4
خوشنویس: خطری تیم ملی را تهدید نمی کند

انصراف هندبال نوجوانان از مسابقات آسیایی

  • کد خبر : 91461
  • 07 خرداد 1402 - 14:24
انصراف هندبال نوجوانان از مسابقات آسیایی
دبیر فدراسیون هندبال اعلام کرد انصراف تیم ملی نوجوانان دختر از مسابقات آسیایی محرومیت و جریمه‌ای برای ایران در پی نخواهد داشت.

به گزارش افرا ورزش، فدراسیون هندبال به دلیل بحث‌های بودجه‌ای تصمیم به عدم اعزام تیم ملی هندبال نوجوانان دختر به رقابت‌های آسیایی گرفته و احتمال جریمه و محرومیت ایران وجود دارد.

تیم ملی دختران هندبال ایران، در دوره قبلی این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسید. دختران هندبالیست که امید زیادی به تکرار عنوان قهرمانی داشتند، با انصراف فدراسیون بعد از انجام قرعه‌کشی، مواجه شدند.
علی اکبر خوشنویس، دبیر فدراسیون هندبال در این خصوص اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود، امسال به سمت کیفی‌سازی رفتیم. برای این اعزام هم ۱۸۰ نفر را بعد از یک کار جدی از سراسر کشور به اردو آوردیم و با کارشناسی انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که در این دوره اعزامی نداشته باشیم. البته مقرر شد با سرمایه گذاری روی این تیم در سال ۲۰۲۵ یک تیم باصلابت‌تر را به رقابت‌های آسیایی اعزام کنیم. این ۱۸۰ بازیکن رها نمی‌شوند و قطعا برای آنها اردوها و مسابقات تدارکاتی در نظر خواهیم داشت.
وی در خصوص احتمال پرداخت جریمه و محرومیت از دوره بعدی مسابقات آسیایی گفت: قطعا جریمه نمی‌شویم و محرومیت نخواهیم داشت. از آنجایی که  رئیس فدراسیون، عضو هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیایی نیز است، صاحب کرسی هستیم و خطری فدراسیون ایران را تهدید نمی‌کند.

این اولین بار نیست که تیم های زنان به دلیل کمبود بودجه متضرر می شوند و باید دید این تصمیم چه تاثیری بر هندبال زنان خواهد گذاشت، آیا در سالهای بعدی شاهد پیشرفت این رشته و حضور در مسابقات جهانی خواهیم بود یا خیر؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91461
  • نویسنده : امیرعلی شفیعه | ویرایش:مبینا میرزایی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.