3
گفتگو با سرمربی تیم ملی کاراته

ارباب: از عملکرد تیم ملی راضی هستم | باخت به ویتنام فنی نبود

  • کد خبر : 92428
  • 06 مرداد 1402 - 11:38
ارباب: از عملکرد تیم ملی راضی هستم | باخت به ویتنام فنی نبود
فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی کاراته زنان از عملکرد دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی رضایت دارد.

به گزارش افرا ورزش، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در شرایطی به پایان رسید که ایران با هدایت فرخناز ارباب به عنوان سرمربی و پگاه زنگنه به عنوان مربی در این رویداد حاضر بود.

در بخش کومیته تیمی زنان تیم ایران متشکل از آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری، لیلا برجعلی و مبینا کاویانی با کسب ۴ پیروزی و قبول شکست برابر تیم ویتنام در فینال عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد.

همچنین ملی‌پوشان کاراته در بخش انفرادی کومیته عملکرد مثبتی داشتند. آتوسا گلشاد نژاد مدال طلا و سارا بهمنیار به همراه  فاطمه سعادتی نیز مدال برنز را کسب کردند. دست لیلا برجعلی و مبینا حیدری هم با وجود شایستگی انکارنشدنی، از مدال کوتاه ماند.

فرخناز ارباب، سرمربی تیم ملی از عملکرد تیم و بازیکنان راضی است و بازیکنان را گروهی فنی و پر انرژی می‌بیند. او به افرا ورزش می‌گوید:  شایستگی بهترین جایگاه و مدال‌ها را داشتیم. مسابقات قهرمانی آسیا یک فرصت خوب و مناسب برای ارزیابی است. می‌توانیم نقاط قوت و ضعف بازیکنان را شناسایی کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق در مسابقات آینده به نتیجه بهتری برسیم.

ارباب درباره رقابت در مالزی می‌گوید: سطح مسابقات بسیار بالا بود مدال‌ها بین کشورهای مختلف پخش می‌شود. در آسیا همه تیم‌ها با برنامه تمرین می‌کنند و با آمادگی کامل  در مسابقات حضور دارند و دیگر هیچ حریف و تیمی، آسان و بی‌خطر نیست.

ارباب معتقد است ایران در کومیته تیمی، پیش از فینال چهار بازی سنگین را پشت سر گذاشت: “متأسفانه تیم در بازی اول دچار شوک بزرگی شد. مبینا حیدری از ناحیه آرنج دچار آسیب جدی شد و قادر به ادامه بازی نبود و این یک اتفاق غیرمنتظره بود؛ اما سایر اعضای تیم با جان‌ودل برای پیروزی تلاش کردند. اجازه ندادیم نبود مبینا به تیم آسیب بزند.”

وی ادامه می‌دهد: مقابل ازبکستان، ژاپن و چین تایپه نیز بسیار فنی ظاهر شدیم؛ اما در فینال مغلوب ویتنام شدیم. باخت به ویتنام فنی نبود؛ بلکه ثمره فشار روانی سنگین روی کاراته کاهای ما بود.

مربی باتجربه کاراته ایران در ادامه به عملکرد شخصی بازیکنان اشاره و عنوان می‌کند : “سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی و آتوسا گلشاد نژاد بسیار فنی و تکنیکی با ذهنی باز عمل کردند. بهمنیار با وجود آسیب و جراحی که داشت خوش درخشید و صاحب مدال شد و این ارزش خاص خود را دارد. او به این مدال نیاز داشت.”

ارباب درباره آتوسا گلشاد نژاد دختر طلایی ایران در این مسابقات می‌گوید: آتوسا بازیکنی جوان و جویای نام است و بسیار باانگیزه و پشتکار تمرین می‌کند. شکی وجود ندارد که در صورت یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، می‌توان آینده درخشانی برای او متصور بود. او ثمره یک استعدادیابی قوی است و پاسخ اعتمادی که به او شد را به خوبی داد.”

سرمربی تیم ملی کاراته عنوان می‌کند: برای مسابقات پیش رو برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدوارم بتوانیم در تورنمنت بلاروس شرکت کنیم. بازی‌های آسیایی در هانگژو و سپس مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان در پیش است و ماه‌های مهمی در پیش داریم و امیدوارم خانواده کاراته برای این روزهای حساس، ما را حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.