6
سومین برنز در آسیا

فاطمه صادقی به رکورد مهسا افسانه رسید

  • کد خبر : 92271
  • 30 تیر 1402 - 12:13
فاطمه صادقی به رکورد مهسا افسانه رسید
فاطمه صادقی با رسیدن به مدال برنز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کاتای انفرادی به رکورد مهسا افسانه رسید : سه برنز آسیایی.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا امروز در ملاکای مالزی آغاز شد و فاطمه صادقی در کاتای انفرادی برنز گرفت.

مدال قابل‌پیش‌بینی دختر جوان کاتای ایران، سومین مدال او در ادوار این مسابقات بود و البته دو مدال پیشین صادقی نیز به رنگ برنز بود.

بدین ترتیب صادقی با این مدال با آمار ۳ مدال برنز مهسا افسانه در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا در کاتای انفرادی برابری کرد. البته مهسا افسانه در قامت عضو کاتای تیمی ایران نیز نقره آسیا در کارنامه دارد و نباید از این مورد، چشم پوشی کرد.

سن و سال فاطمه می‌گوید او فرصت قابل‌توجهی برای حضور در چندین دوره آینده مسابقات قهرمانی آسیا دارد و تنها یک مدال دیگر کافی است تا او را به پرافتخارترین کاتاروی دختر ایران در آسیا تبدیل کند.

از سوی دیگر این مدال یک شروع برای فاطمه در مسیر حضور در بازی های جهانی ساحلی است؛ جایی که او برای دومین مدال خود از این رویداد به میدان خواهد رفت.

با این وجود، این ایده وجود دارد که انتظارات از فاطمه صادقی باید از سطح یک مدال برنز افزایش یابد. او باید راهی برای بهترین بودن در آسیا پیدا کند.

مسیر فاطمه صادقی برای برنز آسیا

صادقی در دور اول با کسب ۳۹.۶ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و پس از کاتاروهای هنگ کنگ، ویتنام و اندونزی راهی مرحله بعدی مسابقات شد. صادقی در دوم با کسب ۴۱.۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

نماینده کاتای انفرادی ایران  در دیدار رده‌بندی مقابل ساکورا آلفورته از فیلیپین قرار گرفت و با کسب امتیاز ۴۱.۶ مقابل فیلیپین که ۴۱.۲ امتیاز به دست آورد، به پیروزی رسید تا اولین مدال‌آور کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ باشد.

عملکرد صادقی در ادوار گذشته

پس از غیب طولانی در کاتای انفرادی آسیا، فاطمه صادقی در سال ۲۰۱۹ در تاشکند ازبکستان اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را تجربه کرد و برنز گرفت؛  اما زمانی که ۲ سال بعد به آلماتی نتوانست مدال دوره قبل را تکرار کند.

رتبه چهارم در سال ۲۰۲۱  در قزاقستان ناامیدکننده بود؛ اما فاطمه به‌سرعت با کسب مدال برنز ۲۰۲۲ تاشکند همه چیز را به دست فراموشی سپرد و در آسیا دو مداله شد.

اکنون با برنز مالزی، او طی ۵ سال و ۴ دوره حضور در مسابقات آسیا ۳ مدال برنز به دست آورده است و این امیدواری وجود دارد که او بتواند در آینده از سایه برنزهای پیاپی خارج شود و مدالی باکیفیت‌تر بر سینه بیاویزد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.