷ آکادمی نریمان را شکست داد، هیئت مریوان ۲۸ بر صفر برابر چادرملو شکست خورد و آکادمی میرعماد ساری ۱۴ بر ۱۰ هیئت بهارستان را از پیش رو برداشت.

همچنین از هفته پایانی دیدار مهم دانشگاه آزاد و چادرملوی اردکان ۱۹ بر ۶ به سود صدرنشین خاتمه یافت و این نتیجه، هدیه ای برای مس رفسنجان و مسجل کننده نایب قهرمانی این تیم و سومی چادرملو بود.

مس رفسنجان به آسانی ۲۸ بر صفر دال کرمانشاه را برد، ستارگان پایتخت در حالی که در کاتا بازنده شده بود در نهایت ۱۹ بر ۵ هیئت مریوان را شکست داد، و آکادمی نریمان مازندران ۲۵ بر ۳ هیئت بهارستان را برد.

دانشگاه آزاد، در مسلح‌ترین وضعیت ممکن

آویشن باقری، فاطمه سعادتی، مبینا کاویانی، بهنوش نجفی، صدیقه شاهرخی، سیتا محمدی، لیلا برجعلی، سحر شیروانی، آتوسا گلشاد نژاد، فاطمه قاسمی، معصومه محسنیان، زهرا علیزاده، هنگامه بی غم و نگین آلتونی نفرات کومیته تیم دانشگاه آزاد را تشکیل دادند

سوپرلیگ کاراته زنان

در کاتای انفرادی دانشگاه آزاد فاطمه صادقی و حدیثه جمال و در کاتای تیمی، تیم سه‌نفره الناز تقی پور، شادی جعفری زاده، نجمه قاضی زاده و تیم سه نفره زینب حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی حضور داشتند.

با این ترکیب از نفرات کومیته و به‌خصوص، کاتا، رقابت با دانشگاه آزاد تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید. دانشگاه آزاد، در مسلح‌ترین وضعیت ممکن قرار داشت.

این در حالی است که وضعیت قرارداد دختران کاراته کا کماکان فاجعه‌بار است و دانشگاه آزاد با حداقل دستمزد ممکن به بهره‌وری از بهترین‌های کاراته ایران مشغول است.

در هر حال، این دانشگاه آزاد است.تیمی که بهترین‌های کاراته ایران را با کمترین دستمزد ممکن، جذب می‌کند و سپس دست‌هایش را در جیبش می‌گذارد و به تماشای نمایش هالیوود پرستاره می نشیند. بی رقیب و با پایانی قابل پیش بینی.

طراوت و مبینا حیدری، اعتبار مس رفسنجان

همچنین در ترکیب تیم رده دومی مس رفسنجان، چهره‌های شاخصی چون طراوت خاکسار و شیما آل سعدی به همراه مبینا حیدری ملی‌پوش و جوانانی چون سوده خلیلی و روی تاتامی رفتند.

بازگشت طراوت به صحنه سوپرلیگ هم برای مس رفسنجان در سال ورودش به تیمداری در کاراته زنان، اعتبار آفرین بود و هم برای لیگ. ضمن این که بدون شک، مبینا حیدری مهره اول آنها بود.

چادرملو نیز در حالی سوم شد که به گفته سرمربی‌اش، راضیه جلیل پور بودجه این تیم تنها کفاف اسکان و رفاه تیمش را داد و بازیکنانش بدون دستمزد چادرملو را در لیگ کاراته زنان، سوم کردند.

فاطمه زهرا سعیدآبادی، مهدیس دوستی، زینب جعفرنژاد و زهرا بنیایی نفرات برجسته تیم کم ستاره اما سرسخت چادرملو بودند.

 رده بندی سوپرلیگ کاراته زنان

۱. دانشگاه آزاد با ۴۸ امتیاز تیمی و ۳۶۷ امتیاز انفرادی

۲. مس رفسنجان با ۳۹ امتیاز تیمی و ۳۱۲ امتیاز انفرادی

۳. صنعت و معدن چادرملو با ۳۶ امتیاز تیمی و ۲۸۲ امتیاز انفرادی

۴. آکادمی نریمان مازندران با ۳۰ امتیاز تیمی و ۲۶۵ امتیاز انفرادی

۵. آکادمی میرعماد ساری با ۲۷ امتیاز تیمی و ۲۶۳ امتیاز

۶ . ستارگان پایتخت با ۱۵ امتیاز تیمی و ۱۸۱ امتیاز انفرادی

۷. دال کرمانشاه با ۹ امتیاز تیمی و ۹۲ امتیاز انفرادی

۸. هیئت کاراته بهارستان با ۶ امتیاز تیمی ۱۱۴ امتیاز انفرادی

۹.هیئت کاراته مریوان با ۶ امتیاز تیمی و ۹۵ امتیاز انفرادی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.